Elise S2 en korte beentjes
-
- Auto: Lotus elise 111s
Elise S2 en korte beentjes
Mijn echtgenote wil ook net de Elise rijden maar haar beentjes zijn een beetje te kort (gelukkig voor mij
) ...maar om de kerk in 't midden te houden...iempand een oplossing buiten een beenverlenging?

- dachero
- Naam: Danny
- Auto: gene
Re: Elise S2 en korte beentjes
awel dit ga ik in de gaten houden want mijn vrouw heeft hetzelfde probleem.shorthaitr schreef:Mijn echtgenote wil ook net de Elise rijden maar haar beentjes zijn een beetje te kort (gelukkig voor mij) ...maar om de kerk in 't midden te houden...iempand een oplossing buiten een beenverlenging?
Volgende week als ze voor de eerste keer gaat proberen gaat ze een kussentje onder haar achterwerk steken en dan zou ze juist aan de pedalen kunnen met de zetel in de voorste stand.Laat ons hopen

LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
-
- Auto: Exige
Het lukt aardig als je houten blokken op de pedalen bevestigd.
Of schoenen met dikke zolen zoals die uit het disco tijdperk.
Nee serieus er zijn wel oplossingen voor. Je kan best eens in de garage horen wat het meest geschikt is.
Er bestaan stukken die je op de pedalen kan bevestigen zodat ze meer naar voor komen.
Moet ook nog wat veilig zijn.
Of schoenen met dikke zolen zoals die uit het disco tijdperk.
Nee serieus er zijn wel oplossingen voor. Je kan best eens in de garage horen wat het meest geschikt is.
Er bestaan stukken die je op de pedalen kan bevestigen zodat ze meer naar voor komen.
Moet ook nog wat veilig zijn.
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
een artikel die onlangs op het net verscheen....
The tall and short of it
Last reviewed: April 2009
Honda AccordWhile most cars are supposedly designed for a wide range of physiques and statures, many vehicles don't accommodate shorter or taller drivers very well. To find out which vehicles are better or worse for each, Consumer Reports took a closer look at test scores of recently tested vehicles, that are still relevant to the 2009 models, for seat comfort, driving position, access, and the view out. The shortest tester is 5 feet 1 inch, while the tallest is 6 feet 4 inches.
A handful of cars are especially versatile and were rated very highly by both tall and short testers. Families with different-sized drivers might consider the Honda Accord or the Subaru Forester. Similarly, several models serve neither tall nor short drivers well, such as the Dodge Viper and the Lotus Elise. Sports cars by their very nature cater poorly to both extremes: Tall people hit the roof, while short people can't reach the clutch.
For tall drivers
10 Best: 10 Worst:
Honda Accord EX-L Chevrolet Colorado
Infiniti M Dodge Viper
Lexus LS460L Honda S2000
Mercedes-Benz E-Class Jeep Liberty
Mercedes-Benz ML350 Lotus Elise
Mercedes-Benz S550 Mazda MX-5 Miata
Nissan Murano Mitsubishi Eclipse
Subaru Forester 2.5XT Pontiac Solstice
Volvo S80 Porsche Boxster
Volvo V70/XC70 Saturn Sky
For short drivers
Ford Taurus X Dodge Viper
Honda Accord EX-L Honda S2000
Honda Odyssey Hummer H2
Hyundai Azera Lotus Elise
Hyundai Sonata Mazda MX-5 Miata
Lexus ES350 Mitsubishi Lancer Evolution
Lexus LS460L Nissan Titan
Mercedes-Benz S550 Pontiac Solstice
Subaru Forester 2.5XT Saturn Sky
Toyota Avalon Toyota FJ Cruiser
Models are listed alphabetically within group.Posted: February 2009
wat er opvalt, en die geen steek houd bij de 10 slechtste autos voor zowel korte of lange mensen staat "telkens" de lotus elise vermeld....zou die dan alleen maar geschikt zijn voor "dikke" mensen ?
mijn wederhelft is 1.57 mt en heeft géén echte problemen met het pedalenwerk, maar ik heb wel de stoelen 4 cm dmv een profiel "hoger" gezet, dit maakt het in en uitstappen over de zeer brede drempel iets makkelijker voor haar, het grootste probleem is het nemen van een parking ticket of aan de peages, maar daar heb "ik" zelfs ook soms nog problemen mee.
The tall and short of it
Last reviewed: April 2009
Honda AccordWhile most cars are supposedly designed for a wide range of physiques and statures, many vehicles don't accommodate shorter or taller drivers very well. To find out which vehicles are better or worse for each, Consumer Reports took a closer look at test scores of recently tested vehicles, that are still relevant to the 2009 models, for seat comfort, driving position, access, and the view out. The shortest tester is 5 feet 1 inch, while the tallest is 6 feet 4 inches.
A handful of cars are especially versatile and were rated very highly by both tall and short testers. Families with different-sized drivers might consider the Honda Accord or the Subaru Forester. Similarly, several models serve neither tall nor short drivers well, such as the Dodge Viper and the Lotus Elise. Sports cars by their very nature cater poorly to both extremes: Tall people hit the roof, while short people can't reach the clutch.
