Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"
- Stivo
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 20 dec 2009, 17:29
- Auto: Caterham super 7
- Locatie: Brasschaat
Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"
Sinds lange tijd was ik meer dan geinteresseerd in de Caterham super seven.
Eind Augustus deze 1600 met 125pk een dagje gehuurd bij GPS Racing in Schoten.
Van 9.30 s'morgens tot s'avonds 19.00 mee rondgereden,wat een rijplezier,de ganse dag stond er een enorme glimlach op mijn gezicht.
Nadien nog enkele keren met Philippe van GPS gesproken over de verschillende modellen,motorisaties en prijzen.Ook een keertje mogen meerijden met zijn persoonlijke CSR200 met Cosworth motor en 200pk,adembenemend snel,maar dat is logisch met een wagentje dat amper iets meer dan 500kg in de weegschaal legt.
Tel daarbij de jarenlange circuit ervaring van Philippe en ik kan je verzekeren,ik kleefde met mijn rug in de kuipzetel
Terug thuis nog een beetje nagedacht en gerekend,en besloten om toch maar naar een okkazie uit te kijken,omdat dat iets meer in mijn budget zou passen.Het internet werd afgespeurd en al snel bleek dat een linksgestuurd exemplaar vinden voor een schappelijke prijs niet simpel is.Ondertussen keek ik ook bijna dagelijks op http://www.pistonheads.com/sales/lis...dist=&nodays=0
Op deze site trok 3 weken geleden een advertentie mijn aandacht,een 2004 1600K-series Caterham-demowagen in uitzonderlijke conditie en met bijna alle opties,en een voor mij haalbare vraagprijs.Uiteraard ging het wel om een rechtsgestuurd exemplaar.
Na telefonisch kontakt met enkele vriendelijke leden van de 7-rcb club die mij het nodige advies gaven (thanks guys ) de verkoper in Engeland opgebeld.Bleek dat hij in Kent-Canterburry woonde op slechts 10min van Folkstone waar de Euro-chunnel uitkomt.
Ik ben met een kameraad dadelijk in de wagen gesprongen richting Calais en s'namiddags was de koop afgerond.
De wagen werd in 2004 gebouwd bij Caterham en gefactureerd aan "Caterham Company Cars" De lijst met specificaties is enorm,ik geef er slechts enkele:
*1600K series Rover engine twin-cam 16v Injection
*Uprated brakes
*Kill switch kit
*Paint non standard Caterham black
*Weather equipment
*Carbon sill protectors
*Push button start kit
*Dry sump carter
*Oil cooler kit
*Lightweight flyweel
*R500 Quiet pack exhaust system
*6-speed gear box
*ZF limited-slip dif
*CR500 13" wheels with Avon semi-slicks
*Fia roll bar
*R400 race suspension
*Quick release MOMO steering wheel 260mm
*Triple pass radiator
*4-point race harnesses
*Tillet kevlar seats
*.............
De verkoper heeft reeds enkele EURO aanpassingen voor mij doorgevoerd,Europese koplampen,mist en achteruitrijlicht veranderd....
Zelf zullen ook nog enkele kleine aanpassingen moeten gebeuren alvorens de individuele homologatie procedure in gang kan gezet worden.
*3e remlicht
*4-puntsgordels met ece goedkeuring (tijdelijk)
*verwarmde voorruit
Eind Augustus deze 1600 met 125pk een dagje gehuurd bij GPS Racing in Schoten.
Van 9.30 s'morgens tot s'avonds 19.00 mee rondgereden,wat een rijplezier,de ganse dag stond er een enorme glimlach op mijn gezicht.
Nadien nog enkele keren met Philippe van GPS gesproken over de verschillende modellen,motorisaties en prijzen.Ook een keertje mogen meerijden met zijn persoonlijke CSR200 met Cosworth motor en 200pk,adembenemend snel,maar dat is logisch met een wagentje dat amper iets meer dan 500kg in de weegschaal legt.
Tel daarbij de jarenlange circuit ervaring van Philippe en ik kan je verzekeren,ik kleefde met mijn rug in de kuipzetel
Terug thuis nog een beetje nagedacht en gerekend,en besloten om toch maar naar een okkazie uit te kijken,omdat dat iets meer in mijn budget zou passen.Het internet werd afgespeurd en al snel bleek dat een linksgestuurd exemplaar vinden voor een schappelijke prijs niet simpel is.Ondertussen keek ik ook bijna dagelijks op http://www.pistonheads.com/sales/lis...dist=&nodays=0
Op deze site trok 3 weken geleden een advertentie mijn aandacht,een 2004 1600K-series Caterham-demowagen in uitzonderlijke conditie en met bijna alle opties,en een voor mij haalbare vraagprijs.Uiteraard ging het wel om een rechtsgestuurd exemplaar.
Na telefonisch kontakt met enkele vriendelijke leden van de 7-rcb club die mij het nodige advies gaven (thanks guys ) de verkoper in Engeland opgebeld.Bleek dat hij in Kent-Canterburry woonde op slechts 10min van Folkstone waar de Euro-chunnel uitkomt.
Ik ben met een kameraad dadelijk in de wagen gesprongen richting Calais en s'namiddags was de koop afgerond.
De wagen werd in 2004 gebouwd bij Caterham en gefactureerd aan "Caterham Company Cars" De lijst met specificaties is enorm,ik geef er slechts enkele:
*1600K series Rover engine twin-cam 16v Injection
*Uprated brakes
