Andreas Prillmann appointed as Chief Commercial Officer of Lotus Cars
27 January 2010
Lotus continues to expand and strengthen its Senior Management team with a further appointment to announce Andreas Prillmann as Chief Commercial Officer responsible for Sales, Marketing and After-sales functions.
Andreas comes to Lotus from Ferrari where he held the position of Director of Business Development, a role that involved the reorganisation of the worldwide business model and dealer development.
Prior to Ferrari, Andreas enjoyed roles at Aston Martin, Porsche and General Motors. Specialising in the management of sales, after-sales, the dealer network, marketing and PR activities for both brands and products, he brings to Lotus a wealth of skill and experience.
Dany Bahar remarked on Andreas’ appointment, “Lotus extends a very warm welcome to Andreas, we are very fortunate to benefit from his tremendous industry experience. Andreas’ instinctive understanding of where we look to take the Lotus brand is very much aligned with my vision, and having worked with him in the past, I know the teams under his leadership can look forward with optimism and confidence.”
Commenting on this new role at Lotus, Andreas said, “It took me just ten minutes to accept the offer from Dany Bahar for the role of Chief Commercial Officer at Lotus. It was an easy decision to make as I see Lotus as a brand with so much potential and I am delighted to join this iconic company at such an exciting time and look forward to instigating the new strategic plans and initiatives that will take the Lotus brand to the next level.”
News from Lotus : Andreas Prillmann - Chief Commercial
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: News from Lotus : Andreas Prillmann - Chief Commercial
Allez, nog maar ene van uit de stal van het steigerende paard.
Zijn die bij Lotus zoveel extra postjes aan het creëren of is Bahar gewoon iedereen aan het vervangen door zijn oude collega's.
Zijn die bij Lotus zoveel extra postjes aan het creëren of is Bahar gewoon iedereen aan het vervangen door zijn oude collega's.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: News from Lotus : Andreas Prillmann - Chief Commercial
dus binnekort gaan de dealers ergens meschien ook zo'n paard moeten ophangen....t'is een Ferrari invasie aldaar...comes to Lotus from Ferrari where he held the position of Director of Business Development, a role that involved the reorganisation of the worldwide business model and dealer development.

- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: News from Lotus : Andreas Prillmann - Chief Commercial
Als het maar niet uitdraait op een duiventil.
Continuïteit van personeel is toch wel van belang.
Of inderdaad lijkt het op het bijcreëren van (vrienden-)postjes.
In de design afdeling deden ze het voorheen toch ook altijd goed. Spraakmakende ontwerpen tot nu toe. Inclusief zijsporen zoals de hotwheel-versie, wat volgens mij ook diende beschouwd te worden als een hele eer. En voor zo'n 'speelgoedjobke' hebben ze toch wel heel puik werk geleverd.
Ook de technische kant leek me tot nu steeds topkwaliteit, ook al liggen de budgetten veel lager dan bij andere merken.
En marketing was toch ook niet echt mis. Denk maar aan de filmpjes voor de elise S met de quality controller, de exige met lotus position east of england, de europa met satnav and place for a set of golfclubs ... Stuk voor stuk reclame met britse humor doorspekt.
Ze hebben van weinigen een les te leren, denk ik dan.
Als er nu telkens een nieuw hoofd per afdeling komt ?
Een externe die ineens de boel komt omgooien ?
Inderdaad iets om vraagtekens bij te plaatsen.
Maar anderzijds is het natuurlijk interne keuken en met giswerk in het wilde weg is ook niemand gediend.
Continuïteit van personeel is toch wel van belang.
Of inderdaad lijkt het op het bijcreëren van (vrienden-)postjes.
In de design afdeling deden ze het voorheen toch ook altijd goed. Spraakmakende ontwerpen tot nu toe. Inclusief zijsporen zoals de hotwheel-versie, wat volgens mij ook diende beschouwd te worden als een hele eer. En voor zo'n 'speelgoedjobke' hebben ze toch wel heel puik werk geleverd.
Ook de technische kant leek me tot nu steeds topkwaliteit, ook al liggen de budgetten veel lager dan bij andere merken.
En marketing was toch ook niet echt mis. Denk maar aan de filmpjes voor de elise S met de quality controller, de exige met lotus position east of england, de europa met satnav and place for a set of golfclubs ... Stuk voor stuk reclame met britse humor doorspekt.
Ze hebben van weinigen een les te leren, denk ik dan.
Als er nu telkens een nieuw hoofd per afdeling komt ?
Een externe die ineens de boel komt omgooien ?
Inderdaad iets om vraagtekens bij te plaatsen.
Maar anderzijds is het natuurlijk interne keuken en met giswerk in het wilde weg is ook niemand gediend.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: News from Lotus : Andreas Prillmann - Chief Commercial
Heb er ook serieuze vragen bij.
Zogenaamde ervaren (lees dure), externe mensen boven andere mensen plaatsen die de business wellicht in hart en nieren kennen/beleven en ook de slechte dagen hebben meegemaakt, kan voor zeer veel interne wrevel zorgen. Als het dan fout gaat, moeten wellicht mensen van het eerste uur er ook nog eerst aan geloven. En dan blijft een lege Ferrari doos in Hethel over ...
Wellicht zijn er ook loerende Ferrari oogjes die het succes van de laatste Lotus-modellen op basis van de Elise nu intern meevolgen en bestuderen.
Zogenaamde ervaren (lees dure), externe mensen boven andere mensen plaatsen die de business wellicht in hart en nieren kennen/beleven en ook de slechte dagen hebben meegemaakt, kan voor zeer veel interne wrevel zorgen. Als het dan fout gaat, moeten wellicht mensen van het eerste uur er ook nog eerst aan geloven. En dan blijft een lege Ferrari doos in Hethel over ...
Wellicht zijn er ook loerende Ferrari oogjes die het succes van de laatste Lotus-modellen op basis van de Elise nu intern meevolgen en bestuderen.

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna