SPA Francochamps 04/04/11. Koffie en gas geven

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
jan willem
Naam: jan willem
Auto: Lotus Exige S

SPA Francochamps 04/04/11. Koffie en gas geven

Bericht door jan willem »

Twee dagen was ik al reeds bezig met het voorbereiden van onze trip naar spa. Regen banden, slicks , de senseo, koekskes , raceoveral, helm check check check ... De camionette geladen en dan zondag avond proberen te slapen ...nog een laatse kus aan mijn 3 dames en een knuffel voor de alle laatste keer voor mijn vetrek ...
Zoals sommige van jullie al reeds weten sta ik vroeg op .. :roll: Dus ikke naar en dan mijn bed om 22:00. 03:00 bam wakker ... go go go ..koffie wat surfen forum onveilig maken. 06:00 klaar start richting SPA.
Ikke vol verwachting lekker naar ginder gereden nog wat getankt onder weg al dromend van al die forum gangers die er gaan zijn ... en ja ik op mijn yokohamas in de file regen .. mmmm interessant hoor den berg af in barchon .. aqua planning kan je het niet echt noemen ls er een Bmw m3 in je gat zit tegen 100 per uur .. meer elegant glijden zou ik het noemen .. allez eindelijk met een vlinder in mijn buik die meer iets weg had van een baksteen na die trip kom ik aan voor mijn dag op Spa.
Ik had ingeschreven voor LOT on track .. wat zie ik daar .. mmm alleen engels mannen.. ok kan leuk zijn denk ik dan .. wat zie ik daar nog .. mmmmm Porsche GT3rs en stuk of 8, 2 lambos , stuk of 4 van die Nissan r38's . ferrari 348tb , 430 en ga zo maar door .. Lotus on track ??? what the f#&é"... geen lotus te zien .. allez hup daar gaat mijn dag weer .. dan plotseling vanuit de witte hemel als een donderslag van god gestuurd door de afgevaardigde gezant van onze lieve heer ... zie ik een.... witte exige cup 260 en ja hoor een belg .. en ja hoor het was den Bart.. ik stond al te springen als een klein kind in mijn pitbox ... hallo hier ben ik hier !!!.. en alsof god zelf zijn engelen had gestuurd .. kwam er nog een witte cup 260 .. toch niet de Luc C zeker van het forum ...ik roepen en tieren .. allen naar hier inpitbox 16 is het veilig van deze duivels bolides met engels hooligans .. ( en geloof me ik snap niet wat er nou mooi is aan een Ferrari 430 met een dikke vent met hanenkam vol maar ja tatoeages ) .

Eindelijk hadden we elkaar getroffen den Bart ( zeer coole gast trouwens ;) had ie een vriend mee gebracht .. ja ja met een ...audi.. allez die mocht er ook bij omdat hij een vriend was van den bart ... dus daar stonden wij dan pitbox 16. 2 cup 260's mijn exige s en een audi R8 ! in azure blauw... ja wel jawel je leest goed ...

Na de eerste ronden koffie en wat getwijfel met regen banden was het aan ons om te vetreken .. nog geen 20 minuten bezig en den brandweer mocht al uit rukken ... een engels Renault zwaar er onder uit .. op slicks .. ha ha dacht den deze ik ben niet zot .. regen banden er op en vetreken .. rijden rijden rijden ... en dan binnen voor slicks ... jawel ... den koen c en Bart ook op slicks ..

