Tips ivm aankoop Lotus Elise Mk1 RHD

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Marijn
Naam: Marijn
Auto: MG F + Lotus Elise S2

Tips ivm aankoop Lotus Elise Mk1 RHD

Bericht door Marijn »

Goeieavond beste leden

Ik vroeg me af of het een (relatief) goed plan leek om een Lotus Elise Mk1 aan te schaffen met het stuur op zijn Engels. Opzich lijkt het me nogal onhandig maar uit enkele meningen van ervaren mensen is het enkel een kwestie van gewenning. Het enige nadeel is dat geen enkele een Elise had, dus op die meningen wil ik niet volledig voortgaan.
Ik rij nu al zo'n twee jaar met een MGF en zou graag een Elise in mijn bezit hebben, de Elise is voor mij, samen met de Ferrari 348ts, een droomwagen maar dit geheel ter zijde! Een Mk1 zie ik liever dan een Mk2 maar wat zouden jullie mij aan- of afraden? De Lotus zou ik er bijnemen als tweede wagen en zal dus niet dienen als alledaags gebruik, al kan ik hetlaatste niet beloven, en zal de kans er wel toe bestaan dat hij meer op de weg komt dan de gemiddelde tweede wagen. Maar wat met die RHD? Is dat in principe wel veilig genoeg en is er geen probleem in België om deze op deze manier te laten keuren?

Mvg.

Marijn
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: Tips ivm aankoop Lotus Elise Mk1 RHD

Bericht door Frederik »

Waarom een RHD halen in Engeland als je al een Belgische kan kopen voor 16.500€?

Bijvoorbeeld http://www.p-2.be/search/detail.asp?language=fle&id=1
Marijn
Naam: Marijn
Auto: MG F + Lotus Elise S2

Bericht door Marijn »

In Eindhoven heb ik enkele Lotus Elise mk1 zien staan voor een 10 000 euro, wat denkt u van die modellen?
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

heb nog niet veel goeds gehoord over Target Cars : geen garantie, niet echt vriendelijk en uiteindleijk halen zij gewoon de auto's op in UK en nemen hun comissieloon erop (waar uiteraard niks verkeerd mee is).