Pagina 1 van 2

Coyote de max ?

Geplaatst: 22 sep 2011, 20:02
door stubru4ever
Sinds april ben ik een dagelijkse Coyote 'gebruiker'. De technologie die erachter zit vind ik echt de max. In netwerk communiceren over mobiele flitsers en/of obstakels. Maar het toestel zelf :o :?:
Ben ik de enige gebruiker die tal van problemen kent met dit toestel ? Ik ga twee voorbeelden geven ;

Ikzelf woon in Tervuren. Ben nu 3 dagen moeten gaan werken in Drongen. Van thuis tot in Weteren zoekt hij achter GPS signalen. Dit is niet de eerste keer dat ik zoiets voor heb. Ik hoor hier sommige al denken 'jama waar staat uwe Coyote' ? Wel, hij staat OP mijn dashbord. Een gunstigere positie om GPS signalen te ontvangen is er bij mijn weten niet, tenzij buiten op het dak.

Bij mijn aankoop had ik 4 maanden gratis abo gekregen. In augustus heb ik verlengd voor een jaar. 02/08/2012 is de laatste dag van m'n abo dus. Vandaag ben ik aan 't rijden en krijg ik ineens een oranje/geel scherm met de tekst ' abonnement is verlopen'. Je krijgt dan enkel uitlezing hoe snel je rijdt en hoeveel je op die plaats mag rijden. Geen verkenners meer, geen kortste afstand tot een verkenner, niks, nada, noppes. Ik ga in mijn menu, kijk bij 'abonnement en sterren' ==> abonnement verlopen. <zucht>
Eens aangekomen bij mijn klant zet ik de wagen stil, heb een dik uur werk en ik vertrek weer. Coyote geeft snelheid aan, maximum toegelaten snelheid EN verkenners. Ik kijk in de menu ; abo verlopen. Maar hij doet om de 5 minuten een update, gaf een mobiele flitser en tal van obstakels, wat correct was.

Dit zijn de 2 'enerverendste' voorbeelden die ik hier kan neertypen.
De vele gebruikers die hier op dit forum zitten, hebben die zoiets ook al zoiets dergelijks gehad of wat anders ?

Laat wat weten...

Wim

Re: Coyote de max ?

Geplaatst: 22 sep 2011, 20:12
door 914
Heb zelf de concurrent van de Coyote, namelijk de Wikango. En niets dan goeie ervaringen. :) Snel satellieten en verbinding, en daarbovenop, lifetime abonnement, dus geen kosten meer per maand.

Wat mij betreft is dit veel beter dan de Coyote die ik ook testte.

Re: Coyote de max ?

Geplaatst: 22 sep 2011, 20:14
door diego
inderdaad de laatste tijd paar problemen , zoals al 10 km op de snelweg rijden alvorens hij overschakeld van weg en me het aantal verkenners ....

Ik heb wel nog een VS1 en t'is al een oud beestje :D ben al dikke 2 jaar trouwe dagelijkse gebruiker maar helaas boete vrij ben ik niet :cry:

Re: Coyote de max ?

Geplaatst: 23 sep 2011, 15:16
door Mr.E
Het "zoeken" naar satellieten kan idd lang duren, soms TE lang. Maar ik merk wel dat het in sommige auto's sneller gaat. In de Lotus duurt het soms lang, in de integrale gaat het quasi onmiddellijk.
Soms ook een scherm dat aan en uit gaat. Als ik de coyote dan op en afzet is het meestal voorbij, dus misschien een of ander software probleem?

Re: Coyote de max ?

Geplaatst: 23 sep 2011, 16:04
door KITT
ja ik heb ook soms problemen, dat hij de snelheid niet juist weergeeft ofzo..

maar toch ben ik blij als ik zie: mobile!!
en dan verderop idd een mobile apparaat dat ik nooit zou gezien hebben!