Na het eten was het circuit dus kurk droog. ik zette mijn duivels look op dacht aan mijn training van en paar weken er voor ... ( lees spontane naar spa ) en we beginnen er aan ... rondjes opbouwen van 3,11 , 3,10 en dan beste tijd 3,08.
Had toch nog het gevoel dat mijn bilsteins niet geschikt waren door sommige bochten maar de zachte stem van Guy jannsens achter in mijn hoofd .. jan willem de dempers zijn besteld ..gaf me uiteindelijk al een beter gevoel als ik blanchimont uit kwam tegen 180...
afin beste forum gangers je leest goed al bij al een zeer geslaagde dag en ik ben een enorme gelukkige man om eindelijk die aspen witte cup 260's te hebben gezien van Luc en Bart ..
Geniet van de fotos en fimpjes...

see you next time .. over & out
jan willem

Bijlagen
DSC_9704.jpg
DSC_9665.jpg
DSC_0261.jpg
Laatst gewijzigd door Yves op 05 apr 2011, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Filmpje zichtbaar gemaakt
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Re: SPA Francochamps 04/04/11. Koffie en gas geven

Bericht door X-ian »

:D leuk verhaal, geeft het idee dat ik echt iets gemist heb.
(Tja, moest wat brood verdienen. :( )
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Was m'n auto maar klaar geweest, is dan het eerste wat ik denk. :(

Mooi dat het toch een goede dag is geworden ondanks de hooligans ;)
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

De goesting druipt eraf, van je verhaal, mooi!
Spijtig dat er zoveel trackdays tijdens de week doorgaan, ik moest ook een boterhammeke gaan verdienen... helaas, driewerf helaas! :(
Sometimes too much is just enough.
Jeroenbox
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Bericht door Jeroenbox »

leuk filmpje, ziet er goed uit!
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Weer een mooie dag met je speeltje! ;)
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Wij waren minstens zo blij dat we in de pitbox mochten komen staan :) Nog eens dikke merci, ook voor het gebruik van de bandendrukmeter, aanbod voor de koffie!

Filmpje ziet er goed uit: dat gaat vlot! Maar je laat nog een aantal seconden liggen. Wij hebben deze keer uitleg gekregen van iemand die competitie rijdt en je rijdt in een aantal bochten dezelfde (foute) lijnen dan ik deed. En zijn tips en uitleg helpen echt. Ik ben er zeker van dat ik van begin tot einde meerdere seconden gewonnen heb.
Volgende keer gaan we eens met elkaar mee, zo kunnen we elkaar helpen en proberen achter de Jokke aan te gaan :D
Ook wist hij te zeggen dat mijn vering nog te slap stond, dus ik zal toch eens moeten zien om die Ohlins harder te zetten.
M140i & GT3 Touring
jan willem
Naam: jan willem
Auto: Lotus Exige S

Bericht door jan willem »

Ha bart ,

ik weet sowieso dat mijn ophanging veel te zacht staat. Nitrons zijn besteld.
als je advies nodig hebt kan ik je de Guy janssens aanraden. zit in vremde tegen lier.
Hij doet de preparatie voor verschillende elise en exige voor de lotus cup. Heeft ongelofelijk veel kennis ...en lost de zaken op tegen een vriendelijke prijs..

Wat betreft de tips die kan ik zeker altijd gebruiken ... hoe sneller hoe beter hé ... en ja eigenlijk sprijtig dat we niet samen zijn kunnen rijden..

laat mij zeker weten als je de volgende keer gaat ..doen we terug een pitbox.
Ik breng de koffie en jij de pitpoezen ?
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Wel, dit zijn de volgende trackdays die we meedoen:
07/6/2011 RACB - Franco
12/7/2011 VIP - Zolder
29/7/2011 LoT - Zolder
29/9/2011 LoT - Franco
Zolder met de Lotus, Franco met Lotus en R8.
Mmm pitspoezen? Dat ontbrak er nog :D
M140i & GT3 Touring
KoenC
Auto: 997 GT3

Bericht door KoenC »

Hallo Jan Willem,

nogmaals dank dat we de pitbox konden delen. Een toffe dag in toffe company hé. Meer moet dat niet zijn.
Ohja, ik heb niet echt een Cup260. wel een 260 maar in vgl met een CUP een "dikzak" ;-)

groetjes
Koen
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
Plaats reactie