Ik ben momenteel aan het uitkijken om een lotus te kopen , na een tegenvaller van het mislopen van elan is mijn oog nu op een elise S2 gevallen .
Omdat ik toch wel een 1.94 m meet vroeg ik me af of ik eigenlijk wel een degelijke zithouding kan hebben in de Elise ? ik wil niet zoals in een kart met het stuur tussen de knieën zitten of zoals in andere auto's met het hoofd tegen de binnenbekleding
Kunnen de " Lange " mensen op dit forum mij eens wat informatie geven
Ik heb een Elise S1 en meet 1,84m.
Mijn zetel kan nog wat achteruit en de zithouding is behoorlijk nadat ik een verlengde naaf (3 cm) op het afneembaar stuurtje heb gemonteerd.
Je zou het eens moeten proberen of je een goede zithouding kan vinden, maar ik denk wel dat het allemaal meevalt.
Succes!
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Ik kom ietsje dichterbij. 1m88.
Ik zit zeer goed.
Waarschijnlijk ook omdat ik geen Rambo afmetingen heb.
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
Niet uit het oog verliezen dat niet alleen de zithouding een probleem kan zijn, maar bij de langere onder ons speelt op een bepaalde "overschreden" leeftijdsgrens (die ik hier nu niet ga specifiëren), kan ook het instappen en uitkruipen van sommige lotustypen een beetje problematisch gaan worden.
Ik ben 1,90 (heb de bepaalde leeftijd overschreden), en hou het bij mijn elan waar ik geen enkel probleem heb.
hans schreef:Niet uit het oog verliezen dat niet alleen de zithouding een probleem kan zijn, maar bij de langere onder ons speelt op een bepaalde "overschreden" leeftijdsgrens (die ik hier nu niet ga specifiëren), kan ook het instappen en uitkruipen van sommige lotustypen een beetje problematisch gaan worden.
Ik ben 1,90 (heb de bepaalde leeftijd overschreden), en hou het bij mijn elan waar ik geen enkel probleem heb.
Ik ben 50 en kan er nog héél vlot in................iets minder vlot eruit !!!!
Ik ben 1.89 en om vlot in en uit te stappen rol ik mijn dak een beetje open. Eens erin is de zithouding goed, Toch heb ik er al over nagedacht om de rail onder de stoel te verwijderen en daardoor een paar cm lager zit maar dan kan mijn vrouw er niet meer mee rijden
diego schreef:was eigenlijk ook van plan om voor 95 % te rijden met dakje open ( is geen daily ) maar moet er zoiezo ook in kunnen met dak op natuurlijk .
op gebied van leeftijd ben ik er 32 dus dit zou nog net voldoende moeten zijn om toch nog enige lenigheid aan de dag te brengen .
Ben reeds meegereden met de Elan van Frederick en had inderdaad voldoende plaats maar een Elise is natuurlijk ietsje meer " Sex on wheels "
Inderdaad, aan 32 denk je volop aan "Sex on wheels" , boven de 50 droom je meestal van "Sex on wheels"
hans schreef:Niet uit het oog verliezen dat niet alleen de zithouding een probleem kan zijn, maar bij de langere onder ons speelt op een bepaalde "overschreden" leeftijdsgrens (die ik hier nu niet ga specifiëren), kan ook het instappen en uitkruipen van sommige lotustypen een beetje problematisch gaan worden.
Ik ben 50 en kan er nog héél vlot in................iets minder vlot eruit !!!!