*Kill switch kit
*Paint non standard Caterham black
*Weather equipment
*Carbon sill protectors
*Push button start kit
*Dry sump carter
*Oil cooler kit
*Lightweight flyweel
*R500 Quiet pack exhaust system
*6-speed gear box
*ZF limited-slip dif
*CR500 13" wheels with Avon semi-slicks
*Fia roll bar
*R400 race suspension
*Quick release MOMO steering wheel 260mm
*Triple pass radiator
*4-point race harnesses
*Tillet kevlar seats
*.............
De verkoper heeft reeds enkele EURO aanpassingen voor mij doorgevoerd,Europese koplampen,mist en achteruitrijlicht veranderd....
Zelf zullen ook nog enkele kleine aanpassingen moeten gebeuren alvorens de individuele homologatie procedure in gang kan gezet worden.
*3e remlicht
*4-puntsgordels met ece goedkeuring (tijdelijk)
*verwarmde voorruit
- Stivo
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 20 dec 2009, 17:29
- Auto: Caterham super 7
- Locatie: Brasschaat
Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"
Zaterdag 12/12/09 Afhaaldag
Vandaag was het de grote dag,de verkoper had nog enkele aanpassingen gedaan en de beschadigde nose-cone vervangen door een nieuwe,met op mijn vraag een "kawasaki-groene" noseband...voor een beetje extra cachet
Afgesproken om 11u30 en na het doorlezen van enkele topics op autoforum.be voor alle veiligheid met een trailer richting Calais getrokken.
Onderweg met een kameraad reeds een naam bedacht,het moest vrouwelijk,pittig en een beetje kinky klinken,het werd "Roxanne"
Ginds gearriveerd eerst een beetje praktische uitleg gekregen van de verkoper zoals hoe moet ik het "dakje" plaatsen en verwijderen...ik heb nog niet geprobeerd om in en uit te stappen met het dak erop,lijkt me echt niet eenvoudig.
Toen was het tijd voor enkele proefritjes nu de wagen nog verzekerd was voor de openbare weg.Eerst met de verkoper meegereden,deze man zijn wagenbeersing en driftkunstjes op het vochtige wegdek waren spectaculair,toen ik hem erover aansprak bleek dat hij geregeld les gaf bij Caterham. Daarna zelf achter het stuur plaatsgenomen om mijn eerste rechtsgestuurde ervaringen op te doen,ik moet zeggen,het sturen is geen probleem,het schakelen met de linkerhand vraagt nog een beetje (veel) gewenning.
Maar wat een waanzinnig snel wagentje,ik ben blij dat ik een 1600tje heb gekocht,ideaal om de eerste track-days mee te oefenen.De verkoper sprak van 0-60mph (100km/h) in 5.5 seconden en een topsnelheid (6-vitesse) van 135mph (217km/h)
Vandaag was het de grote dag,de verkoper had nog enkele aanpassingen gedaan en de beschadigde nose-cone vervangen door een nieuwe,met op mijn vraag een "kawasaki-groene" noseband...voor een beetje extra cachet
Afgesproken om 11u30 en na het doorlezen van enkele topics op autoforum.be voor alle veiligheid met een trailer richting Calais getrokken.
Onderweg met een kameraad reeds een naam bedacht,het moest vrouwelijk,pittig en een beetje kinky klinken,het werd "Roxanne"
Ginds gearriveerd eerst een beetje praktische uitleg gekregen van de verkoper zoals hoe moet ik het "dakje" plaatsen en verwijderen...ik heb nog niet geprobeerd om in en uit te stappen met het dak erop,lijkt me echt niet eenvoudig.
Toen was het tijd voor enkele proefritjes nu de wagen nog verzekerd was voor de openbare weg.Eerst met de verkoper meegereden,deze man zijn wagenbeersing en driftkunstjes op het vochtige wegdek waren spectaculair,toen ik hem erover aansprak bleek dat hij geregeld les gaf bij Caterham. Daarna zelf achter het stuur plaatsgenomen om mijn eerste rechtsgestuurde ervaringen op te doen,ik moet zeggen,het sturen is geen probleem,het schakelen met de linkerhand vraagt nog een beetje (veel) gewenning.
Maar wat een waanzinnig snel wagentje,ik ben blij dat ik een 1600tje heb gekocht,ideaal om de eerste track-days mee te oefenen.De verkoper sprak van 0-60mph (100km/h) in 5.5 seconden en een topsnelheid (6-vitesse) van 135mph (217km/h)
- kevin_v
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
- Naam: Kevin
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Borgerhout
Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"
welkom en veel plezier met dat mooie beestje van u.
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"
Proficiat.... k'was dinsdag ll. nog in Canterbury...Roxanne zeker komen showen op 13 mei a.s. op ons event te Ypres...
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"
Meer dan welkom op LotusForum.be, uiteraard na tipje van mijnentwege
Zeer knappe Caterham! Hopelijk heb ik ook ooit een knappe Seven in de garage staan. Een Seven blijft tot mijn verbeelding spreken ...
ps. je kan hier op het forum makkelijk foto's plaatsen zonder je hosting moet gaan zoeken. Ik heb je foto's van je Flickr gehaald en je post aangepast. We zijn nogal fotoliefhebbers, en ik zou het zonde vinden moesten ze ooit verdwijnen