For tall drivers
Honda Accord EX-L Chevrolet Colorado
Infiniti M Dodge Viper
Lexus LS460L Honda S2000
Mercedes-Benz E-Class Jeep Liberty
Mercedes-Benz ML350 Lotus Elise
Mercedes-Benz S550 Mazda MX-5 Miata
Nissan Murano Mitsubishi Eclipse
Subaru Forester 2.5XT Pontiac Solstice
Volvo S80 Porsche Boxster
Volvo V70/XC70 Saturn Sky
For short drivers
Ford Taurus X Dodge Viper
Honda Accord EX-L Honda S2000
Honda Odyssey Hummer H2
Hyundai Azera Lotus Elise
Hyundai Sonata Mazda MX-5 Miata
Lexus ES350 Mitsubishi Lancer Evolution
Lexus LS460L Nissan Titan
Mercedes-Benz S550 Pontiac Solstice
Subaru Forester 2.5XT Saturn Sky
Toyota Avalon Toyota FJ Cruiser
Models are listed alphabetically within group.Posted: February 2009
wat er opvalt, en die geen steek houd bij de 10 slechtste autos voor zowel korte of lange mensen staat "telkens" de lotus elise vermeld....zou die dan alleen maar geschikt zijn voor "dikke" mensen ?
mijn wederhelft is 1.57 mt en heeft géén echte problemen met het pedalenwerk, maar ik heb wel de stoelen 4 cm dmv een profiel "hoger" gezet, dit maakt het in en uitstappen over de zeer brede drempel iets makkelijker voor haar, het grootste probleem is het nemen van een parking ticket of aan de peages, maar daar heb "ik" zelfs ook soms nog problemen mee.
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
in de uk is er voor de RHD S1 ergens een aanpassing van de seat runners mogelijk die 1 inch forward travel mogelijk maakt... maar blijkbaar niet mogelijk voor LHD cars.
copy:just fit front fixings at the back , and rear fixings at the front
this should give yu about 1 inch more travel frontward on a rhd car (not possible on the LHD as the seat is already hitting the gear lever surround)
copy:just fit front fixings at the back , and rear fixings at the front
this should give yu about 1 inch more travel frontward on a rhd car (not possible on the LHD as the seat is already hitting the gear lever surround)
-
- Auto: Lotus elise 111s
Vandaag getest met een kussentje. Ze komt eigenlijk maar een 3 à 5cm te kort.
Ging behoorlijk goed. We zijn eens aan het rondkijken om een kussentje op maat van haar te laten maken en die perfect aansluit op de zetel.
Ging behoorlijk goed. We zijn eens aan het rondkijken om een kussentje op maat van haar te laten maken en die perfect aansluit op de zetel.
-
- Auto: Elise S1
ik heb onlangs met zo een kussen van Tempur gereden (dat van de bedden).
http://www.tempur.be/page22345.aspx?Car ... by-Tempur® &_p=230&_c=128
dit eerder als alternatief om mijn rugprobleem een beetje aan te pakken. Ik heb het als test mogen gebruiken bij een meubelwinkel.
Het zit geniaal, maar helaas ben ik dan te groot voor de Exige.
Maar voor je vrouw lijkt me dit een perfecte oplossing
en voor 200€ krijg je nog goede kwaliteit ook, want de kwaliteit van de (non-probax) zetel gaat er met rasse schreden op vooruit.
Wim
http://www.tempur.be/page22345.aspx?Car ... by-Tempur® &_p=230&_c=128
dit eerder als alternatief om mijn rugprobleem een beetje aan te pakken. Ik heb het als test mogen gebruiken bij een meubelwinkel.
Het zit geniaal, maar helaas ben ik dan te groot voor de Exige.
Maar voor je vrouw lijkt me dit een perfecte oplossing
en voor 200€ krijg je nog goede kwaliteit ook, want de kwaliteit van de (non-probax) zetel gaat er met rasse schreden op vooruit.
Wim
- dachero
- Naam: Danny
- Auto: gene
effe een update: bij FKM hebben ze de bestuurderszetel iets hoger gezet en een fractie rechter gezet en wonder boven wonder is het resultaat dat mijn vrouwtje mooi aan de pedalen kan en dus met de Elise kan gaan sjeezen.
Ik hoop dat ze niet teveel gaat sjeezen en het Lotuvirus ook te pakken krijgt,
want dan ben ik gezien

want dan ben ik gezien

LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Ik ben al gezien, die van mij kan aan de pedalen en wil af en toe ook wel eens rijden. Zo heeft ze in de zomer eens achteruit moeten rijden in een doodlopende straat en een oprit van een huis opgereden en een siersteen geraakt met de diffuser achteraan (ik had hem ook niet gezien maar dat terzijde), heeft me 150€ gekost om te laten herstellendachero schreef:effe een update: bij FKM hebben ze de bestuurderszetel iets hoger gezet en een fractie rechter gezet en wonder boven wonder is het resultaat dat mijn vrouwtje mooi aan de pedalen kan en dus met de Elise kan gaan sjeezen.![]()
want dan ben ik gezien![]()

Jullie zijn bij deze gewaarschuwd

Langs de andere kant heeft het ook voordelen natuurlijk, samen het plezier delen, al eens een pintje kunnen drinken etc

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Niets cooler dan je eigen wagen zien rijden ...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic