GPS Tripmaster

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

GPS Tripmaster

Bericht door wimvanbeeck »

Gisteren weer een leuke lotus trip gereden, maar waar we als Lotus rijder altijd problemen mee hebben is het aflezen van de dagteller. Het contrast is niet al te groot en zeker als de zon op de teller staat of ge een zonnebril op hebt is deze slechte af te lezen, toch is de afstand zeer belangrijk om correct te rijden. Vroeger hadden alle rally wagens een tripmaster, nu nog denk ik, die de afgelegde afstand aanduide, samen met een 2° afstand die na elke situtie gereset kon worden.
Bestaan er zo geen systemen met gps signaal, heeft hier iemand ervaring mee, ik vind op het net wel een MONIT 100 of 200 TC, deze moet dan op het digitaal signaal van de snelheidsmeter aangesloten worden, kan dit bij een Lotus
monit.jpg
monit.jpg (37.27 KiB) 4226 keer bekeken
Dus de vraag is wie heeft hier ervaring mee of hoe lezen jullie de afstanden af.........

WIM
vasseur
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: GPS Tripmaster

Bericht door vasseur »

Mooi toestel :shock: interesseert mij ook heel erg.
maar de vraag is van mijn kant dan, kan dit ook met een analoge teller zoals in mijn oude elan werken want dit toestel ziet er wel erg compact uit en valt zo niet op in het interieur of heeft de km teller geen belang meer door dat het met gps signaal werkt?
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Dat moet nu wel lukken, ik had het gisteren op de ctlb rondrit net ook over dit toestel tegen FVH en den Willy, daar het mij ten zeerste intresseert omdat de indicatie cijfers zéér groot zijn er is een dealer in de uk, en in Pittem belgie zou er ook ene zijn, het zou hier om een Australisch fabricaat gaan denk ik, ook heb ik vernomen dat ge met een eenvoudige Tom Tom een software kunt opladen (niet op alle tom toms) die ook een tripmeter bevat, heb eens rondgekeken op google en idd dit bestaat, t' is een free- ware maar is niet van tom tom zelf, heeft daar iemand al ervaring mee ? dit zou nog beter zijn en uitermate makkelijk verplaatsbaar vd ene auto in de andere daar er hier géén censoren of wiring aan te pas komt dan...
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Ik heb de een Tripmaster 2.5 op mijn tomtom ...
http://www.webazar.org/tomtom/tripmaster.php?lang=uk

Weet niet of het die is welke je bedoeld Herman?
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Frederik schreef:Ik heb de een Tripmaster 2.5 op mijn tomtom ...
http://www.webazar.org/tomtom/tripmaster.php?lang=uk

Weet niet of het die is welke je bedoeld Herman?
super...ja dat is het... Frederik kunt ge me zeggen, in de mode tripmeter hoe hoog zijn de aangegeven cyfers, zijn ze makkelijk afleesbaar en kunt ge leg na leg ze makkelijk terug op zero zetten (reset) ? , kunt ge backwarts terug spoelen ? momenteel rij ik met een antieke garmin, waarvan ik een kleine mode tripmeter erop heb , maar het zijn zulke kleine cijfertjes dat ik een vergrootglas nodig heb om ze te kunnen lezen, en dit is vrij ambetant... ook moet ik na elke leg de gps resetten, en dan nog eens extra bevestigen , dus 2 x duwen, en dit is nogal lastig, als ge terzelfdertijd aan het indraaien bent én aan het schakelen én aan het luisteren wat vrouwlief navigeuze allemaal vertelt over het volgende stukje route... met een aansluiting van telkens wat gezaag over snelheid of zoiets , maar... "dat" kan ik door de werkdruk ergens nooit goed begrijpen :lol: ... ik begrijp dat deze free-ware niet op elke tom tom kan gezet worden, kunt u mij zeggen op welke deze "wél" gaan, liefst de beterkope eerst daar ik de eigenlijke gps mode helemaal niet meer zou gebruiken en dit ding enkel in de Morgan en de Lotus zou gebruiken voor tours... dank

p.s Momenteel kan ik via een tijdelijke krantenvoordeelbon (kortrijks handelsblad) een Tom Tom gps one cube V4 kopen voor 119 euro... zou déze kunnen gaan voor het upladen van deze tripmaster free-ware ? :?:
Laatst gewijzigd door Herman op 20 okt 2009, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
vasseur
Auto: Elise s1 - Elan+2

Bericht door vasseur »

Dat is ook hetgeen wat ik wil een overzichtelijke tripmaster zonder kabels dat je gemakkelijk kunt verplaatsen van wagen.
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Yves
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Contacteer:

Bericht door Yves »

Gisteren de eerste rondrit gedaan met de nieuwe bolide en ook moeten vaststellen dat of ik in de miles zit te duwen of gewoon niet kan zien door de zon of ie al dan niet op 0 staat of op X afstand niets kan aflezen.

Dus ... conculsie: aankoop Monit tripmaster. Voor mij de enige goede oplossing. Vind de tomtom oplossing niet voldoende noch correct en zeker al niet gebruiksvriendelijk.
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

Een iPhone applicatie voor de tripmaster zou ook uitkomst kunnen bieden, maar ik weet niet of die bestaan.

Ik heb mijn navi vaarwel gezegd en doe nu de iPhone (4, want goede GPS) met een klittenbandje op het dashboard. Stekkertje er onder in (zelf gehackt) en ik heb ook muziek en de telefoon wordt bijgeladen. T-mobile gebruikers hebben sinds deze week (in NL althans) gratis navigatie van Navigon (IMHO het beste pakket voor de iPhone). Ook draait natuurlijk Dynolicious op de iPhone en nog wat GPS / trackday appjes. Het zou mooi zijn als daar ook een tripmaster bij kan, gezien de multitasking mogelijkheden van de iPhone 4.

*edit:*
http://www.whatsoniphone.com/reviews/ha ... tripmaster
If you always do what you always did, you always get what you always got.
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

Ik heb gisteren geprobeerd om Tripmaster 3.1 op mijn TT Go XL te installeren, maar het is me niet gelukt.

Is er hier iemand die hier wel in gelukt is?

Ik heb wat opgezocht en blijkt dat de XL standaard geprogrammeerd is voor 3 menubladen met telkens 5 keuzemogelijkheden (bv navigeer naar, etc.). Deze 15 keuzemogelijkheden zijn echter al volzet bij de XL.

Bedoeling is om een persoonlijk keuzemenu aan te maken, waarbij het icoontje van de Tripmaster zich op een (nieuw) 4de menublad installeert.
Hiervoor moet 't een en 't ander herschreven worden. Ik heb hiervoor een tutorial gevolgd, maar het lukt nog steeds niet gelukt. :(

Anderzijds heb ik ook geen zin om mijn TT overhoop te gooien.

Als er iemand weet heeft van een alternatief, op basis van een GPS-signaal > shoot
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Peter D
Naam: Peter
Auto: Elan M100

Bericht door Peter D »

Ik heb gisteren de Tripmaster v3.1 op TomTom G0 910 geïnstalleerd.
komt bij in keuzemenu, scherm zoals op website getoond wordt.
Moet het enkel nog eens uitproberen of alles werkt zoals het hoort...
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Plaats reactie