[F1] Group Lotus bezit helemaal niks van Renault-team.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
[F1] Group Lotus bezit helemaal niks van Renault-team.
Boullier: "Group Lotus bezit helemaal niks van Renault-team"
20 januari 2011 20:01
Boullier: Er heerst al enige tijd verwarring over wie nu precies wat bezit binnen Lotus Renault GP. Eric Boullier, de teambaas, vertelde vandaag dat Group Lotus helemaal niks bezit van het team en dat Genii Capital voor de volle 100% eigenaar is.
Eerder meldde Dany Buhar van Group Lotus dat zij van plan waren om de overige 25% aandelen van het team, dat enkele weken geleden nog in handen was van Renault, over te kopen. Boullier vertelde echter dat deze 25% aan Genii zijn verkocht wat meteen betekend dat de Luxemburgse investeringsmaatschappij de volledige eigenaar is van het team.
"Renault besloot om haar activiteiten in de Formule 1 te heroverwegen en verkocht de overgebleven 25% aan Genii Capital", vertelde Boullier tegen Autosprint. "De langdurige sponsorovereenkomst met Group Lotus zou er in de toekomst wel toe kunnen leiden dat Lotus Cars nog een aandeelhouder wordt."
Wat voor effect deze uitspraken van Boullier hebben op de uitspraak van de rechter in de 'zaak Lotus' zal nog moeten blijken. Volgende week gaat Bahar namelijk naar de rechtbank omtrent de namenstrijd met Team Lotus.
Bron : F1Today.nl
20 januari 2011 20:01
Boullier: Er heerst al enige tijd verwarring over wie nu precies wat bezit binnen Lotus Renault GP. Eric Boullier, de teambaas, vertelde vandaag dat Group Lotus helemaal niks bezit van het team en dat Genii Capital voor de volle 100% eigenaar is.
Eerder meldde Dany Buhar van Group Lotus dat zij van plan waren om de overige 25% aandelen van het team, dat enkele weken geleden nog in handen was van Renault, over te kopen. Boullier vertelde echter dat deze 25% aan Genii zijn verkocht wat meteen betekend dat de Luxemburgse investeringsmaatschappij de volledige eigenaar is van het team.
"Renault besloot om haar activiteiten in de Formule 1 te heroverwegen en verkocht de overgebleven 25% aan Genii Capital", vertelde Boullier tegen Autosprint. "De langdurige sponsorovereenkomst met Group Lotus zou er in de toekomst wel toe kunnen leiden dat Lotus Cars nog een aandeelhouder wordt."
Wat voor effect deze uitspraken van Boullier hebben op de uitspraak van de rechter in de 'zaak Lotus' zal nog moeten blijken. Volgende week gaat Bahar namelijk naar de rechtbank omtrent de namenstrijd met Team Lotus.
Bron : F1Today.nl
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- co-driver
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Re: [F1] Group Lotus bezit helemaal niks van Renault-team.
Group Lotus heeft een sponsor-deal voor 5 jaar en een 'optie' voor 2 jaar om de helft van de aandelen over te nemen .
Lotus makes greencars ..... funcars!!
- Exploded
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
In de veronderstelling dat Boullier weet waarover hij spreekt:
Mooie vorm van “damage limitation” , Group Lotus / Proton beseffen dat er niks te winnen valt op het proces en op deze manier kan Fernandes geen enkele schadeclaim eisen voor hun gebruik van de naam Lotus in de F1, want ze hebben niet eens aandelen en treden dus niet aan als constructeur (staat haaks op wat onze Turkse CEO claimt). Het staat Group Lotus uiteraard volledig vrij, om te sponsoren wie en wat ze maar willen, zo lang ze zelf maar geen aandeelhouder zijn. Simpel toch?
