Ik had in Rijmenam ook zelf een smeerput gemaakt en ik zou hem gewoon op uw 1.75 m maken. Die van mij was ook iets te diep en dat is zer vermoeiend voor de armen!
Wat wel heeeeeeel belangrijk is, is dat ge hem moet voorzien van een apparte ingang! Anders moet je altijd langs voor of achter de wagen onderuit kruipen en dat is niet altijd handig en ook gevaarlijk.
Vriend van mij was eens aant lassen en er vloog een biddon in brand die daar beneden stond!!! Hij moest eerst de auto verduwen om er dan uit te geraken en was bijna een geroosterd stukje vlees!
Ik had mijn smeerput 3 meter lang en 2 meter breed gemaakt zodat ik er echt een kelder onder had waar ook mijn compressor en mijn oliefiltersleutel enz een vaste plaats hadden.
De ingang had ik dus ook naast de smeerput met een valluik en de smeerput zelf was 80 cm breed. Ik had er van die metalen looproosters opliggen die echter niet sterk genoeg waren om over te rijden dus koop er maar stevigere das altijd makelijk.
Heb nu ook zo'n fantastisch brugje zoals Herman maar heeft zijn voor en nadelen. Heb enkele weken geleden een uitlaat moeten vervangen bv. en dan is het een beetje moeilijk omdat je die niet vantussen die brug krijgt en de wagen effe op assteunen moet laten zakken zodat hij los van de brug komt.
Ik moet straks nog nieuwe remmen op de Elan steken en dan is het weer ronduit supper makelijk omdat je de auto gewoon op werkhoogte kan zetten en dus geen gedoe met een rolkrik enz.