[F1] Group Lotus zinspeelt op volledige overname van Renault

Alles over Lotus in de motorsport
Plaats reactie
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

[F1] Group Lotus zinspeelt op volledige overname van Renault

Bericht door Frederik »

Group Lotus zinspeelt op volledige overname van Renault F1
9 december 2010 15:33

Group Lotus zinspeelt op volledige overname van Renault F1 Group Lotus is van plan om op termijn de gehele Formule 1-renstal van Renault over te nemen. De Maleisische autoproducent is sinds deze week voor vijftig procent eigenaar van het team. De overige vijftig procent van de aandelen is in handen van investeringsmaatschappij Genii Capital.

Dany Bahar laat geen gras over de ambities van Group Lotus groeien. Aan Autosport deelde hij mede: Onze manier van dingen doen houdt in dat we aan het einde van het project de volledige leiding in handen willen hebben. Het is dezelfde route, je stapt ergens in en neemt langzaam maar zeker de controle over. We stappen niet voor de lange termijn in om alleen als sponsor te fungeren. En we zouden ons niet verbinden als we niet de steun van aandeelhouders, banken en investeerders hadden. Als we dat niet zouden hebben zou het stom zijn om zulke ambitieuze plannen op te stellen.

Genii Capital is voorlopig niet van plan om de rest van de aandelen van de hand te doen. Baas Gerard Lopez: De mogelijkheid om de samenwerking te evolueren bestaat, maar er staat geen bepaalde tijdlijn voor. Niemand weet hoe de situatie over bijvoorbeeld vijf jaar is. Het zou me niet verbazen als in de toekomst dingen veranderen, maar voorlopig is alles goed zoals het is. Wij zijn hier voor de lange termijn.

Bron : F1today.nl
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: [F1] Group Lotus zinspeelt op volledige overname van Ren

Bericht door Frederik »

Ik dacht dat er sprake was van 25% van de aandelen, de enige dat Renault zelf nog bezat. Hierop moet ik even verder zoeken ... lijkt me zeer interessante info.

Tenzij iemand anders meer info heeft? :)
Plaats reactie