Ik vind wel dat Bahar, Mansell EN Clive er althans als een bende onnozelaars uit komen, met hun gezever heel de tijd, alsof de Lotus Renault, een Lotus is. Nee, deze verkrachte JPS kloon Renault is geen Lotus, net zo min als de Ferrari F1 geen Marlboro is en de Mercedes F1 geen Petronas is.
Zelfs Hazel Chapman verklaarde onlangs in de pers, dat zij het niet eens is met haar zoon, zelfs zij begrijpt dat dit een Renault is en geen Lotus…
Webmaster het lijkt mij nu MEER dan duidelijk dat ALLE Lotus Renault items moeten verplaatst worden naar de Off Topic of de Algemeen sectie. Of gaan we alle banale feiten die Group Lotus sponsort in de Motorsport sectie blijven duwen? Nee toch?
Zo wordt het forum al een beetje gezuiverd van alle zever en leugens, die blijkbaar alleen maar uit de mond van de CEO komen. In de Off Topic of Algemeen sectie, kunnen de topics dan meester gemaakt worden, door de weinige rasechte Proton fans. Proton hoort er voor mijn part bij als een noodzakelijk kwaad en ondanks dat de meningen tussen Co driver en mezelf mijlenver uiteen liggen, heb ik respect voor zijn meningen en de draden die hij start. Ik heb al menige keren krom gelegen van het lachen, bij het zien welke onnozeliteiten het moederbedrijf van Lotus onderneemt. Je bent maar beter op de hoogte, dan kan je tenminste nog doen alsof je uit de lucht komt gevallen.
Mooie vorm van “damage limitation” , Group Lotus / Proton beseffen dat er niks te winnen valt op het proces en op deze manier kan Fernandes geen enkele schadeclaim eisen voor hun gebruik van de naam Lotus in de F1, want ze hebben niet eens aandelen en treden dus niet aan als constructeur (staat haaks op wat onze Turkse CEO claimt). Het staat Group Lotus uiteraard volledig vrij, om te sponsoren wie en wat ze maar willen, zo lang ze zelf maar geen aandeelhouder zijn. Simpel toch?
Ik vind wel dat Bahar, Mansell EN Clive er althans als een bende onnozelaars uit komen, met hun gezever heel de tijd, alsof de Lotus Renault, een Lotus is. Nee, deze verkrachte JPS kloon Renault is geen Lotus, net zo min als de Ferrari F1 geen Marlboro is en de Mercedes F1 geen Petronas is.
Zelfs Hazel Chapman verklaarde onlangs in de pers, dat zij het niet eens is met haar zoon, zelfs zij begrijpt dat dit een Renault is en geen Lotus…
Webmaster het lijkt mij nu MEER dan duidelijk dat ALLE Lotus Renault items moeten verplaatst worden naar de Off Topic of de Algemeen sectie. Of gaan we alle banale feiten die Group Lotus sponsort in de Motorsport sectie blijven duwen? Nee toch?
Zo wordt het forum al een beetje gezuiverd van alle zever en leugens, die blijkbaar alleen maar uit de mond van de CEO komen. In de Off Topic of Algemeen sectie, kunnen de topics dan meester gemaakt worden, door de weinige rasechte Proton fans. Proton hoort er voor mijn part bij als een noodzakelijk kwaad en ondanks dat de meningen tussen Co driver en mezelf mijlenver uiteen liggen, heb ik respect voor zijn meningen en de draden die hij start. Ik heb al menige keren krom gelegen van het lachen, bij het zien welke onnozeliteiten het moederbedrijf van Lotus onderneemt. Je bent maar beter op de hoogte, dan kan je tenminste nog doen alsof je uit de lucht komt gevallen.
- co-driver
Exploded schreef:In de veronderstelling dat Boullier weet waarover hij spreekt:
Hopelijk kan de webmaster deze 'moeilijke-gevallen' een beetje aan 'banden' leggen

