Schade aan voorspoiler & reparatie?
- Witse
- Auto: Elise S2
Schade aan voorspoiler & reparatie?
Ook al pas ik ongelooflijk goed op bij vluchtheuvels, borduren, opritten en dergelijke maar toch gebeurt het af en toe: de voorspoiler raakt de grond en dan breekt mijn hartje.
Hebben jullie dit ook al meegemaakt? Rijden jullie ook zig-zag tegen kruipsnelheid over vluchtheuvels om toch maar niets te raken?
En repareren jullie de opgelopen schade of blijven jullie er mee verder rijden (omdat het vroeg of laat opnieuw gebeurt)?
Ik zelf heb links en rechts aan de uitsteeksels een beetje schade maar rijdt er zo mee verder. Het is wel verdoezelt met tape zodat het niet te hard opvalt. Kzou het wel graag zelf is willen repareren met wat polyester.
Als er iemand tips & tricks kent...
Greetz
Hebben jullie dit ook al meegemaakt? Rijden jullie ook zig-zag tegen kruipsnelheid over vluchtheuvels om toch maar niets te raken?
En repareren jullie de opgelopen schade of blijven jullie er mee verder rijden (omdat het vroeg of laat opnieuw gebeurt)?
Ik zelf heb links en rechts aan de uitsteeksels een beetje schade maar rijdt er zo mee verder. Het is wel verdoezelt met tape zodat het niet te hard opvalt. Kzou het wel graag zelf is willen repareren met wat polyester.
Als er iemand tips & tricks kent...
Greetz
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: Schade aan voorspoiler & reparatie?
Vroeger op mijn lage voertuigen had ik altijd een paintshield op de visuele delen én zelfs onderaan de bumper enkele lagen ducktape. Als ik dan al es raakte dan was de bumper/lak nooit echt beschadigd, enkel losgereten ducktape/paintshield maar die was simpel en goedkoop te vernieuwen.
tip : http://www.paintshield.co.uk/catalogue. ... e=46|Lotus+
tip : http://www.paintshield.co.uk/catalogue. ... e=46|Lotus+
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- Witse
Zeer goeie tip!! Bedankt
-
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
Een flexibele front splitter monteren kan helpen. Montage met kunstof bouten en moeren.
kenteken plaat dermate laag monteren dat op het moment dat de kenteken plaat schaaft je weet dat je de neus gaat raken en dus iets moet veranderen van richting.
Ga je remmend een obstakel op/af ? laat de rem los! heel lichtjes gas lift de neus ietsjes.
Auto iets verhogen ?
kenteken plaat dermate laag monteren dat op het moment dat de kenteken plaat schaaft je weet dat je de neus gaat raken en dus iets moet veranderen van richting.
Ga je remmend een obstakel op/af ? laat de rem los! heel lichtjes gas lift de neus ietsjes.
Auto iets verhogen ?
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Correct ... dat is een fout dat velen maken. Als je de drempel opgaat moet je al van je rem zijn.Emiel schreef:Ga je remmend een obstakel op/af ? laat de rem los! heel lichtjes gas lift de neus ietsjes.
Maar ... KW Automotive heeft daar de perfecte oplossing voor ... HLS. (Hydraulic Lift System)
Meer info : http://www.kw-suspension.com/us/kw_hls.php
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- X-ian
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
Hier en daar is er nog echt zo'n knik of heuvel die je met 2 km per uur nog niet zonder schrapen kunt nemen
Voorlopig blijf ik met die kleine schade rondrijden. Ik vrees namelijk dat ik het bij de eerste de beste terug ga voorhebben. Maar ik vind het wel erg.

Voorlopig blijf ik met die kleine schade rondrijden. Ik vrees namelijk dat ik het bij de eerste de beste terug ga voorhebben. Maar ik vind het wel erg.

- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Heb ook al een paar keer geschuurd, voorlopig zonder "zichtbare" schade aan de voorkant 

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Bosbon_be
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
Vorige week de voorbumper en onderspoiler terug gekregen nadat ze opnieuw hersteld en herspoten waren.
Door het raken van de vele verkeersdrempels was de onderzijde serieus afgesleten en moest er wat extra polyester aangebracht worden om terug de juiste vorm te krijgen.
Ik heb vooraan een bandenmaat groter laten monteren en hoop hiermee toch heel wat minder gekraak te horen.
Door het raken van de vele verkeersdrempels was de onderzijde serieus afgesleten en moest er wat extra polyester aangebracht worden om terug de juiste vorm te krijgen.
Ik heb vooraan een bandenmaat groter laten monteren en hoop hiermee toch heel wat minder gekraak te horen.
-
- Naam: Bart
Een omnium helpt ook soms 

- Exploded
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
Op een auto van bijna 25 jaar oud... de verzekering gaat lachen!Bart P schreef:Een omnium helpt ook soms