Groot persoon in een Lotus ?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
diego
Auto: Elan S2 - EXIGE S II

Groot persoon in een Lotus ?

Bericht door diego »

Heren / Dames

Ik ben momenteel aan het uitkijken om een lotus te kopen , na een tegenvaller van het mislopen van elan is mijn oog nu op een elise S2 gevallen .
Omdat ik toch wel een 1.94 m meet vroeg ik me af of ik eigenlijk wel een degelijke zithouding kan hebben in de Elise ? ik wil niet zoals in een kart met het stuur tussen de knieën zitten of zoals in andere auto's met het hoofd tegen de binnenbekleding :lol:
Kunnen de " Lange " mensen op dit forum mij eens wat informatie geven

mvg
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Re: groot persoon in een lotus ?

Bericht door Erwin »

Welkom Diego.

Ik heb een Elise S1 en meet 1,84m.
Mijn zetel kan nog wat achteruit en de zithouding is behoorlijk nadat ik een verlengde naaf (3 cm) op het afneembaar stuurtje heb gemonteerd.

Je zou het eens moeten proberen of je een goede zithouding kan vinden, maar ik denk wel dat het allemaal meevalt.

Succes!
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
KoenC
Auto: 997 GT3

Bericht door KoenC »

Ik kom ietsje dichterbij. 1m88.
Ik zit zeer goed.
Waarschijnlijk ook omdat ik geen Rambo afmetingen heb.
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
KITT
Auto: Exige MKII

Bericht door KITT »

ik moet eerlijk toegeven, de mensen die nogal groot zijn, en daarmee bedoel ik over de 1m85cm zitten bij mij langs de passagierskant wel nogal krap.

als je in brussel woont mag je gerust eens met me meerijden, laat maar weten
hans
Auto: Elan

Re: Groot persoon in een Lotus ?

Bericht door hans »

Niet uit het oog verliezen dat niet alleen de zithouding een probleem kan zijn, maar bij de langere onder ons speelt op een bepaalde "overschreden" leeftijdsgrens (die ik hier nu niet ga specifiëren), kan ook het instappen en uitkruipen van sommige lotustypen een beetje problematisch gaan worden.

Ik ben 1,90 (heb de bepaalde leeftijd overschreden), en hou het bij mijn elan waar ik geen enkel probleem heb.
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

hans schreef:Niet uit het oog verliezen dat niet alleen de zithouding een probleem kan zijn, maar bij de langere onder ons speelt op een bepaalde "overschreden" leeftijdsgrens (die ik hier nu niet ga specifiëren), kan ook het instappen en uitkruipen van sommige lotustypen een beetje problematisch gaan worden.

Ik ben 1,90 (heb de bepaalde leeftijd overschreden), en hou het bij mijn elan waar ik geen enkel probleem heb.
Ik ben 50 en kan er nog héél vlot in................iets minder vlot eruit !!!!
EDWIN

Bericht door EDWIN »

Ik ben 1.89 en om vlot in en uit te stappen rol ik mijn dak een beetje open. Eens erin is de zithouding goed, Toch heb ik er al over nagedacht om de rail onder de stoel te verwijderen en daardoor een paar cm lager zit maar dan kan mijn vrouw er niet meer mee rijden :lol:
diego
Auto: Elan S2 - EXIGE S II

Bericht door diego »

was eigenlijk ook van plan om voor 95 % te rijden met dakje open ( is geen daily ) maar moet er zoiezo ook in kunnen met dak op natuurlijk .

op gebied van leeftijd ben ik er 32 dus dit zou nog net voldoende moeten zijn om toch nog enige lenigheid aan de dag te brengen .

Ben reeds meegereden met de Elan van Frederick en had inderdaad voldoende plaats maar een Elise is natuurlijk ietsje meer " Sex on wheels " :lol:
hans

Bericht door hans »

diego schreef:was eigenlijk ook van plan om voor 95 % te rijden met dakje open ( is geen daily ) maar moet er zoiezo ook in kunnen met dak op natuurlijk .

op gebied van leeftijd ben ik er 32 dus dit zou nog net voldoende moeten zijn om toch nog enige lenigheid aan de dag te brengen .

Ben reeds meegereden met de Elan van Frederick en had inderdaad voldoende plaats maar een Elise is natuurlijk ietsje meer " Sex on wheels " :lol:

Inderdaad, aan 32 denk je volop aan "Sex on wheels" :lol: , boven de 50 droom je meestal van "Sex on wheels" :oops:
hans

Bericht door hans »

wimvanbeeck schreef:
hans schreef:Niet uit het oog verliezen dat niet alleen de zithouding een probleem kan zijn, maar bij de langere onder ons speelt op een bepaalde "overschreden" leeftijdsgrens (die ik hier nu niet ga specifiëren), kan ook het instappen en uitkruipen van sommige lotustypen een beetje problematisch gaan worden.

Ik ben 50 en kan er nog héél vlot in................iets minder vlot eruit !!!!

Wim, wacht totdat je d'er 52,5 bent !!!
Plaats reactie