Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"
Geplaatst: 20 dec 2009, 17:48
Sinds lange tijd was ik meer dan geinteresseerd in de Caterham super seven.
Eind Augustus deze 1600 met 125pk een dagje gehuurd bij GPS Racing in Schoten.
Van 9.30 s'morgens tot s'avonds 19.00 mee rondgereden,wat een rijplezier,de ganse dag stond er een enorme glimlach op mijn gezicht.
Nadien nog enkele keren met Philippe van GPS gesproken over de verschillende modellen,motorisaties en prijzen.Ook een keertje mogen meerijden met zijn persoonlijke CSR200 met Cosworth motor en 200pk,adembenemend snel,maar dat is logisch met een wagentje dat amper iets meer dan 500kg in de weegschaal legt.
Tel daarbij de jarenlange circuit ervaring van Philippe en ik kan je verzekeren,ik kleefde met mijn rug in de kuipzetel
Terug thuis nog een beetje nagedacht en gerekend,en besloten om toch maar naar een okkazie uit te kijken,omdat dat iets meer in mijn budget zou passen.Het internet werd afgespeurd en al snel bleek dat een linksgestuurd exemplaar vinden voor een schappelijke prijs niet simpel is.Ondertussen keek ik ook bijna dagelijks op http://www.pistonheads.com/sales/lis...dist=&nodays=0
Op deze site trok 3 weken geleden een advertentie mijn aandacht,een 2004 1600K-series Caterham-demowagen in uitzonderlijke conditie en met bijna alle opties,en een voor mij haalbare vraagprijs.Uiteraard ging het wel om een rechtsgestuurd exemplaar.
Na telefonisch kontakt met enkele vriendelijke leden van de 7-rcb club die mij het nodige advies gaven (thanks guys ) de verkoper in Engeland opgebeld.Bleek dat hij in Kent-Canterburry woonde op slechts 10min van Folkstone waar de Euro-chunnel uitkomt.
Ik ben met een kameraad dadelijk in de wagen gesprongen richting Calais en s'namiddags was de koop afgerond.
De wagen werd in 2004 gebouwd bij Caterham en gefactureerd aan "Caterham Company Cars" De lijst met specificaties is enorm,ik geef er slechts enkele:
*1600K series Rover engine twin-cam 16v Injection
*Uprated brakes
*Kill switch kit
*Paint non standard Caterham black
*Weather equipment
*Carbon sill protectors
*Push button start kit
*Dry sump carter
*Oil cooler kit
*Lightweight flyweel
*R500 Quiet pack exhaust system
*6-speed gear box
*ZF limited-slip dif
*CR500 13" wheels with Avon semi-slicks
*Fia roll bar
*R400 race suspension
*Quick release MOMO steering wheel 260mm
*Triple pass radiator
*4-point race harnesses
*Tillet kevlar seats
*.............
De verkoper heeft reeds enkele EURO aanpassingen voor mij doorgevoerd,Europese koplampen,mist en achteruitrijlicht veranderd....
Zelf zullen ook nog enkele kleine aanpassingen moeten gebeuren alvorens de individuele homologatie procedure in gang kan gezet worden.
*3e remlicht
*4-puntsgordels met ece goedkeuring (tijdelijk)
*verwarmde voorruit
Eind Augustus deze 1600 met 125pk een dagje gehuurd bij GPS Racing in Schoten.
Van 9.30 s'morgens tot s'avonds 19.00 mee rondgereden,wat een rijplezier,de ganse dag stond er een enorme glimlach op mijn gezicht.
Nadien nog enkele keren met Philippe van GPS gesproken over de verschillende modellen,motorisaties en prijzen.Ook een keertje mogen meerijden met zijn persoonlijke CSR200 met Cosworth motor en 200pk,adembenemend snel,maar dat is logisch met een wagentje dat amper iets meer dan 500kg in de weegschaal legt.
Tel daarbij de jarenlange circuit ervaring van Philippe en ik kan je verzekeren,ik kleefde met mijn rug in de kuipzetel
Terug thuis nog een beetje nagedacht en gerekend,en besloten om toch maar naar een okkazie uit te kijken,omdat dat iets meer in mijn budget zou passen.Het internet werd afgespeurd en al snel bleek dat een linksgestuurd exemplaar vinden voor een schappelijke prijs niet simpel is.Ondertussen keek ik ook bijna dagelijks op http://www.pistonheads.com/sales/lis...dist=&nodays=0
Op deze site trok 3 weken geleden een advertentie mijn aandacht,een 2004 1600K-series Caterham-demowagen in uitzonderlijke conditie en met bijna alle opties,en een voor mij haalbare vraagprijs.Uiteraard ging het wel om een rechtsgestuurd exemplaar.
Na telefonisch kontakt met enkele vriendelijke leden van de 7-rcb club die mij het nodige advies gaven (thanks guys ) de verkoper in Engeland opgebeld.Bleek dat hij in Kent-Canterburry woonde op slechts 10min van Folkstone waar de Euro-chunnel uitkomt.
Ik ben met een kameraad dadelijk in de wagen gesprongen richting Calais en s'namiddags was de koop afgerond.
De wagen werd in 2004 gebouwd bij Caterham en gefactureerd aan "Caterham Company Cars" De lijst met specificaties is enorm,ik geef er slechts enkele:
*1600K series Rover engine twin-cam 16v Injection
*Uprated brakes
*Kill switch kit
*Paint non standard Caterham black
*Weather equipment
*Carbon sill protectors
*Push button start kit
*Dry sump carter
*Oil cooler kit
*Lightweight flyweel
*R500 Quiet pack exhaust system
*6-speed gear box
*ZF limited-slip dif
*CR500 13" wheels with Avon semi-slicks
*Fia roll bar
*R400 race suspension
*Quick release MOMO steering wheel 260mm
*Triple pass radiator
*4-point race harnesses
*Tillet kevlar seats
*.............
De verkoper heeft reeds enkele EURO aanpassingen voor mij doorgevoerd,Europese koplampen,mist en achteruitrijlicht veranderd....
Zelf zullen ook nog enkele kleine aanpassingen moeten gebeuren alvorens de individuele homologatie procedure in gang kan gezet worden.
*3e remlicht
*4-puntsgordels met ece goedkeuring (tijdelijk)
*verwarmde voorruit