Ik verkondig niet graag slecht nieuws en geef niet graag slechte kritiek.
Maar de nieuwe 'lotuscorporation' heeft toch veel van zijn charme verloren.
De nieuwe modellen lijken triest allemaal op elkaar (en zijn in mijn mening niet bijzonder mooi, want dat had een troost kunnen zijn). Doet u dat niet denken aan duitse auto's (euh, lijken de berlines bmw's, audi's en merc's niet allemaal op elkaar?) of zelfs mitsu die na een zeer sexy evo lancer X afkwam met dezelfde face op een... colt (! daar gaat dat sexy imago...)?
Is het niet leuk meer een merk te hebben met mooie EN 'lelijke' wagens, wagens die zich van elkaar onderscheiden? Denken de designers (of marketeers) echt dat dat ene typische uiterlijk iedereen zal bevallen? Houdt iedereen misschien van dezelfde kunst?
De nieuwe elise. Ik bemin de S1 (96-00) en de elises van 00 tot 10 zijn ook niet mis. De elise (en ook wel andere lotussen) is DAGELIJKS bruikbaar omdat ze POLYVALENT gebouwd is. Dus niet op 5cm van de grond (de nieuwe zit er wel laag uit). Ik heb mij in het verleden gek gemaakt op licht verlaagde bmw's waarmee je dus geen enkele drempel kon nemen zonder over de grond te schuren. Terwijl de standaard elise zonder voetstaps te rijden elke drempel heeft kunnen nemen die ik tot nu toe ben tegengekomen. Ze lager zetten heeft enkel zin om een paar tienden van een seconde te winnen op circuit. Op de openbare weg is deze wagen met de oorspronkelijke setup superieur in handling dan 99,9% van de andere weggebruikers.
Wat is de volgende stap? runflat, tyre pressure monitors, servostuur (pas), airco (oops), parkeersensors, rembekrachting, feesboeklink enz?
Dan hoop ik maar dat er een purist genre caterham de bouwplannen van de standaardelise mag overkopen. En ze terloops uitrusten met meer pk's want dat is het enige dat we haar kunnen verwijten.
De ultieme (heb het hier enkel qua looks) lotus bestaat reeds, maar wordt helaas niet door lotus zelf gemaakt: de hennesey venom gt.
Net zoals de beste porsche niet door porsche wordt gemaakt (de ruf ctr3).
Als ze een mooie dierlijke wagen willen maken raad ik ze aan naar het verleden te kijken ipv naar de broodroosters van audi (of wordt dit misschien hun toekomstige moederfabriek?).
Ik maak er mij met momenten nerveus op dat niet iedere wagen als een lotus ontworpen is (ik haat 'moderne' wagens en al hun nutteloze marketing gadgets) en wens lotus heel veel succes tegemoet, maar bij het zien van hun toekomstige gamma begin ik daar soms wel aan te twijfelen

Net als sommige lotus dealers...
Volgende topic:
Je weet dat je met een lotus rijdt als...
-je je een held voelt
-kinderen roepen als ze je wagen zien
-je niet meer omkijkt naar je gapende medemens
-je vaak glimlacht zonder reden
-je een soepele rug onderhoudt
-je iedere dag in jezelf denkt 'with great cars comes great responsability'
-je naar de garage loopt voor je ochtendplasje
-je naar de garage gaat voor het slapengaan
-je iedere passagier uitlegt hoe hij moet in- en uitstappen
-je op een parking denkt 'wow, deze wagen moet ik eens van dichter gaan bekijken' terwijl het je eigen wagen is
-vul zelf in
