Gedaan met shoppen in de UK.
- elwood
- Naam: Pascal
- Auto: Lotus Elise cup 250
- Contacteer:
Gedaan met shoppen in de UK.
Had vorige week een Engelse Lotusdealer aan de lijn en die was niet zo happy.
Lotus gaat zijn dealernetwerk drastisch inkrimpen in Engeland en iedereen is
daar momenteel nogal zenuwachtig over het al dan niet behouden van het merk. De Engelse garages dienen vanaf april een surcharge te betalen van om en bij de 20% op een lhd-auto terwijl dat voorheen identiek hetzelfde bedrag was. Ze verkochten er heel wat naar het vaste land maar niemand durft momenteel veel herrie te gaan maken in Hethel.
De Exige S RGB die momenteel aangekondigd staat voor september kost dan ook zeg maar €11.000 euro meer met het stuur aan de andere kant. Waar dat goed voor is is niet helemaal duidelijk.
Concreet is het gedaan dus met met shoppen in de UK want vanaf heden zijn ze minimaal even duur als hier...
Exige S RGB
o UK: £41,950 (including VAT)
o Euro Zone: € 50,042 (excluding regional taxes)
Lotus gaat zijn dealernetwerk drastisch inkrimpen in Engeland en iedereen is
daar momenteel nogal zenuwachtig over het al dan niet behouden van het merk. De Engelse garages dienen vanaf april een surcharge te betalen van om en bij de 20% op een lhd-auto terwijl dat voorheen identiek hetzelfde bedrag was. Ze verkochten er heel wat naar het vaste land maar niemand durft momenteel veel herrie te gaan maken in Hethel.
De Exige S RGB die momenteel aangekondigd staat voor september kost dan ook zeg maar €11.000 euro meer met het stuur aan de andere kant. Waar dat goed voor is is niet helemaal duidelijk.
Concreet is het gedaan dus met met shoppen in de UK want vanaf heden zijn ze minimaal even duur als hier...
Exige S RGB
o UK: £41,950 (including VAT)
o Euro Zone: € 50,042 (excluding regional taxes)
Laatst gewijzigd door elwood op 21 jun 2010, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: Gedaan met shoppen in de UK.
Als bescherming van hun dealers op het vaste land... ?elwood schreef:De Exige S RGB die momenteel aangekondigd staat voor september kost dan ook zeg maar €11.000 euro meer met het stuur aan de andere kant. Waar dat goed voor is is niet helemaal duidelijk.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Ik had er ook al van gehoord.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- elwood
- Contacteer:
Het lijkt me niet meer dan normaal dat ze hier hetzelfde zouden betalen voor een afgewerkt product als hun Engelse collega's.Frederik schreef:Als bescherming van hun dealers op het vaste land... ?
Laatst gewijzigd door Frederik op 21 jun 2010, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gecorrigeerd
Reden: quote gecorrigeerd
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Er zijn meerdere merken die een "extra" rekenen op stuurvreemde wagens. Vroeger kwamen de Engelsen hier in België VW's en Audi's kopen tot ze bij VAG in Duitsland ook een mouw aan hebben gepast.
't is misschien tegen onze portemonnee, maar eigenlijk ergens wel correct(er) hé.
Het is altijd goed voor de een en slecht voor een andere. De Engelse dealers zullen er niet gelukkig mee zijn, samen met de Europese shoppers ... en tegelijkertijd zullen de Belgische dealers daar dan weer vrij happy van worden.
't is misschien tegen onze portemonnee, maar eigenlijk ergens wel correct(er) hé.
Het is altijd goed voor de een en slecht voor een andere. De Engelse dealers zullen er niet gelukkig mee zijn, samen met de Europese shoppers ... en tegelijkertijd zullen de Belgische dealers daar dan weer vrij happy van worden.
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
is toch ?elwood schreef:Het lijkt me niet meer dan normaal dat ze hier hetzelfde zouden betalen voor een afgewerkt product als hun Engelse collega's.Frederik schreef:Als bescherming van hun dealers op het vaste land... ?
41.950 GBP = 50.293,73 EUR (21/06/2010 - 18u06)
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Mr.E
- Auto: Syntax Error
Zeer gevoelig onderwerp, maar ga het toch maar wagen...
41950 pond (incl VAT) = 35702 pond excl. VAT = 42.802 euro excl BTW =>
50.042 euro - 42.802 euro = 7240 euro verschil. Dit toch even rechtzetten, het is dus volgens mijn (bescheiden) mening geen 11.000 euro verschil. Correct me if i'm wrong!
Je kan dat op twee manieren bekijken:
1: Je hebt al een Lotus.
- Je ziet de waarde dalen door het inkopen van LHD wagens in Engeland.
- Je ziet de waarde dalen doordat men de prijs van nieuwe wagens hier op het niveau zou brengen van Engeland.
Conclusie: Je vindt deze nieuwe regel goed.
2: Je hebt nog geen Lotus
- Je wilt goedkoop Lotus rijden, maar dit lukt nu niet meer...
Conclusie: Je vindt deze nieuwe regel slecht.
Ik vind deze oplossing nog niet zo gek. De Engelsen betalen hetzelfde in ponden. Wij betalen ook hetzelfde bij de lokale dealers, want laat ons wel wezen: een Lotus is hier niet duurder geworden, hé. Als de dealers hier enkel nog goed zouden zijn als service-punt en niet om auto's te verkopen, zouden ze niet lang tevreden blijven, denk ik...
Enne, je kan gerust nog gaan shoppen in de UK, maar dan met de madam voor wat nieuwe jurkjes in London, iedereen content!

