Monteren stalen remleidingen moeilijk?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
XRaid
Berichten: 383
Lid geworden op: 09 apr 2009, 19:29
Naam: Peter
Auto: Elise MK2
Locatie: Schoten

Monteren stalen remleidingen moeilijk?

Bericht door XRaid »

Heeft er iemand ze al eens gestoken ? Is het moeilijk ?

Achteraan kan je er zo aan maar vooraan lijkt het me dat je de voorste clam moet demonteren of zie ik dat verkeerd ?
Laatst gewijzigd door Frederik op 15 apr 2010, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Stalen remleidingen

Bericht door Dim »

Heb het laten doen bij FKM, en idd vooraan is het lastig en valt het te doen zonder clam off maar niet evident
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Stalen remleidingen

Bericht door Erwin »

Ik heb zelf gemonteerd op mijn S1 en de clam moet er niet af (denk niet dat het anders is bij een S2).

Gewoon de leidingen lossen, vloeistof opvangen, nieuwe leidingen monteren (is vooraan iets moeilijker omdat ze vastgevezen zijn door een stalen plaat die aan de chassisbalk vastzit), nieuwe remvloeistof erop en alles ontluchten.

Het verschil is zeker voelbaar! De moeite van de investering.

Let wel! Wettelijk niet toegestaan. Om problemen op de keuring te vermijden heb ik ze bij Elise-shop besteld in het zwart, zo vallen ze minder op bij de keuring.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Stalen remleidingen

Bericht door Dim »

idd, rempedaalgevoel is er op vooruit gegaan. En de mijne zijn ook zwart :-)
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
XRaid
Berichten: 383
Lid geworden op: 09 apr 2009, 19:29
Naam: Peter
Auto: Elise MK2
Locatie: Schoten

Re: Monteren stalen remleidingen moeilijk?

Bericht door XRaid »

Heb ze ook gekocht bij Elise shop maar ze moeten daar nog binnen komen :-)
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Gebruikersavatar
PaulF
Berichten: 198
Lid geworden op: 03 apr 2009, 20:47
Naam: Paul
Auto: Elise S
Locatie: Stekene

Re: Monteren stalen remleidingen moeilijk?

Bericht door PaulF »

Bij mijn 2009 Elise S staan die er standaard op.Dus wat kunnen ze bij
keuring zeggen?
Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
Naam: Yvo Tuk
Auto: Elise S1/Evora
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Re: Monteren stalen remleidingen moeilijk?

Bericht door YvoTuk »

dat laatste was mij inderdaad ook opgevallen. Lotus levert nu standaard auto's met stalen remleidingen terwijl die door de overheden als een soort evil parts beschouwd worden..

Toch wel vreemd...
XRaid
Berichten: 383
Lid geworden op: 09 apr 2009, 19:29
Naam: Peter
Auto: Elise MK2
Locatie: Schoten

Re: Monteren stalen remleidingen moeilijk?

Bericht door XRaid »

Leidingen steken er op. Nu nog één vraag, welke remolie gebruiken jullie ? Ik zou er graag iets betere in doen dan de standaard olie met het oog op trackdays ... Wat raden jullie aan ?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Monteren stalen remleidingen moeilijk?

Bericht door Dim »

the blue stuff !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Monteren stalen remleidingen moeilijk?

Bericht door Erwin »

XRaid schreef:Leidingen steken er op. Nu nog één vraag, welke remolie gebruiken jullie ? Ik zou er graag iets betere in doen dan de standaard olie met het oog op trackdays ... Wat raden jullie aan ?
Enkel Dot 4 opgieten, GEEN Dot 5.
De Dot 4 kan je wel in verschillende grades kopen. De grade bepaalt het kookpunt van de "olie". Hoe hoger het kookpunt hoe beter, maar de de hygroscopie stijgt ook ( = de mate dat de vloeistof water kan opnemen). De de vloeistof degradeert sneller (het kookpunt daalt sneller).
Ik spreek telkens bewust over vloeistof en niet over olie omdat rem"olie" eigenlijk geen olie is maar een puur synthetische vloeistof.

Mijn persoonlijke tip : ik gebruik steeds de remolie van Ferodo en nog nooit geen "grappen" voorgehad. Goede betaalbare kwaliteit.

En ... was het monteren nu moeilijk??? Clam toch niet moeten afnemen hé.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Plaats reactie