Anti-carjack systeem

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Anti-carjack systeem

Bericht door Dim »

Heeft er iemand een anti-carjack (CJ0 - CJ1 - CJ2) moeten installeren om zijn wagen omnium te kunnen verzekeren ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
B-Art
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 nov 2008, 17:27
Naam: Bart
Auto: Exige S2
Locatie: Edegem
Contacteer:

Re: Anti-carjack systeem

Bericht door B-Art »

Nooit geweten dat dit moest voor een Lotus Elise/Exige ...
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Anti-carjack systeem

Bericht door Exploded »

In een MK1 al zeker niet, eer dat je iemand over die 20cm hoge instapdrempel hebt gesleurd, heb je als carjacker minimaal het verschot in je rug :lol: :lol: :lol:
Mocht dus iemand dat wel verwachten van u, dan bel je best even de verzekering in kwestie op om een expert langs te sturen, om dat aan te tonen. Als die mens dan 2 druppels verstand heeft en ze gebruikt...
In de UK is het wel meer gebruikelijk om een car jack alarm te hebben. Let er ook maar eens op hoeveel Exiges daar standaard zulk een systeem hebben. Maar dat is eerder bedoeld om het joyriden te voorkomen/stoppen, dan tegen diefstal.
Gebruikersavatar
Bosbon_be
Berichten: 417
Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE
Locatie: Hasselt

Re: Anti-carjack systeem

Bericht door Bosbon_be »

Had je zoiets in gedachten? ik wil wel helpen om dat af te stellen :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=fDrzMGdYWZc
Gebruikersavatar
B-Art
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 nov 2008, 17:27
Naam: Bart
Auto: Exige S2
Locatie: Edegem
Contacteer:

Re: Anti-carjack systeem

Bericht door B-Art »

Ofwel een Yale slot aan je 4-punts harnas ?
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Anti-carjack systeem

Bericht door Dim »

Ik kreeg te horen van mijn verzekeraar dat dat moest...
Maar ik wou eerst eens horen wie dat hier al heeft moeten installeren, want zo handig lijkt mij dat toch ook niet...

Als er echt niemand dat heeft moeten doen, ga ik toch eens van mijn oren maken...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
B-Art
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 nov 2008, 17:27
Naam: Bart
Auto: Exige S2
Locatie: Edegem
Contacteer:

Re: Anti-carjack systeem

Bericht door B-Art »

Voor de offerte's die ik gekregen heb voor m'n Exige was het standaard VV alarm voldoende.

Maar heb geen ervaring met een recentere S waarvan de cataloguswaarde verschillend is.
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Anti-carjack systeem

Bericht door Dim »

weet er iemand welk type alarm er standaard zit op een Exige S ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
B-Art
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 nov 2008, 17:27
Naam: Bart
Auto: Exige S2
Locatie: Edegem
Contacteer:

Re: Anti-carjack systeem

Bericht door B-Art »

Korte beschrijving van de systemen:
VV1 of IM : enkel antistartfunctie (geen sirene)
belangrijke kenmerken zijn:
• automatische immobilisatie binnen 10 en 60 seconden (passive arming);
• immobilisatie door minstens 2 motoronderbrekingen.

VV2 of IA2 : antistartfunctie en alarmfunctie = Lotus Elise/Exige
belangrijke kenmerken zijn:
• automatische immobilisatie binnen 10 en 60 seconden (passive arming);
• immobilisatie door minstens 2 motoronderbrekingen;
• zelfvoedend alarm met automatische activering tussen 30 en 120 seconden
(perimetrische en volumetrische detectie).

VV3 of AL2 : alarmfunctie (als aanvulling op VV1)
belangrijke kenmerken zijn:
• zelfvoedend alarm met automatische activering tussen 30 en 120 seconden
(perimetrische en volumetrische detectie).

CJ0 of TT1: lokalisatie van het voertuig
belangrijke kenmerken zijn:
• automatische activering van het lokalisatiesysteem bij verplaatsing van het voertuig met uitgeschakelde motor, bij persoonlijke melding aan de centrale en als het beveiligingssysteem een alarmsignaal geeft (inbraakdetectie – hellingdetectie);
• in de alarmfase moet de positie van het voertuig online worden gemeld en moet de positiebepaling minimaal eenmaal per 30 seconden worden vernieuwd.

CJ0 of TT2: lokalisatie van het voertuig
belangrijke kenmerken zijn:

• automatische activering van het lokalisatiesysteem bij verplaatsing van het voertuig met uitgeschakelde motor, bij niet-opgave van de juiste uitschakelprocedure, bij persoonlijke melding aan de centrale en als het beveiligingssysteem een alarmsignaal geeft (inbraakdetectie – hellingdetectie);
• in de alarmfase moet de positie van het voertuig online worden gemeld en moet de positiebepaling minimaal eenmaal per 30 seconden worden vernieuwd.

CJ1 of AT2: vertragingssysteem met geluids- of optische signalen (werking van de motor op afstand verstoren)
belangrijke kenmerken zijn:
automatische activering bij het sluiten van de deur van de bestuurder en wanneer contact wordt gemaakt bij stilstand van de motor (passive arming) én activering vanop afstand;
• automatisch intern waarschuwingssignaal voor de bestuurder, 180 seconden na de inschakeling van het systeem;
• als het systeem 180 seconden na activering niet wordt uitgeschakeld, gebeurt het volgende: het externe signaal treedt in werking, de snelheid vermindert automatisch tot 10 tot 30 km/h, en als de motor meer dan 30 seconden stilstaat, wordt het voertuig geïmmobiliseerd.

CJ2 of TT3 :combinatie van CJ0 en CJ1, op afstand lokaliseren van het voertuig en verhinderen dat het voertuig weer vertrektof nadat de motor werd stilgelegd
belangrijke kenmerken zijn:
• automatische activering van het lokalisatiesysteem bij verplaatsing van het voertuig met uitgeschakelde motor, bij persoonlijke melding aan de centrale en als het beveiligingssysteem een alarmsignaal geeft (inbraakdetectie – hellingdetectie);
• immobilisatie van het voertuig na volledig stilleggen van de motor;
• in de alarmfase moet de positie van het voertuig online worden gemeld en moet de positiebepaling minimaal eenmaal per 30 seconden worden vernieuwd.

CJ2 of TT4 : combinatie van CJ0 en CJ1, op afstand lokaliseren van het voertuig en verhinderen dat het voertuig of weer vertrekt nadat de motor werd stilgelegd
belangrijke kenmerken zijn:
• automatische activering van het lokalisatiesysteem bij verplaatsing van het voertuig met uitgeschakelde motor, bij niet-opgave van de juiste uitschakelprocedure, bij persoonlijke melding aan de centrale en als het beveiligingssysteem een alarmsignaal geeft (inbraakdetectie – hellingdetectie);
• immobilisatie van het voertuig na volledig stilleggen van de motor;
• in de alarmfase moet de positie van het voertuig online worden gemeld en moet de positiebepaling minimaal eenmaal per 30 seconden worden vernieuwd.
Gebruikersavatar
B-Art
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 nov 2008, 17:27
Naam: Bart
Auto: Exige S2
Locatie: Edegem
Contacteer:

Re: Anti-carjack systeem

Bericht door B-Art »

Indien je een CJO of CJ2 installeert, valt de vrijstelling dikwijls weg bij diefstal.
En is de premie op zich iets minder duur (-5%)

Even nagaan of zo'n installatie + abonnement goedkoper uitvalt
Installatie komt al gemakkelijk op 1000€ en abonnement +-30à40€/m
Plaats reactie