Ik ben niet echt onder de indruk van de standaard Lotus remblokjes, en dacht eraan ze te upgraden.
Velen steken er blijkbaar Pagid 42 onder, en in geval van zwaar circuit gebruik Pagid 14.
Nu kwam ik oa op de site van elise-shop.com de remblokjes van Carbone Lorraine. 5+ en 6. Iemand ervaring mee ?
Remblokken : Carbone Lorraine ?
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Remblokken : Carbone Lorraine ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- PaulF
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 03 apr 2009, 20:47
- Naam: Paul
- Auto: Elise S
- Locatie: Stekene
Re: Carbone Lorraine
Geen eigen ervaring mee,maar de commentaren op Seloc forum zijn zeer positief.
Paul
Paul
- Ruben
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 06:18
- Auto: Geen
Re: Remblokken : Carbone Lorraine ?
Ik heb ervaring met de RC6 op een bmw 130i. Geweldig blok, zeer grote aanrader. Gezien de reacties op Seloc zou ik dan ook zonder schroom de rc5+ erop durven te zetten. Het is dat de mijne nog erg dik zijn, maar dit zou voor mij weleens de vervanger kunnen worden, dan laat ik Pagids voor wat ze zijn (zit nu ander merk onder).
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: Remblokken : Carbone Lorraine ?
inderdaad...op seloc behoorlijk veel over gelezen, en daar zijn ze er zeer positief over. Maar wat te kiezen : CL5+ of CL6 ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- Ruben
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 06:18
- Auto: Geen
Re: Remblokken : Carbone Lorraine ?
Ik zou 5+ doen, 6 kunnen behoorlijk piepen. 5+ is denk ik al meer dan bulletproof.
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: Remblokken : Carbone Lorraine ?
dat is ook wat ik gelezen heb !
bedankt voor de info...
hoeveel km kan ik verwachten van mijn huidige standaard blokjes ?
normaal weggebruik en af en toe een dagje op circuit...
bedankt voor de info...
hoeveel km kan ik verwachten van mijn huidige standaard blokjes ?
normaal weggebruik en af en toe een dagje op circuit...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- YvoTuk
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
- Naam: Yvo Tuk
- Auto: Elise S1/Evora
- Locatie: Moordrecht
- Contacteer:
Re: Remblokken : Carbone Lorraine ?
Ik heb inmiddels beide blokken getest op gelijkwaardige auto's De RC6 op mijn auto en de RC5+ op eenzelfde Elise.
De RC6 piept, maar piept minder dan de RS14 (dat is waar ik 'vandaan kom'). Een echte eye opener is de bite als de blokken koud zijn. Zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt. De blokken bijten gewoon altijd even hard. Koud of warm maakt niets uit, gewoon happen!
Ik ben er eind November mee naar Abbeville gegaan. Het was daar kletsnat. Niet zo zeer op de dag zelf (wel een extreem natte baan) maar de rit er naartoe en terug naar huis was bizar nat.
Ook daar geen verlies van remkracht. Dat is iets wat ik juist met RS14 wel gewend ben. Die moet je toch wel even droogtrappen als hij kletsnat is.
Wat mij betreft blijft de RC6 op mijn auto!
De RC5+ piept dus niet. Die heb ik met een set nieuwe motorsport schijven op een andere Elise S1 met Duratec gemonteerd. Eigenlijk hetzelfde verhaal. Grip vanaf koud is formidabel en blijft gewoon aanwezig wat er ook gebeurt.
Ook daar het gevoel dat ze iets beter maar vooral veel stabieler vertragen dan de Pagid equivalenten. Als de focus meer ligt op straat gebruik zou ik adviseren de RC5+ te gebruiken.
Het testen van deze blokken is niet geheel toevallig; ik was al een tijdje naar CL Brakes aan het kijken maar was niet geheel overtuigd.
De sales manager daar heeft vervolgens een setje RC6 en RC5+ gestuurd met de opmerking "probeer het maar, dan denk ik dat de twijfel vanzelf verdwijnt". Hij had gelijk
Inmiddels is elise-shop.com officieel 'specialist distributor' voor CL Brakes specifiek voor de Lotus range. We hebben een forse voorraad RC6 en RC5+ blokken opgebouwd. De enige blokken die we nog even toe moeten voegen zijn de 4-pot remklauw blokken, die hebben we ook binnen maar staan nog niet op de website.
De RC6 piept, maar piept minder dan de RS14 (dat is waar ik 'vandaan kom'). Een echte eye opener is de bite als de blokken koud zijn. Zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt. De blokken bijten gewoon altijd even hard. Koud of warm maakt niets uit, gewoon happen!
Ik ben er eind November mee naar Abbeville gegaan. Het was daar kletsnat. Niet zo zeer op de dag zelf (wel een extreem natte baan) maar de rit er naartoe en terug naar huis was bizar nat.
Ook daar geen verlies van remkracht. Dat is iets wat ik juist met RS14 wel gewend ben. Die moet je toch wel even droogtrappen als hij kletsnat is.
Wat mij betreft blijft de RC6 op mijn auto!
De RC5+ piept dus niet. Die heb ik met een set nieuwe motorsport schijven op een andere Elise S1 met Duratec gemonteerd. Eigenlijk hetzelfde verhaal. Grip vanaf koud is formidabel en blijft gewoon aanwezig wat er ook gebeurt.
Ook daar het gevoel dat ze iets beter maar vooral veel stabieler vertragen dan de Pagid equivalenten. Als de focus meer ligt op straat gebruik zou ik adviseren de RC5+ te gebruiken.
Het testen van deze blokken is niet geheel toevallig; ik was al een tijdje naar CL Brakes aan het kijken maar was niet geheel overtuigd.
De sales manager daar heeft vervolgens een setje RC6 en RC5+ gestuurd met de opmerking "probeer het maar, dan denk ik dat de twijfel vanzelf verdwijnt". Hij had gelijk

Inmiddels is elise-shop.com officieel 'specialist distributor' voor CL Brakes specifiek voor de Lotus range. We hebben een forse voorraad RC6 en RC5+ blokken opgebouwd. De enige blokken die we nog even toe moeten voegen zijn de 4-pot remklauw blokken, die hebben we ook binnen maar staan nog niet op de website.