Graag eens de mening van enkele 'echte' Lotus fans

ALS DIT UIT 'LIEFDE' VOOR LOTUS IS

- electroshock
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Oei oei,
er gaat hier een rechtszaak van komen.
De echte Lotus-Exploded vs. de echte Lotus co-driver. Maar Bahar mag wat minder van zijn toren blazen, dat vind ik nu ook wel.
In plaats van een gewone poll
is in de nabije toekomst
een virtueel weddenschapskantoortje
op lotusforum.be
ook niet mis.

er gaat hier een rechtszaak van komen.
De echte Lotus-Exploded vs. de echte Lotus co-driver. Maar Bahar mag wat minder van zijn toren blazen, dat vind ik nu ook wel.
In plaats van een gewone poll
is in de nabije toekomst
een virtueel weddenschapskantoortje
op lotusforum.be
ook niet mis.

Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Jeroenbox
- Naam: Henniez
- Auto: Exige S, Caterham
ik ben erg blij dat er weer geinvesteerd wordt in het merk Lotus en dat er weer gemotiveerd gekeken wordt naar Motorsport met een duidelijke baas en structuur daarin. Ik vind het ook goed dat er serieus gewerkt wordt aan de F1. Al de plannen zullen een aantal jaren nodig hebben om volwassen te worden. Echter zonder ambitie ben je bij voorbaat kansloos. Misschien is het tijd wat meer aandacht voor de GP en GT klassen en US te hebben.
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Ik kies als 'webmaster' geen partij voor Group Lotus (Dany Bahar) of Team Lotus (Tony Fernandez). De toekomst zal het uitwijzen, en als beide partijen blijven palaveren, dan zal ik dit blijven melden én posten op het forum. Alle Lotus liefhebbers (dus Lotus-forum.be bezoekers) hebben het recht om te weten wat er gezegd wordt vanuit alle windrichtingen. Het is niet aan mij als 'media' om een kant te kiezen en/of bepaalde (rotzooi) berichten te gaan weren.
Wat betreft mijn persoonlijke mening... da's een ander verhaal ...
Het voorbije seizoen heb ik enorm veel sympathie gekregen voor Team Lotus (Tony Fernandez) én vooral ook de manier waarop hij Lotus Racing heeft gelanceerd. Weinig blabla en als hij al es blabla verkocht, maakte hij het effectief ook waar. Los daarvan genoot ik enorm van hun openheid en de betrokkenheid van de fans waarvoor ze veel tijd hebben gemaakt. Veel gevestigde waardes kunnen daar nog iets van leren.
De tijd zal uitwijzen ... al heb ik de indruk dat GL toch een klein beetje hun kak aan het intrekken is. Ik hoop dat ze binnenkort met een ultieme boodschap naar buiten komen waarbij GL en TL bekendmaken dat er geen rechtzaak komt en tot een compromis zijn gekomen waarbij beide partijen in vriendschap kunnen samenwerken ipv elkaar de duvel aan te doen.
Het zou mooi zijn dat TL GL of omgekeerd in en van de eerste races een handje toe gaat steken. Een beetje zoals in Days of Thunder. Maar ah ... sommige ego's ...
Wat betreft mijn persoonlijke mening... da's een ander verhaal ...
Het voorbije seizoen heb ik enorm veel sympathie gekregen voor Team Lotus (Tony Fernandez) én vooral ook de manier waarop hij Lotus Racing heeft gelanceerd. Weinig blabla en als hij al es blabla verkocht, maakte hij het effectief ook waar. Los daarvan genoot ik enorm van hun openheid en de betrokkenheid van de fans waarvoor ze veel tijd hebben gemaakt. Veel gevestigde waardes kunnen daar nog iets van leren.
De tijd zal uitwijzen ... al heb ik de indruk dat GL toch een klein beetje hun kak aan het intrekken is. Ik hoop dat ze binnenkort met een ultieme boodschap naar buiten komen waarbij GL en TL bekendmaken dat er geen rechtzaak komt en tot een compromis zijn gekomen waarbij beide partijen in vriendschap kunnen samenwerken ipv elkaar de duvel aan te doen.
Het zou mooi zijn dat TL GL of omgekeerd in en van de eerste races een handje toe gaat steken. Een beetje zoals in Days of Thunder. Maar ah ... sommige ego's ...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- co-driver
Blijkbaar zijn er nog die de slaap niet kunnen vatten door al dat 'gedoe' rond Lotus 
Voor mij nen GUINESS

