Monteren stalen remleidingen moeilijk?
-
- Naam: Peter
- Auto: Elise MK2
Monteren stalen remleidingen moeilijk?
Heeft er iemand ze al eens gestoken ? Is het moeilijk ?
Achteraan kan je er zo aan maar vooraan lijkt het me dat je de voorste clam moet demonteren of zie ik dat verkeerd ?
Achteraan kan je er zo aan maar vooraan lijkt het me dat je de voorste clam moet demonteren of zie ik dat verkeerd ?
Laatst gewijzigd door Frederik op 15 apr 2010, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast.
Reden: titel aangepast.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
- Dim
- Auto: Exige S 240
Re: Stalen remleidingen
Heb het laten doen bij FKM, en idd vooraan is het lastig en valt het te doen zonder clam off maar niet evident
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- Erwin
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
Ik heb zelf gemonteerd op mijn S1 en de clam moet er niet af (denk niet dat het anders is bij een S2).
Gewoon de leidingen lossen, vloeistof opvangen, nieuwe leidingen monteren (is vooraan iets moeilijker omdat ze vastgevezen zijn door een stalen plaat die aan de chassisbalk vastzit), nieuwe remvloeistof erop en alles ontluchten.
Het verschil is zeker voelbaar! De moeite van de investering.
Let wel! Wettelijk niet toegestaan. Om problemen op de keuring te vermijden heb ik ze bij Elise-shop besteld in het zwart, zo vallen ze minder op bij de keuring.
Gewoon de leidingen lossen, vloeistof opvangen, nieuwe leidingen monteren (is vooraan iets moeilijker omdat ze vastgevezen zijn door een stalen plaat die aan de chassisbalk vastzit), nieuwe remvloeistof erop en alles ontluchten.
Het verschil is zeker voelbaar! De moeite van de investering.
Let wel! Wettelijk niet toegestaan. Om problemen op de keuring te vermijden heb ik ze bij Elise-shop besteld in het zwart, zo vallen ze minder op bij de keuring.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- Dim
idd, rempedaalgevoel is er op vooruit gegaan. En de mijne zijn ook zwart 

-
Re: Monteren stalen remleidingen moeilijk?
Heb ze ook gekocht bij Elise shop maar ze moeten daar nog binnen komen 

With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
- PaulF
- Naam: Paul
- Auto: Elise S
Bij mijn 2009 Elise S staan die er standaard op.Dus wat kunnen ze bij
keuring zeggen?
keuring zeggen?
- YvoTuk
- Naam: Yvo Tuk
- Auto: Elise S1/Evora
- Contacteer:
dat laatste was mij inderdaad ook opgevallen. Lotus levert nu standaard auto's met stalen remleidingen terwijl die door de overheden als een soort evil parts beschouwd worden..
Toch wel vreemd...
Toch wel vreemd...
-
Leidingen steken er op. Nu nog één vraag, welke remolie gebruiken jullie ? Ik zou er graag iets betere in doen dan de standaard olie met het oog op trackdays ... Wat raden jullie aan ?
- Dim
the blue stuff !
- Erwin
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
Enkel Dot 4 opgieten, GEEN Dot 5.XRaid schreef:Leidingen steken er op. Nu nog één vraag, welke remolie gebruiken jullie ? Ik zou er graag iets betere in doen dan de standaard olie met het oog op trackdays ... Wat raden jullie aan ?
De Dot 4 kan je wel in verschillende grades kopen. De grade bepaalt het kookpunt van de "olie". Hoe hoger het kookpunt hoe beter, maar de de hygroscopie stijgt ook ( = de mate dat de vloeistof water kan opnemen). De de vloeistof degradeert sneller (het kookpunt daalt sneller).
Ik spreek telkens bewust over vloeistof en niet over olie omdat rem"olie" eigenlijk geen olie is maar een puur synthetische vloeistof.
Mijn persoonlijke tip : ik gebruik steeds de remolie van Ferodo en nog nooit geen "grappen" voorgehad. Goede betaalbare kwaliteit.
En ... was het monteren nu moeilijk??? Clam toch niet moeten afnemen hé.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.