automobielinspectie.....of automobielincassa...
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
automobielinspectie.....of automobielincassa...
Dinsdagmorgen met mijn bestelwagen en mijn autotrailer tesamen naar de shouwing geweest... mooi op tijd voor de bestelwagen, maar voor de trailer een 3 tal maanden te laat, daar ik deze trailer weinig gebruik en ik dacht ik zal de keuringsdata gelijk brengen met deze van het trekkend voeruig , in dat geval dus die bestelwagen.... wat bleek uiteindelijk.. ik kreeg een keurkaart voor een vol jaar voor de bestelwagen maar voor de trailer maar een keurkaart tot juni 2010... na wat gepalaver, gaven ze wel toe dat het een unfair iets is dat ze zelf(de keuring) als norm hanteren...immers zelfs bij niet gebruik, blijft men dezelfde datum hanteren... vb u hebt een voertuig met keuringsvervaldatum van 1/1/2009.... u gaat er om de een af andere reden niet mee naar de shouwing en gaat pas in september naar de keuring, dan nog gaat u een kaart krijgen tot 1/1/2010.... in mijn geval moet ik nu de volgende keer om beide aanbieddata gelijk te krijgen, 4 maand vroeger met mijn bestelwagen naar de keuring gaan, vervroegen kan maar verlaten niet blijkbaar... dus voor de trailer krijg ik in feite een keuring van 8 maand... en voor de bestelwagen ook ,daar ik moet vroeger komen volgend jaar samen met de trailer ,dus 2 x 8 maanden ipv 2 x12 maanden.... riekt dat niet een beetje naar omfloerste oplichting ? iets voor testaankoop meschien ?....
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Re: automobielinspectie.....of automobielincassa...
Ook voorgehad met een Volvo waar de sjoint cullas van stuk gegaan was maar geen goesting om hem te maken en dus 3 maand te laat.
Zelde gedacht als gij Herman maar dus ook gejost!
Zelde gedacht als gij Herman maar dus ook gejost!

- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
telaat naar de autokeuring kost 5€ bote, ik kom dit meermaals tegen (ben een nogal druk persoon)
Het klopt ook wat je zegt, ik ben met de Lotus ook pas eind Augustus naar de keuring geweest terwijl ik al eind juni moest gaan. Mijn nieuwe kaart geld dus tot 24/06/2009.
Om de datum te veranderen moet je inderdaad vroeger gaan dan je keuring geldig is.
Met mijn vorige Elan moest ik altijd in de winter naar de keuring, ik wilde dit eigenlijk veranderen naar begin de lente gezien ik meestal niet met de wagen reed in de winter. Dus ik ging niet en ging dan eind april naar de keuring. Mijn verbasing was toen groot dat ik toen ook een keuring kreeg van 4 maand minder. Toen ik vroeg om dat aan te passen en zelfs 2x de keuringsprijs te betalen ging dat niet. Ik moest opnieuw aanschuiven en dan kon het wel. Eigenlijk wel grappig ...
ps. ik heb het niet gedaan
Het klopt ook wat je zegt, ik ben met de Lotus ook pas eind Augustus naar de keuring geweest terwijl ik al eind juni moest gaan. Mijn nieuwe kaart geld dus tot 24/06/2009.
Om de datum te veranderen moet je inderdaad vroeger gaan dan je keuring geldig is.
Met mijn vorige Elan moest ik altijd in de winter naar de keuring, ik wilde dit eigenlijk veranderen naar begin de lente gezien ik meestal niet met de wagen reed in de winter. Dus ik ging niet en ging dan eind april naar de keuring. Mijn verbasing was toen groot dat ik toen ook een keuring kreeg van 4 maand minder. Toen ik vroeg om dat aan te passen en zelfs 2x de keuringsprijs te betalen ging dat niet. Ik moest opnieuw aanschuiven en dan kon het wel. Eigenlijk wel grappig ...
ps. ik heb het niet gedaan

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- electroshock
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Dankzij harmonisering van wetgevingen in Europa is het overal wel leuk aan de inspectie. Helaas voor de anglophilen & romanisten onder jullie, de filmpjes zijn enkel in de mooie taal van verfijnde dichters & denkers zoals Goethe, Schiller & Nietzsche ... . Enjoy anyway.
http://www.youtube.com/watch?v=0AO2bEwPvLM
http://www.youtube.com/watch?v=0BxsNp6SbS8
http://www.youtube.com/watch?v=0AO2bEwPvLM
http://www.youtube.com/watch?v=0BxsNp6SbS8
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs