[F1] Lotus-teambaas Tony Fernandes erg blij na kwalificatie

Alles over Lotus in de motorsport
Plaats reactie
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

[F1] Lotus-teambaas Tony Fernandes erg blij na kwalificatie

Bericht door Frederik »

Lotus-teambaas Tony Fernandes erg blij na kwalificatie in Sepang
09/04/2011

Tony Fernandes was na afloop van de kwalificatie in Sepang erg blij over de prestaties van zijn team. Heikki Kovalainen en Jarno Trulli waren wederom de sterksten van de nieuwe teams en kwam nog maar enkele tienden tekort op de gevestigde orde.

"Er zijn geen woorden die kunnen beschrijven hoe blij is nu ben", vertelde Fernandes. "Na 18 maanden hard werken zijn we nu tot op enkele tienden genaderd van de andere teams die al jaren in de Formule 1 actief zijn. Verder komen we nog maar een halve seconde tekort voor een plaats in het middenveld, dat is een geweldige prestatie."

"Deze prestatie stelt me nog meer tevreden als je ziet wat voor moeilijk winterprogramma we hebben afgewerkt gezien de problemen die we hadden. We hadden geen geweldige start van het seizoen, maar dit is een geweldig gevoel. Jarno en Heikki weten dat de auto nog sneller kan en dat er nóg meer in het vat zit."

"Het doel is om de auto's betrouwbaar te houden en met twee auto's aan de finish te komen. Ik ben erg trots op het team, zeker na zo'n moeilijke winter. Ik neem hierbij mijn pet af voor iedereen die meegeholpen heeft aan de progressie die we duidelijk hebben geboekt", aldus Fernandes.

Ook technisch directeur Mike Gascoyne was na afloop tevreden: "Dit was een erg goede dag voor het team. Echter, we zijn ook wel een beetje teleurgesteld, omdat we stiekem hadden gehoopt op een plaats in Q2. We hadden de hele dag geen enkel probleem met de auto's en we konden nu laten zien waartoe we in staat zijn."

"De coureurs hebben geweldig werk verricht en ook het team heeft hard aan de auto's gewerkt. Heikki maakte in zijn laatste run wta kleine foutjes, dus we hadden nog dichterbij Q2 kunnen staan. Het ziet er allemaal erg positief uit en we kijken uit naar de race van morgen."

Bron : F1Today.nl
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Re: [F1] Lotus-teambaas Tony Fernandes erg blij na kwalifica

Bericht door Frederik »

Zal het eindelijk waar zijn wat ze al een tijdje beloven?
Zullen ze de inhaalbeweging kunnen aanhouden of was dit een lucky shot?
Wat denken jullie over de inhaalbeweging?
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Zelfs begon ik een beetje ongemakkelijk te worden met de blijvende beloftes vanuit het team. Mijn sympathie bleef, maar ik begon een beetje teleurgesteld te worden in de beloftes die ze bleven de wereld insturen. Blijkbaar is het nu dan toch gelukt, ik hoop dat het geen eenmalige betere prestatie was/is... (of dat de anderen trager waren geworden)

Als ik de cijfertjes bekijk hebben ze toch een sprongetje gemaakt van een 2-tal seconden t.o.v. de Virgin's ... én komen ze tot op minder dan een halve seconde van de traagste uit de middenmoot (Williams met Maldonado aan het stuur) en anderhalve op de snelste middenmoot (Mercedes met Schumi aan het wiel).

Hopelijk kunnen de deze trend aanhouden en maken ze nu echt es de sprong die ze al een tijd beloven.

Echter ... we mogen niet vergeten dat Team Lotus amper twee jaar bestaat én geheel van nul is begonnen, dit terwijl de andere middenmoot-teams al jaren actief zijn.

Team Lotus blijft mijn sympathie krijgen ... ik was aan het afdwalen maar ze hebben mijn volledige aandacht terug!
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Er zou trouwens nog een klein stapje voorwaarts gemaakt kunnen worden gezien ze binnenkort rijden met een nieuwe diffuser die ze van RBR hebben gekopieerd. 8-)

Geen paniek ... de andere teams hebben het ook al gedaan. :mrgreen:

Nu zo snel mogelijk de wagen betrouwbaar krijgen en dan de verstelbare spoiler combineren met KERS ... dan kunnen we gaan vechten in de middenmoot. :twisted:

Wat betreft de verstelbare spoiler ... deze week een reportage gezien van de Bugatti Veyron en die spoiler (dat deels volgens hetzelfde systeem werkt) zorgt voor 1/3e van de remkracht van de Veyron. (vergelijkbaar met 70% van de remkracht van een normale wagen) <- oh! :o

Bron : http://www.youtube.com/watch?v=JdRqw0TX6mg @ 7:18 ;)
JeanVM
Auto: Lotus Esprit S1

Bericht door JeanVM »

'k moet zeggen dat ik deze morgend eventjes op het puntje van mijnen zetel zat. Q2 net niet gelukt. Toch proficiat voor Lotus. Was lang geleden om zo opgewonden te zijn maar de Q was ook algemeen spannend vandaag. Alleen Ferrari moest afhaken.

Jean
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
diego
Auto: Elan S2 - EXIGE S II

Bericht door diego »

t'is toch duidelijk dat ze in de race nog ver achterop hinken , de snelheid en de betrouwbaarheid moeten een stuk beter :!:

Wat ik minder snap is dat bepaalde mensen daar zoveel geld blijven inpompen zonder enig resultaat
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Ik volg de F1 niet echt op de voet maar vindt het wel moeilijk dat er nu 2 Lotus teams zijn? :?
Plaats reactie