Motor draait stationair onregelmatig.

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
XRaid
Naam: Peter
Auto: Elise MK2

Motor draait stationair onregelmatig.

Bericht door XRaid »

De motor (Rover) van men Elise draait stationair nogal onregelmatig (schommelt tussen de 800 en 1000 toeren ongeveer). Nu heb ik eens alle connectoren van de sensoren nagekeken maar die lijken me in orde. Wel is het lampje "motorstoring" aangegaan omdat ik vergeten was stekker van de sensor aan de gasklep terug te steken, kan dit kwaad ? Moet binnen 2 weken toch bij FKM zijn dus zal dan vragen om er eens naar te kijken ineens want verder als sensoren nakijken ga ik alleen niet. Zou ik zo kunnen blijven rijden ? Of best niet ? Verder doet de motor alles perfect, gaat mooi in toeren enzo. Het probleem is enkel dus op "ralenti".
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Re: Motor draait stationair onregelmatig.

Bericht door Emiel »

Stationair problemen bij een Rover blok komen vaak voort uit de AICV (Air Idle Control Valve) welke niet goed meer functioneert.

Er word veel getypt over schoonmaken, opnieuw inregelen, etc. etc. mijn ervaring is dat vervangen de meest goedkope oplossing is. Kost amper iets tov alle uren voor het demonteren/schoonmaken/irriteren dat het maar half werkt/nogmaals demonteren etc.

Zou FKM ff raadplegen als dat uw dealer is. Lampje gaat nogal snel branden vind ik.

Of ik gelijk heb , geen idee, maar het zou zomaar kunnen.
Christopher
Naam: Christopher
Auto: ex Elise S2

Bericht door Christopher »

Enkel op ralenti... inderdaad 90% zeker de AICV.
Andere optie is slechte bougie en/of kabels, maar dan zou je normaal ook last moeten hebben bij het accelereren.
XRaid
Naam: Peter
Auto: Elise MK2

Bericht door XRaid »

Bedankt mannen ! Ga het zeker eens bekijken !
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Striker98
Auto: Lotus Exige S2

Bericht door Striker98 »

Heb je de accu los gehad? Reset anders de ECU eens.
Plaats reactie