dB killer ?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
lotusbert
Auto: 2-11 / Elan Sprint

dB killer ?

Bericht door lotusbert »

Zoals jullie wellicht weten werd ik tegen de middag van het circuit gehaald op Zolder op de VAB dag wegens te luid. eerste maal 95,8, tweede maal 95,2. Ik had wel wat ingehouden maar blijkbaar niet genoeg of niet op de 100% juiste plaats. Ondertussen weet ik ze goed staan...

Een 2-eleven met stage 1 geeft normaal 97,5 bij 6000rpm, da's dus net iets te veel voor circuits met 95 dB limit.

Heeft er iemand van jullie ervaring met dB-killers zoals Supertrapp en anderen? Werken die dingen en krijg je geen problemen met de motor wegens oplopende temperaturen, meer tegendruk, etc

Alle info welkom, zou graag mijn stage 1 laten zitten want ik hou wel van de sound, aan de andere kant is het verschrikkelijk balen als men je er af gooit...

Bert
Dim
Auto: Exige S 240

Re: dB killer ?

Bericht door Dim »

...inderdaad...ik ben ook op zoek naar een eventuele oplossing voor circuit voor mijn (toekomstige) 2bular uitlaat op mijn Elise R....
In ieder geval iets "serieuzer" dan ijzerwol/schuursponsjes of een afgesneden cola-blikje op de pot...
Iemand sprak me over Piessens in Wilrijk die zoiets zou hebben...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Ik heb in het verleden een supertrap gebruik op mijn Westfield Lotus Eleven en dat ging prima, maar was enkel bedoeld voor korte stints. Voordeel is dat de plaatjes kunt bijvoegen of weghalen om op die manier de maximale geluidsgrens te zoeken.

Echter, géén idee wat het geeft als je langdurig blijft rijden.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
WimC
Auto: Elise S1

Bericht door WimC »

ik denk toch dat er op Zolder met 2 maten en 2 gewichten gewerkt is. Mijn Exige met Stage 2 heeft minstens 5 uur op het circuit gedraaid. Het enige wat ik deed was op de meetpunten van 3 naar 5 schakelen en eventjes constant gas blijven geven... Er is nooit een opmerking gemaakt over het lawaai.

Wim
B-Blue
Auto: Elise MK1

Bericht door B-Blue »

Had tot vorige week zelfde probleem. Zie topic http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=38&t=1491
Mijn geluidsproblemen waren echter juist op tijd mooi opgelost door het aanschaffen van een Larrini Sport uitlaat. Nog een zeer mooi geluid en geen zwarte vlaggen. Een weekend lang razen over 't circuit van Zolder zonder zorgen, het was de aankoop dubbel en dik waard.
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Bericht door kevin_v »

ik heb meegereden met dien mat zwarte porsche en de eigenaar vertelde me dat hij al bij de eerste ronden zwarte vlag had gekregen, daarna ging hij gewoon van het gas bij de meetpunten en heeft verder geen problemen ondervonden

hoop dat de link werkt.
met de abarth uiteraard geen problemen aan ge zien er bijna geen geluid uitkomt.
Laatst gewijzigd door Frederik op 21 sep 2009, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: youtube aangepast, enkel het ID tussen de code zetten, niet de volledige link
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

kevin_v schreef:ik heb meegereden met dien mat zwarte porsche en de eigenaar vertelde me dat hij al bij de eerste ronden zwarte vlag had gekregen, daarna ging hij gewoon van het gas bij de meetpunten en heeft verder geen problemen ondervonden[Youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lFPtM06NIwk[/Youtube] hoop dat de link werkt.
met de abarth uiteraard geen problemen aan ge zien er bijna geen geluid uitkomt.
Ja daar kwam wel wat geluid uit da Porschke en was ook beestig snel da ding! :roll:
Als ge foto's van ons moest hebben doorsturen hé Kevin! Ik heb geen tijd gehad om eens met een Abarth mee te rijden omdat ze bij ons tot op het laatste stonden aan te schuiven en er moest dus gereden worden! :cry:
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

die mat zwarte porsche maakte absoluut géén speciaal lawaai, heb er speciaal op gelet...btw porschisten overdrijven altijd :D
lotusbert
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Bericht door lotusbert »

Back to topick please !

wie verdeelt zo'n supertrapp dempers in vlaanderen en wat zou dat moeten kosten ? Heb niet de bedoeling daar dag in dag uit mee rond te rijden, enkel voor op circuit waar 95dB limit geldt.

Op seloc is er een gast die een demper heeft laten maken bij larini maar dit is nog geen officieel item. ziet er best cool uit maar hoeveel dB dit de das omdoet is niet bekend

zijn er nog nadere alternatieven ??

Bert
Bijlagen
mute2.jpg
MUTE1.jpg
FastEleven
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Ik denk dat je zo'n supertrap kunt vinden bij Racing Shop Piessens in de Bosschaertstraat in Antwerpen. Zijn supervriendelijke mensen. Bel eens even op of zo zoiets nog verkopen.

De versie die ik vroeger gebruikte zag er wel wat voorhistorischer uit dan het exemplaar op de foto hierboven.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Plaats reactie