Carwash met een Lotus?
Carwash met een Lotus?
is het aan te raden om met de exige naar de carwash te gaan om het zout aan de onderkant eens te reinigen en ook het vuil , is er iemand die dat al gedaan heeft 

Laatst gewijzigd door Frederik op 25 dec 2009, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
Reden: titel aangepast
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
- Exploded
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
Re: carwash
Als je de wasstraat durft te nemen, vergeet dan de stop er niet op voorhand al uit te trekken hemolleke schreef:is het aan te raden om met de exige naar de carwash te gaan om het zout aan de onderkant eens te reinigen en ook het vuil , is er iemand die dat al gedaan heeft

Maar afspuiten gewoon langs onder, doe ik wel als ik per ongeluk de pekel moet trotseren. Kwaad zal dat zeker niet kunnen zeker?
- fantaflesdopke
Ik zou mij daar toch ook niet aan wagen ... Alleen al het feit dat al je panelen uit polyester bestaan, brrr! Ik moet het u niet uitleggen als de thermostaat van de wasstraat te hoog ingesteld is zeker ?
(en het product om velgen te reinigen zal ook wel vrij agressief zijn op je bodywork, een paar spetters erop ...)
Gewoon met een hogedrukreiniger eens goed de onderkant afstomen, druk niet te hoog instellen (indien regelbaar), en desnoods de auto voor een paar minuutjes opkrikken dat je er beter aankan.
(en het product om velgen te reinigen zal ook wel vrij agressief zijn op je bodywork, een paar spetters erop ...)
Gewoon met een hogedrukreiniger eens goed de onderkant afstomen, druk niet te hoog instellen (indien regelbaar), en desnoods de auto voor een paar minuutjes opkrikken dat je er beter aankan.
-
- Contacteer:
zie :resultaat maar.... is toch nog bruikbaarfantaflesdopke schreef: Ik moet het u niet uitleggen als de thermostaat van de wasstraat te hoog ingesteld is zeker ?

Laatst gewijzigd door Frederik op 30 nov 2008, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote aangepast :)
Reden: quote aangepast :)
- fantaflesdopke
Voor mij zou da nog lukken, ben maar een klein manneke ...
Maar heb dit al zien passeren bij mijn nonkel in de garage, wagens die in een carwash iets te warm water hebben gekregen, en de bumpers en/of grillen die vervormd waren! Om niet te spreken over het spuitwerk dat zwaar mishandeld was op die manier ...
Maar heb dit al zien passeren bij mijn nonkel in de garage, wagens die in een carwash iets te warm water hebben gekregen, en de bumpers en/of grillen die vervormd waren! Om niet te spreken over het spuitwerk dat zwaar mishandeld was op die manier ...
- nero
- Auto: Elise MKII SC
Sorry dat ik dit "oud" onderwerp nog eens leven inblaas.
Maar in deze koude heb ik meestal geen zin om zelf met water en borstel aan de slag te gaan. En met al het zout op de weg zal ze wel een douche kunnen gebruiken als ik haar van stal haal.
Is er echt niemand die gewoon naar de carwash gaat met zijn elise of exige ?
Waar ik met mijn gewone wagen ga, zie ik genoeg andere sportauto's en cabrio's. Ik kan mij toch niet voorstellen dat de verf van een lotus gevoeliger is ?
Of zijn er nog andere reden om dit te vermijden ? 
Maar in deze koude heb ik meestal geen zin om zelf met water en borstel aan de slag te gaan. En met al het zout op de weg zal ze wel een douche kunnen gebruiken als ik haar van stal haal.
Is er echt niemand die gewoon naar de carwash gaat met zijn elise of exige ?

Waar ik met mijn gewone wagen ga, zie ik genoeg andere sportauto's en cabrio's. Ik kan mij toch niet voorstellen dat de verf van een lotus gevoeliger is ?

-
- Contacteer:
Als het echt niet anders of thuis kan...vb vriesweer en met pekel en zout op de weg...ga ik (enfin den auto hé) hier bij mij om de hoek naar de self-carwash, maar de gewone car-wasch met de rollen zou ik niet echt durven...
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Neen, zo moet het ... eerst zoeken ipv een nieuwe thread te starten met dezelfde vraag/probleem.nero schreef:Sorry dat ik dit "oud" onderwerp nog eens leven inblaas.
Goe bezig

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- nero
- Auto: Elise MKII SC
Blijkbaar zijn er niet veel die het durvenHerman schreef:Als het echt niet anders of thuis kan...vb vriesweer en met pekel en zout op de weg...ga ik (enfin den auto hé) hier bij mij om de hoek naar de self-carwash, maar de gewone car-wasch met de rollen zou ik niet echt durven...

Ik zal ook maar zelf met het emmer en de spons aan de slag gaan zeker