Goodwood festival of speed 2011
- elwood
- Naam: Pascal
- Auto: Lotus Elise cup 250
- Contacteer:
-
- Auto: 997 GT3
Re: Goodwood festival of speed 2011
De vorige 2 jaar daar al naartoe geweest.
In 1 woord: fantastisch!
Volgend jaar is al gereserveerd!
We hebben daar met Paul van Libscombe an Cath van Lotus toffe babbels gehad.
Het unieke is voor mij vooral dat je wagens uit alle klassen en leeftijdscategoriën bij elkaar ziet rijden. Waaronder zeer unieke exemplaren.
Gesprekje met Jacky Ickx en ons: http://www.youtube.com/watch?v=qZDCN4fjHEQ
ps1. Als je gaat: reserveer tijdig om op camping 11 te kunnen staan.
ps2: de rundsburgers zijn zee...eer lekker
ps3: De moving road show op dag 1 is de moeite niet waard. Meerijden is gewoon onmogelijk daar alles op voorhand wordt gereserveerd bij de dealers in de UK.
In 1 woord: fantastisch!
Volgend jaar is al gereserveerd!
We hebben daar met Paul van Libscombe an Cath van Lotus toffe babbels gehad.
Het unieke is voor mij vooral dat je wagens uit alle klassen en leeftijdscategoriën bij elkaar ziet rijden. Waaronder zeer unieke exemplaren.
Gesprekje met Jacky Ickx en ons: http://www.youtube.com/watch?v=qZDCN4fjHEQ
ps1. Als je gaat: reserveer tijdig om op camping 11 te kunnen staan.
ps2: de rundsburgers zijn zee...eer lekker
ps3: De moving road show op dag 1 is de moeite niet waard. Meerijden is gewoon onmogelijk daar alles op voorhand wordt gereserveerd bij de dealers in de UK.
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
- elwood
- Naam: Pascal
- Auto: Lotus Elise cup 250
- Contacteer:
Ik denk dat ik er ook heen ga. Heb al van heel wat mensen gehoord dat
het ronduit een spectaculaire belevenis is.
het ronduit een spectaculaire belevenis is.
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Nooit naar de 'Festival Of Speed' geweest, maar FastEleven is wel een hevige fan van de Goodwood Revival :
http://www.goodwood.co.uk/revival/welcome.aspx
http://www.goodwood.co.uk/revival/welcome.aspx
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Jelle
- Naam: Jelle
- Auto: speculoosje
- Contacteer:
op de site kunnen tickets besteld worden voor de "Goodwood revival 2011" en voor de "festival of speed 2011"...
Kan iemand mij uit de verwarring helpen?!
Kan iemand mij uit de verwarring helpen?!

-
het is eigenlijk simpel.
Er zijn nl. 2 evenementen.
Het éne is een hillclimb naast Lord March zijn kasteel: Festival of Speed
Het andere is een race op het Goodwood circuit: de Revival
Bij het eerste kan je de wagens (alle!) aanraken (letterlijk) in de pits. Iedereen heeft toegang. Er zijn wel een paar VIP tenten maar vlgs mij zien die zelfs minder dan ons. De races zijn korte hillclimbs en je ziet ze dus 2x passeren. 1x snel naar boven en 1x traag terug naar beneden.
Bij het tweede gaan ze een stapje verder en om in bepaalde delen van de pits binnen te mogen ben je verplicht gekleed te gaan in kledij van die periode. Hier gaat het hem over echte races op een circuit.
Beiden hebben hun charme.
Er zijn nl. 2 evenementen.
Het éne is een hillclimb naast Lord March zijn kasteel: Festival of Speed
Het andere is een race op het Goodwood circuit: de Revival
Bij het eerste kan je de wagens (alle!) aanraken (letterlijk) in de pits. Iedereen heeft toegang. Er zijn wel een paar VIP tenten maar vlgs mij zien die zelfs minder dan ons. De races zijn korte hillclimbs en je ziet ze dus 2x passeren. 1x snel naar boven en 1x traag terug naar beneden.
Bij het tweede gaan ze een stapje verder en om in bepaalde delen van de pits binnen te mogen ben je verplicht gekleed te gaan in kledij van die periode. Hier gaat het hem over echte races op een circuit.
Beiden hebben hun charme.
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Een bijkomend belangrijk verschil is dat er bij de 'Goodwood Revival' in de verste verte geen moderne auto te zien is :
- de races vinden plaats op het circuit en hier komen enkel originele historic racing cars aan de bak, al wordt er wel mee geraced alsof die auto's niks waard zijn
- ook de assistentie teams van de racers moeten zich verplaatsen met 'temporary cars'
- ook de hoofdparking is verboden voor moderne auto's, al ben ik met de Elise in het verleden wel al binnengeraakt.
- teams, racers en publiek worden vriendelijke verzocht zich te kleden in 'temporary clothing'
- ook historic races met motorfietsen vinden plaats (oa Norton Manx, ...)
- en op regelmatige tijdstippen vliegt er ook een oude bommenwerpen vergezeld van enkele spitfires over je hoofd
Een complete flashback dus naar de race scene van de jaren '60 !
Let wel, kaarten moet je NU aankopen voor de races in september ...
FastEleven heeft nog een tip : boek je B&B niet te dicht bij het circuit, niets is prettiger dan op het einde van de dag met enkele vrienden over de B-roads naar je hotelletje scheuren ...
- de races vinden plaats op het circuit en hier komen enkel originele historic racing cars aan de bak, al wordt er wel mee geraced alsof die auto's niks waard zijn
- ook de assistentie teams van de racers moeten zich verplaatsen met 'temporary cars'
- ook de hoofdparking is verboden voor moderne auto's, al ben ik met de Elise in het verleden wel al binnengeraakt.
- teams, racers en publiek worden vriendelijke verzocht zich te kleden in 'temporary clothing'
- ook historic races met motorfietsen vinden plaats (oa Norton Manx, ...)
- en op regelmatige tijdstippen vliegt er ook een oude bommenwerpen vergezeld van enkele spitfires over je hoofd
Een complete flashback dus naar de race scene van de jaren '60 !
Let wel, kaarten moet je NU aankopen voor de races in september ...
FastEleven heeft nog een tip : boek je B&B niet te dicht bij het circuit, niets is prettiger dan op het einde van de dag met enkele vrienden over de B-roads naar je hotelletje scheuren ...

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Jelle
- Naam: Jelle
- Auto: speculoosje
- Contacteer:
dus, als fotografie freaks zullen wij (mijn maat en ik) best naar de "goodwood revival" gaan?! 

-
Hangt ervan af ... wil je alleen klassiekers zien, dan wel,Jelleken schreef:dus, als fotografie freaks zullen wij (mijn maat en ik) best naar de "goodwood revival" gaan?!
Wil je ook enkele moderne wagens erbij, en Rally groep B monsters, en Le Mans en F1 en DTM en ... zowel modern en klassiek dan is de Revival beter.
Beide evenementen zijn zowieso uniek
ps. In beide gevallen zijn de parkings soms nog toffer! En de campingsite ... ongeloofelijk met wat men daar soms toekomt

- Exploded
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
Allemaal bullsh*t dat je veel moet meezeulen op zo een camping, met 4 bakken Jupiler maak je daar meer nieuwe vrienden dan ooit