Gerammel rechts achteraan in Mk II? Kijk uw motorsteunen na!

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
ddez
Naam: Dirk
Auto: Ne witte

Gerammel rechts achteraan in Mk II? Kijk uw motorsteunen na!

Bericht door ddez »

In een ander topic had ik al eens aangegeven dat ik een gerammel gewaar werd rechts achter mij in mijn Elise Mk II.

Vandaag eens tegoei naar de auto kunnen kijken. De brug op, bodemplaat en diffuser afgepakt en alles eens goed nagekeken (origineel is de wagen ge-importeerd van bij Target, dus ik had een beetje schrik).

Wat heb ik gevonden:
- Een wagen in uitzonderlijk goede staat!
- Een klein lek aan het koelsysteem wat heel snel verholpen was door de spanbandjes vaster aan te draaien.
- Ophanging etc prima in orde
- Remmen blijken van een bepaald sportiever merk te zijn (the green stuff) en dat verklaart ook waarom "koud" remmen een wat hardere druk op het pedaal vereist.

Dan gezocht naar het gerammel. Alles hing goed vast. Het hitteschild rond de uitlaat zat ook goed (en kon onmogelijk het gerammel zijn. De diffuser? Bij de naad een mouse tussen gestoken, geen oplossing.

Tot we eens gingen schudden aan de motorsteunen. Het eerste gedacht was een demper die erop zou zitten en stuk zijn, maar het bleek gewoon de rechter steun te zijn die vanonder wat lost zat. Met wat acrobatiek en een sleutel 17 stond hij terug vast. Proefrit (een lange, want het was plezant) geslaagd! Geen gerammel meer.

De deurpinnen moet ik waarschijnlijk nog vervangen, maar dat is niet zo erg. De auto is nu zelfs een stuk stiller, alleen de mooiste muziek is nog altijd top!

Het verbaasde mij trouwens hoe eenvoudig en knap de hele boel daaronder in mekaar steekt. Er gaat vast nog wat gesleuteld worden.

Dirk
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Re: Gerammel rechts achteraan in Mk II? Kijk uw motorsteunen na!

Bericht door mindp0wer »

Weer een zorg minder :!:
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Plaats reactie