Tips ivm aankoop Lotus Elise Mk1 RHD

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Marijn
Naam: Marijn
Auto: MG F + Lotus Elise S2

Tips ivm aankoop Lotus Elise Mk1 RHD

Bericht door Marijn »

Goeieavond beste leden

Ik vroeg me af of het een (relatief) goed plan leek om een Lotus Elise Mk1 aan te schaffen met het stuur op zijn Engels. Opzich lijkt het me nogal onhandig maar uit enkele meningen van ervaren mensen is het enkel een kwestie van gewenning. Het enige nadeel is dat geen enkele een Elise had, dus op die meningen wil ik niet volledig voortgaan.
Ik rij nu al zo'n twee jaar met een MGF en zou graag een Elise in mijn bezit hebben, de Elise is voor mij, samen met de Ferrari 348ts, een droomwagen maar dit geheel ter zijde! Een Mk1 zie ik liever dan een Mk2 maar wat zouden jullie mij aan- of afraden? De Lotus zou ik er bijnemen als tweede wagen en zal dus niet dienen als alledaags gebruik, al kan ik hetlaatste niet beloven, en zal de kans er wel toe bestaan dat hij meer op de weg komt dan de gemiddelde tweede wagen. Maar wat met die RHD? Is dat in principe wel veilig genoeg en is er geen probleem in België om deze op deze manier te laten keuren?

Mvg.

Marijn
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: Tips ivm aankoop Lotus Elise Mk1 RHD

Bericht door Frederik »

Waarom een RHD halen in Engeland als je al een Belgische kan kopen voor 16.500€?

Bijvoorbeeld http://www.p-2.be/search/detail.asp?language=fle&id=1
Marijn
Naam: Marijn
Auto: MG F + Lotus Elise S2

Bericht door Marijn »

In Eindhoven heb ik enkele Lotus Elise mk1 zien staan voor een 10 000 euro, wat denkt u van die modellen?
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

heb nog niet veel goeds gehoord over Target Cars : geen garantie, niet echt vriendelijk en uiteindleijk halen zij gewoon de auto's op in UK en nemen hun comissieloon erop (waar uiteraard niks verkeerd mee is).

Mocht k jou zijn zou k zelf op zoek gaan in UK : zoek eentje met weinig eigenaars, full service history etc etc ...

Pistonheads is n goeie bron, en dr zijn er nog :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Doe eens een zoekopdracht hier op het forum naar "Target Cars", de goesting zal snel over zijn. :)

Trouwens goedkoop is altijd duurkoop.

Euh ... welkom op het forum ! :)
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

Ik ben me pas een S2 gaan halen in Londen.

We zijn quasi vanuit het centrum terug naar huis vertrokken en ik moet zeggen dat ik geen moment problemen gehad heb met de RHD.

Je moet gewoon opletten dat je mooi op je vak blijft, maar ook dat is niet echt moeilijk.

Succes met de zoektocht.

Zoals reeds eerder gezegd kan je kijken op Pistonheads en autotrader.
Het loont ook de moeite om je te registreren op Seloc. Ook daar komt regelmatig wat te koop.

Momenteel is het redelijk rustig op de markt, maar naarmate her weer betert zal ook het aanbod weer stijgen.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Waarom een RHD halen in Engeland als je al een Belgische kan kopen voor 16.500€? Bijvoorbeeld http://www.p-2.be/search/detail.asp?language=fle&id=1
P-2 voert al jaren elise in uit het buitenland en bouwt deze om naar linksgestuurd om ze vervolgens te verkopen. Ben daar een paar jaar geleden eens gaan kijken, maar had er beslist geen goed gevoel bij. Geen idee of ze nu beter werk afleveren ...

Gebaseerd op een 3-tal jaar met een rechtstgestuurde auto is mijn bevinding dat je een rechtgestuurde auto snel gewoon bent, maar het is bijzonder onhandig aan parkeergarages en payage en is buitengewoon gevaarlijk als je wil voorsteken : je moet bijna helemaal op het andere rijvak vooraleer je kunt zien of het veilig is, zelfs als je op ruime afstand van je voorligger blijft. Ook als je voorrang van rechts moet geven heb je een opmerkelijk minder goed zicht.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Hallo !!!! Erik.... ik bezit nu een RHD en had daarvoor ook al enkele van die dingen oa een lotus elise mk2 RHD... hebt u al eens de afstand gemeten..centrum rugleuning rechts naar deze van links..... ;) juist.. dit is maar een zeer kleine afstand verschil... RHD en inhalen ? het is pracktisch perfekt te doen...en om eerlijk te zijn, ik rijd zelfs liever rhd bij auto runs/tour zelfs liever dan met de normale lhd.. het enigste die "kan" iets vervelend zijn, is voor de u achtervolgende wagen...want ik blijf enkele meters verder van mijn voorganger dan anders,ttz. eer ik aan mijn inhaal maneuver begin...en dat kan enige verwarring sheppen bij de (weinige) wagens die ons willen voorbijsteken.. de grootste aanpassig is het shakelen met de linkerhand..maar eens dat gewoon denkt ge daar niet meer aan... en zoals eerder gezegd: t'is uw vrouw die moet het parkeer ticket nemen en ook eerst moet antwoorden aan de politie.. want die komen steevast naar de "verkeerde" kant.. ;)
Bijlagen
thumb_Driving_RHD.gif
thumb_Driving_RHD.gif (15.51 KiB) 3474 keer bekeken
Yves
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Contacteer:

Bericht door Yves »

Herman niet iedereen wordt zoveel aan de kant gezet he :D :D :D
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

FastEleven schreef:
Waarom een RHD halen in Engeland als je al een Belgische kan kopen voor 16.500€? Bijvoorbeeld http://www.p-2.be/search/detail.asp?language=fle&id=1
P-2 voert al jaren elise in uit het buitenland en bouwt deze om naar linksgestuurd om ze vervolgens te verkopen. Ben daar een paar jaar geleden eens gaan kijken, maar had er beslist geen goed gevoel bij. Geen idee of ze nu beter werk afleveren ...

Gebaseerd op een 3-tal jaar met een rechtstgestuurde auto is mijn bevinding dat je een rechtgestuurde auto snel gewoon bent, maar het is bijzonder onhandig aan parkeergarages en payage en is buitengewoon gevaarlijk als je wil voorsteken : je moet bijna helemaal op het andere rijvak vooraleer je kunt zien of het veilig is, zelfs als je op ruime afstand van je voorligger blijft. Ook als je voorrang van rechts moet geven heb je een opmerkelijk minder goed zicht.
Aha, dat wist ik niet. Doe er een paar duizendjes bij en je hebt een originele LHD :)

Ik ben niet zo RHD minded, en ombouwen laat altijd sporen na... al is het maar in je hoofd.

Duitsland is ook een grote markt, ik heb demijne ginds gehaald ... www.mobile.de
Plaats reactie