Opbergmogelijkheden

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Bart P
Naam: Bart
Auto: Elise S2

Opbergmogelijkheden

Bericht door Bart P »

Hoe bergen jullie je boorddocumenten, parkeerschijf, verzekeringspapieren ed. op in je Lotus? Een tijdje geleden heb ik een opbergnetje gekocht bij Thierry welke je met dubbelzijdige kleefband kan bevestigen achter je stoelen. Dit komt regelmatig los ondanks het gebruik van straffere kleefband dan het originele. Iemand een ander idee ( misschien alla Europa in de koffer )???
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Re: Opbergmogelijkheden

Bericht door Herman »

Ik vermoed dat dit onderwerp al eens aan bod geweest is lang geleden, maar ben niet zeker..
Voor de Europa, waar ik reeds tochtjes van 4000 km mee gedaan heb... heb ik de volgende oplossingen gevonden... ik heb dus het brandblusapparaat op de pass. voetsteun gemonteerd; maar daarachter achter deze voetsteun kan men een heleboel dingen kwijt, autopapieren, fluovestje, ehbo doos/kit, enzvt... ik heb mijn beide zetels 4 cms hoger gezet , en zodoende heb ik ook daar dan nog eens ruimte voor kaarten enzvt.... boven op het daschboard heb ik een rubbermatje met antislip onderaan en rubber vakken bovenaan, ideaal om kleingeld enzvt bij de hand te houden... op de zijkant van de versnellingspook tunnel is er bij de europa een grote lederen flap die,met velcro vast zit, en deze kan men gebruiken om de gsm vast te zetten, en om uw gps bedrading mooi vast op te bergen enzvt... het opbergnetje op het brandschot gebruik ik om de instructiemanual op te bergen en andere doc's , op het daschboard heb ik ook enkele clip/penhouders..zonnebril, optische reservebril (verplicht in spanje) geldbeugel, fototoestel, kunnen mooi allemaal in de gleuf daschboard waar ik een devider zitten heb... de ruimte achter de beide zetels kan men gebruiken om een dunne jas, pet, vouwparaplui ed op te bergen zodat deze direkt bij de hand zijn bij eventuele regen...

in de koffer heb ik een tasje van Gaastra gekocht, waterdicht en met verschillende toeritsbare vakken en bagagenetje ,oa voor wieldopset,wielsleutel,nummerplaat,ruitenspray,vod,drukfles voor lekke banden enzvt.... zie eerdere topic met foto: http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... stra#p1814

in de hoeken vd kofferruimte zitten er een nylon sleepkabel, duc tape... en bij lange reizen een kleine 5 lt cannister.... en zelfs dan is er nog ruimte zat voor bagage en voor nog vele vele damesschoenen...

ps: dit gaastra tasje kunt ge goedkoop kopen in een shop die boten botenmateriaal verkoopt, het is verkrijgbaar in deverse maten, en dient normaal bij zeilboten om de winch handle en documenten en drankblikje in op te bergen en wordt gekleefd tegen de batskisten of dekwand...(dit item is ook origineel bij lotus verkrijgbaar) in de europa kan ik in de koffer dan nog een grote aktentas kwijt en een laptop erboven op, of een grote delsey soft bag en langs weerszijden nog 2 kleine kitbags...of verschillende sacoches... schoenen steek ik in de verloren kofferruimtes er tussen in, en de zware winterjassen leg ik boven op de bagage in de koffer,,, als we nog eens een grote reis in de winter maken zal ik de bekleding /paneel vd kofferklep demonteren hetgeen ook een paar cms zal uitmaken...
Maar skis of zo kunt ge zekers niet meenemen in de kofferruimte... :)
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Bart P schreef:Hoe bergen jullie je boorddocumenten, parkeerschijf, verzekeringspapieren ed. op in je Lotus? Een tijdje geleden heb ik een opbergnetje gekocht bij Thierry welke je met dubbelzijdige kleefband kan bevestigen achter je stoelen. Dit komt regelmatig los ondanks het gebruik van straffere kleefband dan het originele. Iemand een ander idee ( misschien alla Europa in de koffer )???
Koop u nen deftige Lotus hé, dan kun je dat gewoon in het handschoenkastje leggen! :lol:
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

ovi schreef:[

Koop u nen deftige Lotus hé, dan kun je dat gewoon in het handschoenkastje leggen! :lol:
een echte Lotus heeft geen handschoenkastje Ivo :mrgreen:
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Bagage is gewicht, en volgens Colin Chapman is dat slecht voor de prestaties. Rommel thuislaten is de boodschap :)
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Gewoon in een mapje in de koffer ...
Daarin zitten verzekeringspapieren, aanrijdingsdocumenten, roze kaart, enz.

Onlangs nog controle gehad van verzekeringspapieren, onze dierbare politieagenten keken vreemd op omdat ik onmiddellijk uitstapte en naar de koffer ging, heb hen dan vriendelijk uitgelegd dat ik geen handschoenkastje had :lol:
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

FastEleven schreef:Bagage is gewicht, en volgens Colin Chapman is dat slecht voor de prestaties. Rommel thuislaten is de boodschap :)
mmm.... kan ook.... maar mijn vrouw zal dan kwaad zijn dat ik altijd alléén weg ben... :lol: :lol: . en zonder zonder is ook maar niks..... tenzij dat ge dan alleen naar een nudistenkamp rijd, reeds uitgedost in de plaatselijke folklore outfit... maar zoals vroeger gezegd de Europa is mits een beetje (bagage) planning een goede reiswagen, ook zelfs in de winter...
Bart1407
Naam: Bart Van Pelt
Auto: Elise S1

Bericht door Bart1407 »

Ik heb momenteel bij een bevriende zeilmaker een eigen ontwerp van tasje in de maak.
De bedoeling is om het aan het tussenschot tussen motor en cockpit te hangen. Heb de maten van EHBO-kit en gevarendriehoek meegegeven om het op maat te maken. En dan nog een compartiment om papieren ed weg te steken. Mijn brandblusser heb ik vastgemaakt op het aluminiumverhoog achter de zetels.
Vanaf dat het af is zal ik foto's posten... Normaal komt ie in een mooi kevlar of carbon zeilstofje dus zal er nog wel funky uitzien. :D
If everything is under control, you're just not going fast enough...
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Wat je zo allemaal in een lotus kan meenemen..... :) (bron foto seloc)
Afbeelding
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Check eens agnus&tessa's (oude) avonturen op http://www.mycaterham.com
Luggage_1.jpg
Luggage_1.jpg (36.42 KiB) 3660 keer bekeken
ikea_6.jpg
ikea_6.jpg (31.43 KiB) 3660 keer bekeken
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.