Ondertussen ben ik met de moto zonder de coyote al TWEE keer geflitst geweest op 2 weken tijd!!!

Re: Coyote de max ?

Geplaatst: 23 sep 2011, 17:14
door Skik
Dat van satellieten zoeken heb ik meer in de winter als de coyote de hele nacht in de auto heeft liggen bevriezen en dan moet opstarten.
Ook merk ik dat als je hem opzet waar dat je hem de vorige keer hebt afgesloten, dat hij dan sneller connectie heeft met hierboven..
Volgens mij begint hij eerst op zijn laatst gekende punt te zoeken achter die dingen in de lucht...

Re: Coyote de max ?

Geplaatst: 23 sep 2011, 19:30
door Peter D
Het toestel eens volledig resetten heeft het lang zoeken naar satellieten verholpen. Voor je abo status eens een mailtje sturen, dan komt het wel goed. En als je problemen krijgt met de hardware, toestel blijft onder garantie zo lang je geabonneerd blijft.

Re: Coyote de max ?

Geplaatst: 26 sep 2011, 18:29
door KITT
da's goed om weten, want ik heb witte vlekken op het scherm sinds 2 weken..

naar het schijnt is het lijm die door de trillingen afgeeft...

Re: Coyote de max ?

Geplaatst: 28 sep 2011, 15:47
door KevinH
meestal werkt het heel goed, wel al een nieuwe gehad in garantie. kon hem niet meer opladen, stukje waar je de kabel moet insteken was kapot.
Voor de rest heel tevreden van, meestal binnen de 2min verbinding.
Heb wel eenmaal 1640km/u gereden... :shock: toen ik aan de lichten stond...

Re: Coyote de max ?

Geplaatst: 28 sep 2011, 17:53
door stubru4ever
stubru4ever schreef:Bij mijn aankoop had ik 4 maanden gratis abo gekregen. In augustus heb ik verlengd voor een jaar. 02/08/2012 is de laatste dag van m'n abo dus. Vandaag ben ik aan 't rijden en krijg ik ineens een oranje/geel scherm met de tekst ' abonnement is verlopen'. Je krijgt dan enkel uitlezing hoe snel je rijdt en hoeveel je op die plaats mag rijden. Geen verkenners meer, geen kortste afstand tot een verkenner, niks, nada, noppes. Ik ga in mijn menu, kijk bij 'abonnement en sterren' ==> abonnement verlopen. <zucht>
Eens aangekomen bij mijn klant zet ik de wagen stil, heb een dik uur werk en ik vertrek weer. Coyote geeft snelheid aan, maximum toegelaten snelheid EN verkenners. Ik kijk in de menu ; abo verlopen. Maar hij doet om de 5 minuten een update, gaf een mobiele flitser en tal van obstakels, wat correct was.

ik heb een reply gekregen op mijn klachtenmail en ik ben blijkbaar niet de enige die er klachten over heeft...

ik quote :

Geachte Heer Mariƫns,



Er is een technisch probleem bij ons opgedoken, voor wat betreft de abonnementsgegevens. In het kort gezegd komt het erop neer dat wijzigingen in abonnementsgegevens (dus ook bij een registratie) niet aan de Coyote gekoppeld worden; dit heeft dan ook tot gevolg dat de informatie die de Coyote ontvangt minder is dan zoals het hoort te zijn. Mogen wij U vragen u regelmatig de test uit te voeren, 3x uw Coyote uit en aan zetten zonder tussen pauze.



Zou het mogelijk zijn ons de waarde van de GSM & GPS te laten geworden die u in het menu van de Coyote vindt ; Coyote/ info Coyote als wel ons te melden de begin datum van de problemen.



Wij begrijpen de situatie, maar kunnen U verzekeren dat onze technicus er druk aan het werken zijn om deze incovenient op te lossen



...

Dinsdagavond heb ik deze mail gekregen, ik wacht nu vol ongeduld wanneer het gaat opgelost zijn.


Wim