41950 pond (incl VAT) = 35702 pond excl. VAT = 42.802 euro excl BTW =>
50.042 euro - 42.802 euro = 7240 euro verschil. Dit toch even rechtzetten, het is dus volgens mijn (bescheiden) mening geen 11.000 euro verschil. Correct me if i'm wrong!
Je kan dat op twee manieren bekijken:
1: Je hebt al een Lotus.
- Je ziet de waarde dalen door het inkopen van LHD wagens in Engeland.
- Je ziet de waarde dalen doordat men de prijs van nieuwe wagens hier op het niveau zou brengen van Engeland.
Conclusie: Je vindt deze nieuwe regel goed.

2: Je hebt nog geen Lotus
- Je wilt goedkoop Lotus rijden, maar dit lukt nu niet meer...
Conclusie: Je vindt deze nieuwe regel slecht.

Ik vind deze oplossing nog niet zo gek. De Engelsen betalen hetzelfde in ponden. Wij betalen ook hetzelfde bij de lokale dealers, want laat ons wel wezen: een Lotus is hier niet duurder geworden, hé. Als de dealers hier enkel nog goed zouden zijn als service-punt en niet om auto's te verkopen, zouden ze niet lang tevreden blijven, denk ik...
Enne, je kan gerust nog gaan shoppen in de UK, maar dan met de madam voor wat nieuwe jurkjes in London, iedereen content!

Sometimes too much is just enough.
- X-ian
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
Die berekening zat ik ook net uit te schrijven

-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
t'is nu al enkele weken dat ik dat wist...er s een surcharge hadden ze me gezegd van een 4 a 5000 uk pounds voor een LHD....Om heel eerlijk te zijn vind ik het ergens maar normaal, dat ze toch iets van respect tonen voor hun dealers op het continent....met morgan is momenteel net hetzelfde aan de gang...uk shopping is vollen bak bezig en sommige uk dealers hebben zelfs LHD op voorraad..
.stel u zelf nu een keer in de plaats van die dealer alhier, ik had er al lang de brui aangegeven...want dat zijn géén echt mooie toestanden zulk een merk waardig....

- elwood
- Contacteer:
Frederik schreef:is toch ?elwood schreef:Het lijkt me niet meer dan normaal dat ze hier hetzelfde zouden betalen voor een afgewerkt product als hun Engelse collega's.Frederik schreef:Als bescherming van hun dealers op het vaste land... ?
41.950 GBP = 50.293,73 EUR (21/06/2010 - 18u06)
Ik weet dat het hier zeer gevoelig ligt maar als je argumenteert moet je de juiste berekening gebruiken :
41950 pond inclusief BTW = 50293.73 euro
50.042 euro EXCLUSIEF taksen + 10508 euro BTW = 60550 euro
Dat is inderdaad geen 11000 euro maar 10257 euro verschil.