Zeer knappe Caterham! Hopelijk heb ik ook ooit een knappe Seven in de garage staan. Een Seven blijft tot mijn verbeelding spreken ...
ps. je kan hier op het forum makkelijk foto's plaatsen zonder je hosting moet gaan zoeken. Ik heb je foto's van je Flickr gehaald en je post aangepast. We zijn nogal fotoliefhebbers, en ik zou het zonde vinden moesten ze ooit verdwijnen

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Bzguy
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
- Locatie: Baal
Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"
knappe wagen ! Hou je 'm rechts gestuurd of ga je 'm ooit (laten) ombouwen ?
Lijkt me n zalige dame om mee rond te scheuren
Lijkt me n zalige dame om mee rond te scheuren

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"
Mooie Caterham. Zeker je Rover blokske voldoende laten opwarmen voor je gas geeft, of je koppakking gaat eraan 
Welkom !!

Welkom !!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"
Je moet bij ELK blokske 't voldoende laten opwarmen voor je gast geeft. Elke autoliefhebber doet dat toch ?FastEleven schreef:Mooie Caterham. Zeker je Rover blokske voldoende laten opwarmen voor je gas geeft, of je koppakking gaat eraan
Welkom !!

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"
Juist, maar zeker een Rover blokske ...Je moet bij ELK blokske 't voldoende laten opwarmen voor je gas geeft.

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


- Stivo
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 20 dec 2009, 17:29
- Auto: Caterham super 7
- Locatie: Brasschaat
Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"
Als de homologatieprocedure tegen dan afgerond is en ik mijn Belgische inschrijving heb kom ik wel eens piepen op 13 Mei...Herman schreef:...Roxanne zeker komen showen op 13 mei a.s. op ons event te Ypres...