Lichtje batterij brandt
- svendekoster
- Auto: Elise MK1
Lichtje batterij brandt
Hey,
Afgelopen week in panne gevallen met de Elise.
Tijdens een rit zag ik plots het lichtje van de batterij wat knipperen en een paar minuten later bleef het branden.
Een kwartiertje later begon de auto te sputteren en op het moment dat ik een donkere straat wou bijlichten met m'n verstralers, viel het dashboard uit.
Zowat 500m verder was het finaal gedaan.
Auto gestart met startkabels. Hij startte onmiddellijk. Ben naar huis gereden, zonder achterlichten (volgens mijn vader die achter mij reed), en met flauwe voorlichten. Op de oprit van mijn ouders (1500m van waar ik initieel stilgevallen was), viel de motor terug uit. Gedaan.
Wat denkt een mens dan het eerst? "De batterij heeft zijn tijd gehad".
Intussen heb ik er dus een nieuwe batterij ingestoken en start hij uiteraard terug zonder problemen...maar het batterij-lichtje op m'n dashboard brandt nog altijd...
Ik vrees dus dat het niet de batterij was met een probleem, maar wat dan wel?
Kan iemand helpen?
Thx!
Sven
Afgelopen week in panne gevallen met de Elise.
Tijdens een rit zag ik plots het lichtje van de batterij wat knipperen en een paar minuten later bleef het branden.
Een kwartiertje later begon de auto te sputteren en op het moment dat ik een donkere straat wou bijlichten met m'n verstralers, viel het dashboard uit.
Zowat 500m verder was het finaal gedaan.
Auto gestart met startkabels. Hij startte onmiddellijk. Ben naar huis gereden, zonder achterlichten (volgens mijn vader die achter mij reed), en met flauwe voorlichten. Op de oprit van mijn ouders (1500m van waar ik initieel stilgevallen was), viel de motor terug uit. Gedaan.
Wat denkt een mens dan het eerst? "De batterij heeft zijn tijd gehad".
Intussen heb ik er dus een nieuwe batterij ingestoken en start hij uiteraard terug zonder problemen...maar het batterij-lichtje op m'n dashboard brandt nog altijd...
Ik vrees dus dat het niet de batterij was met een probleem, maar wat dan wel?
Kan iemand helpen?
Thx!
Sven
Everyday, do something that scares you.
- Exploded
- Naam: Gert
Re: Lichtje batterij brandt
Het is je alternator! Ik heb net hetzelfde al eens gehad.
Je kan het nog eens makkelijk controleren als ie nog start, tenminste maar door je batterij te laden kan je terug starten, als ook je batterij niet versleten is. Dan neem je een voltmeter en moet je 13.5v minimaal hebben bij stationair toerental.

Je kan het nog eens makkelijk controleren als ie nog start, tenminste maar door je batterij te laden kan je terug starten, als ook je batterij niet versleten is. Dan neem je een voltmeter en moet je 13.5v minimaal hebben bij stationair toerental.
Laatst gewijzigd door Exploded op 18 jan 2011, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- X-E-G
- Auto: Exige S240
- Contacteer:
+1Exploded schreef:Het is je alternator! Ik heb net hetzelfde al eens gehad.
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN
WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
- svendekoster
Exploded schreef:Het is je alternator! Ik heb net hetzelfde al eens gehad.![]()
Ik vreesde al zoiets...
Bedankt voor de hulp!!
Bon, nieuwe alternator vinden dus.
(er heeft hier niemand geen meer liggen thuis?

Op zich zal ik hem wel zelf kunnen vervangen zeker?
-
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Je kan ook de oude laten reconditioneren(nieuwe lagers, borstels, laadstroomregelaar, reinigen, testen en spuiten). Bedrijven genoeg die dat doen!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Dim
- Auto: Exige S 240
uw nieuwe batterij niet te lang/te vaak volledig leeg laten lopen ! It kills them !
Alternator, zeker en vast...heb dat ook gehad met een mx5je...identiek verloop...
Alternator, zeker en vast...heb dat ook gehad met een mx5je...identiek verloop...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- svendekoster
Goeie tip!HJ2 schreef:Je kan ook de oude laten reconditioneren(nieuwe lagers, borstels, laadstroomregelaar, reinigen, testen en spuiten). Bedrijven genoeg die dat doen!
Een adresje bij de hand per ongeluk?
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Ongelooflijk dat mensen altijd eerst een nieuwe batterij steken voor ze de rest nakijken of laten nakijken!
Laatst hier nog een vriend gehad die van de garage kwam met een nieuwe batterij!
Ik vroeg of ze iets uitgemeten hadden maar negatief?
Gewoon tot aan de garage gesleept, nieuwe batterij gestoken, betalen, bedankt meneer en trek uw plan.
Heb het dan zelf uitgemeten en was wel degelijk zijn alternator!!! Ongelooflijk vindt ik zoiets en ik heb dit dan ook even laten weten!
Vroeger werkte wij met V.D.A. in Kampenhout maar is overgenomen door http://www.belgianbusrepair.be/nl/repair.htm Dit is in Tildonk dus ook voor u niet ver.
Laatste alternator die ik er gekocht heb was die van mijn Alpine en je brengt dus gewoon uw oude binnen en krijgt(betaald) een nieuwe.
Ook in de betere autoshop (bv. Autospecial in Sint-Katelijne Waver) kan je dit systeem toepassen en is hetzelfde voor starters, koppelingen enz.
Als je een handige Harry in uw vriendenkring hebt kan je natuurlijk ook gewoon nieuwe koolborstels halen en hem zelf reviseren.

Laatst hier nog een vriend gehad die van de garage kwam met een nieuwe batterij!

Heb het dan zelf uitgemeten en was wel degelijk zijn alternator!!! Ongelooflijk vindt ik zoiets en ik heb dit dan ook even laten weten!

Vroeger werkte wij met V.D.A. in Kampenhout maar is overgenomen door http://www.belgianbusrepair.be/nl/repair.htm Dit is in Tildonk dus ook voor u niet ver.
Laatste alternator die ik er gekocht heb was die van mijn Alpine en je brengt dus gewoon uw oude binnen en krijgt(betaald) een nieuwe.

Als je een handige Harry in uw vriendenkring hebt kan je natuurlijk ook gewoon nieuwe koolborstels halen en hem zelf reviseren.

-
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Frederik schreef:http://www.dobbelaere-ae.be Adegem (Maldegem)
http://www.technicodeurne.be Deurne
...
http://www.gelegids.be
Voila

If you always do what you always did, you always get what you always got.