Eerlijk gezegd : altijd zeer goed gediend geweest, de mensen ter plaatse hebben de wagen altijd met zeer veel respect behandeld, tot vandaag ...
Alle sverliep nagenoeg vlekkeloos (lichten slecht afgesteld

Wat dan volgt klinkt alsuit een puur horror-verhaal : die kerel (een jonge, blijkbaar onkundige snaak), doet die plateaus opde brug omhoog om de wagen nog verder op te heffen. Die doet die plateaus omhoog (afmetingen zowat 1m lang op 40 cm breed), maar doordat die plateaus de echte opkrik-punten niet ondersteunen, gebeurde het volgende : hij liftte als het ware de carrosserie van het chassis, met als gevolg : krrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaak (k wil dat verdomde geluid nooit ofte nimmer meer horen !)
Niks aan de hand dacht hij, maar ik stond wel op toe te zien hoe mijn troetelkind werd mishandeld

Ik serieus pissed-of natuurlijk, hij wat nonchalant van "niks aan het handje", maar ik wou het er ABSOLUUT niet bij laten !
Ik met mijn verhaal naar de stations-chef, samen de wagen op de brug gezet en gesimuleerd wat het probleem was geweest. Blijkbaar is het allerlaagste punt van de carrosserie de kuipen waar de stoelen instaan, die ijzn zelfs nog ietsje lager dan de zijschorten, en door de breedte van de plateaus werden wellicht die kuipen omhooggeduwd.
Feit is, en die stationschef was wel vatbaar voor mijn grieven (mag wel he

Op het eerste zicht (en louter visueel) niks vast te stellen, maar ik heb toch direct gebeld naar FKM om te vragen wat de eventuele gevolgen kunnen zijn.
Zij raadden me een expert aan, heb die man gecontacteerd en er zal een tegensprekelijk expertise-verslag opgemaakt worden (in het keuringsstation, met de wagen op de brug, in bijzijn van beide partijen).
Ik heb contact opgenomen met de expert, klacht neergelegd en formulie rlaten invullen op de autokeuring, een expertise-verslag is de volgende stap.
Uiteindelijk hoop ik dat er geen schade aan mijn teergeliefde Esprit is, maar voor het zekerste dus toch wel een expertise !
Uiteraard is het de bedoeling om de kosten (expertise-verslag, eventuele schade) te verhalen op de NV Autoveiligheid.
Ik heb nog gesproken met andere techniekers op de keuring, inclusief een paar waarvan ik weet dat ze mijn wagen al een s gekrud hebben, en die bevestigen : die wagen MAG NIET gelift worden ! Blijkbaar had ik toevallig net de "lul van het jaar" als technieker ? Een jonge, onwteende snaak, die zich wellicht aan een fikse uitbrander mag verwachten van zijn chef ...
Ik ga eerlijk zijn : t is met tranen in mijn ogen dat ik dit bericht schrijf, het voelde letterlijk alsof men een van mijn kinderen aan het mishandelen was

Nog een geluk dat ik mijn kalmte wat kon bewaren, ik was letterlijk in staat geweest iemand een ferm pak slaag te geven ..