Europese nummerplaat

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Europese nummerplaat

Bericht door Herman »

Al jarenlang is er sprake van, maar de Europese nummerplaat is inmiddels nog steeds niet ingevoerd in België. Daarmee zijn we het laatste land in Europa waar de nationale plaat (letterlijk) blijft hangen. Blijkbaar hechten de Belgen sterk aan hun rood-witte kenteken - misschien wel vanwege die coole kleurencombi in “racey red“? Hoe het ook zij, binnenkort komt de overstap er ook bij ons. Hoog tijd om alles wat je (niet) wilde weten over de Europese kentekenplaat op te lijsten in puntjes.

1.De eerste Europese nummerplaten worden in België verspreid vanaf 1 juli 2010 - eerst alleen voor nieuwe inschrijvingen, onbepaalde tijd later worden de bestaande platen vervangen.
2.De nummerplaten zijn niet meer gratis. Iedere automobilist moet nu bovendien twee officiële exemplaren aanschaffen. De prijs is nog niet bekend, maar in Frankrijk kosten ze samen 18 euro.
3.Op een Europese plaat staan zeven letters en cijfers, plus het Europese sterrenlogo en een letter voor de landcode (’B’ voor België). Daarom zal ze breder (52 cm) zijn dan de huidige Belgische kentekenplaat, waarop alleen zes letters/cijfers verplicht zijn.
4. Er zal een mogelijkheid zijn om vierkante nummerplaten aan te vragen.. (bron BFOV)
5. Gepersonaliseerde nummerplaaten zullen hun letter en cyfer samenstelling kunnen behouden maar dan voorafgegaan door een 1.... VB 100-TUS Zal dan 1-100TUS worden. :-).

6. langzaam maar zeker zullen de bestaande nummerplaten ook vervangen worden door de nieuwe..waarbij hun letter en cyfer combinatie zal behouden
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Bzguy »

en wat met speciale platen ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

veel euro's meer... :lol: :lol:
Bzguy

Bericht door Bzguy »

ooldtimerplaten, Z-platen, etc ... ?

Nobody touches my EURO plates ! :evil:
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

er zou naar het schijnt overal een 1 voorkomen bij bestaande platen dus steeds een combinate van 7 ipv nu 6 letters en cyfers... het meest ambetante zal de verplichting zijn om in de toekomst zowel voor en achterplaat te "moeten" aanschaffen en 52 cms lengte zal zeker heel heel mooi mooi ogen op een lotus vooraan.. :cry: :cry:
Laatst gewijzigd door Herman op 24 feb 2010, 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Bericht door bartvdb »

dus geen sticker meer vooraan . groeten van bart
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Oh my God, it just fits in the mould.
OH MY GOD.JPG
OH MY GOD.JPG (64.95 KiB) 3038 keer bekeken
Aan de voorkant zijn er al meer mogelijkheden :lol:

Om over de weg te schuren: :(
low.jpg
low.jpg (64.48 KiB) 3038 keer bekeken
Niet om te aanzien, but it fits in the mouth: :cry:
high.jpg
high.jpg (64.5 KiB) 3038 keer bekeken
Hoe vangen ze hier de veiligheid van voetgangers mee op ?
Dan kunnen ze beter zelfklevers adviseren. :roll:
alfa.jpg
alfa.jpg (64.35 KiB) 3038 keer bekeken
Laatst gewijzigd door electroshock op 24 feb 2010, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Herman schreef:Al jarenlang is er sprake van, maar de Europese nummerplaat is inmiddels nog steeds niet ingevoerd in België. Daarmee zijn we het laatste land in Europa waar de nationale plaat (letterlijk) blijft hangen. Blijkbaar hechten de Belgen sterk aan hun rood-witte kenteken - misschien wel vanwege die coole kleurencombi in “racey red“? Hoe het ook zij, binnenkort komt de overstap er ook bij ons. Hoog tijd om alles wat je (niet) wilde weten over de Europese kentekenplaat op te lijsten in puntjes.

1.De eerste Europese nummerplaten worden in België verspreid vanaf 1 juli 2010 - eerst alleen voor nieuwe inschrijvingen, onbepaalde tijd later worden de bestaande platen vervangen.
2.De nummerplaten zijn niet meer gratis. Iedere automobilist moet nu bovendien twee officiële exemplaren aanschaffen. De prijs is nog niet bekend, maar in Frankrijk kosten ze samen 18 euro.
3.Op een Europese plaat staan zeven letters en cijfers, plus het Europese sterrenlogo en een letter voor de landcode (’B’ voor België). Daarom zal ze breder (52 cm) zijn dan de huidige Belgische kentekenplaat, waarop alleen zes letters/cijfers verplicht zijn.
4. Er zal een mogelijkheid zijn om vierkante nummerplaten aan te vragen.. (bron BFOV)
5. Gepersonaliseerde nummerplaaten zullen hun letter en cyfer samenstelling kunnen behouden maar dan voorafgegaan door een 1.... VB 100-TUS Zal dan 1-100TUS worden. :-).

6. langzaam maar zeker zullen de bestaande nummerplaten ook vervangen worden door de nieuwe..waarbij hun letter en cyfer combinatie zal behouden
Herman ... bron?

Het is de eerste keer ik hoor dat ze voor gepersonaliseerde nummerplaten een 1- zullen plaatsen.

Ik kon dit vinden :
In juli wordt in België gestart met de invoering van de nieuwe Europese nummerplaat. Maar hoe zit het met bestuurders die (voor veel geld) een gepersonaliseerde nummerplaat gekocht hebben?

Een gepersonaliseerde plaat kost momenteel 620 euro (combinatie van zes karakters) of 874 euro (combinatie van vijf karakters). Weggegooid geld wanneer de Europese nummerplaat zijn intrede doet?

"Nee", zegt Jan Pauwels, perswoordvoerder van het kabinet van Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe. "De gepersonaliseerde platen zullen zeker blijven bestaan, evenals de andere speciale platen, zoals de garageplaten, de diplomatenplaten etc."

"Voor alle gevallen zijn er specifieke oplossingen bedacht. Of bestuurders met een gepersonaliseerde plaat die zullen kunnen behouden? In de loop van de komende maanden zullen we hierover verder communiceren. Ze moeten zich alleszins geen zorgen maken", besluit Pauwels.
Trouwens, voor zover ik weet, hoef ik geen nieuwe platen aan te vragen als de nieuwe in voege komen, dus zolang ik mijn originele houd, dan blijft het 100.TUS.

Volgens mij zal er wel protest komen, we betaalden voor een bepaalde combinatie en niet voor een combinatie met een extra cijfer dewelke de plaat op zich helemaal kan veranderen.
Bzguy

Bericht door Bzguy »

Frederik schreef: Trouwens, voor zover ik weet, hoef ik geen nieuwe platen aan te vragen als de nieuwe in voege komen, dus zolang ik mijn originele houd, dan blijft het 100.TUS.
Frederik, niet te negatief he :

ipv 'oendertuust' zou je Elan nu 'elfoendertuust' waard zijn :mrgreen:

De mine zijn maar 183 en 585 EURO :(

Martin Luther King, Jr.
1963
Bosbon_be
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE

Bericht door Bosbon_be »

Bzguy schreef:
De mine zijn maar 183 en 585 EURO :(
Dus vanaf juli worden de lotussen van Hans 1000 Euro duurder :cry:

1-183 EUR en 1-583 EUR

Wat een crisis.