Voor mij nen GUINESS

- Exploded
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
Het heeft niets te maken met de slaap te moeten laten.
Deze week zijn er 2 heeeeeeel belangrijke dingen (althans voor mij als gedreven Lotus gepassioneerde) en dat is:
1. Ondanks dat Bahar het al weken roept, hebben ze geen aandelen in Renault, het is ds eachelijk om ook meer 1 seconde te insinueren dat er ook maar 1 moet van Lotus aan de Renault hangt. Wie dat nu nog durft is klaar voor instellingen van Geel of Lovenjoel.
2. De grote baas van Proton himself heeft deze week verklaard dat ze geen bank kunnen vinden voordie 700 miljoen die Bahar ging meebrengen. Dit terwijl Bahar al maanden claimt dat het geld binnen is en alle getoonde mdellen gebouwd zullen worden + daarboven op nog een V8 en een V6...
Ik vind het ook leuk dat er wordt geïnvesteerd in Lotus, maar niet op de manier zoals dat nu gebeurt. Ik zeg niet dat alles perfect was onder Mike Kimberly misschien iets te weinig ambitieus, maar hij moest het doen met eigen geld en slaagde er in om eindelijk eens winst te maken in meer dan 30 jaar. Ik geloof meer in zijn aanpak van rustig opbouwen dan het wild om zich heen slaan van nu.
Bahar heeft alleen nog maar voor grote verliezen gezorgd (zie tekst hieronder).
Daarenboven eiste Bahar in het begin van deze week 68 miljoen $ van de Britse staat, om de productie NIET over te hevel naar Maleisie...
Mijn conclusie? Wie heeft hier een naald, zodat ik heel die zeepbel eens kan doorprikken?
Deze week zijn er 2 heeeeeeel belangrijke dingen (althans voor mij als gedreven Lotus gepassioneerde) en dat is:
1. Ondanks dat Bahar het al weken roept, hebben ze geen aandelen in Renault, het is ds eachelijk om ook meer 1 seconde te insinueren dat er ook maar 1 moet van Lotus aan de Renault hangt. Wie dat nu nog durft is klaar voor instellingen van Geel of Lovenjoel.
2. De grote baas van Proton himself heeft deze week verklaard dat ze geen bank kunnen vinden voordie 700 miljoen die Bahar ging meebrengen. Dit terwijl Bahar al maanden claimt dat het geld binnen is en alle getoonde mdellen gebouwd zullen worden + daarboven op nog een V8 en een V6...
Ik vind het ook leuk dat er wordt geïnvesteerd in Lotus, maar niet op de manier zoals dat nu gebeurt. Ik zeg niet dat alles perfect was onder Mike Kimberly misschien iets te weinig ambitieus, maar hij moest het doen met eigen geld en slaagde er in om eindelijk eens winst te maken in meer dan 30 jaar. Ik geloof meer in zijn aanpak van rustig opbouwen dan het wild om zich heen slaan van nu.
Bahar heeft alleen nog maar voor grote verliezen gezorgd (zie tekst hieronder).
Daarenboven eiste Bahar in het begin van deze week 68 miljoen $ van de Britse staat, om de productie NIET over te hevel naar Maleisie...
Mijn conclusie? Wie heeft hier een naald, zodat ik heel die zeepbel eens kan doorprikken?
The Lotus Group has just revealed its latest accounts for 2009-2010 and while turnover has risen by 26 percent to $225 million, thanks to the sales of the new Evora model, the company posted losses of $18.2 million. This was better than the previous year when the company lost $28 million. The company is now embarked on a scheme to lift production from the current 2,700 cars a year to around 8,000 in the next five years. The company is hoping for $64 million in government loans, saying that the increased production will create 1,000 new jobs in the Norwich area and is threatening to move production out of Britain if the application is turned down.
Datuk Syed Zainal Abidin, the boss of Lotus’s parent company Proton, confirmed this week that the financing would be coming from bank loans and that talks were taking place with a number of banks, including the Commerce International Merchant Bankers Berhad (CIMB) for a $700 million loan, which will be needed to find the Lotus project.
“Group Lotus by itself cannot raise that kind of money and that is why Proton has to come in as the entire five-year turnaround exercise has to benefit the whole group,” Zainal said. “We hope to sign an agreement for the loan within the next month as we are in talks with several banks including our own banker CIMB. We are confident we can turn around Group Lotus as we have five new Lotus models that will start production by 2012.”
Zainal said that Group Lotus would need to sell at least 8,000 units of the five new models each year before it could show a profit.
The plans announced thus far have been greeted with scepticism in the automotive world – and in motorsport where Lotus is trying to make a big impression.
“It is a do-able plan,” Zainal said. “We have thought through this plan a hundred times and it is a challenge but realistic.”
- electroshock
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Hoeft niet, Bahar heeft zo hard geblazen dat er tal van zeepbellen nog ronddwarrelen, en zoals steeds springen die dingen één voor één vanzelf kapot.Exploded schreef:Mijn conclusie? Wie heeft hier een naald, zodat ik heel die zeepbel eens kan doorprikken?
Dat Renault-belletje was nog een kleintje.
't Zal wel niet meer lang duren of een grotere gaat er ook weer aan.
Vrees ik dan.
Dat verhaal van de statige langzame groei is meestal de betere optie.
In tal van sectoren.
Als ze zich nu focussen op één van die 5 of 6 modellen, dat zou al goed zijn.
Besser laufen, als faulen.