2CV Concept
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
2CV Concept
Deze 2CV zal in Frankfurt te zien zijn .
Na de Mini , de Beatle , de 500 nu een 'moderne' 2CVLotus makes greencars ..... funcars!!
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: 2CV Concept
...Lamalievah... 

If you always do what you always did, you always get what you always got.
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
Re: 2CV Concept
Remember ; Citoen Visa By Lotus
http://lotusespritaddiction.unblog.fr/2 ... lotus-cars Een 2CV-Lotus met deze aandrijving
+ 
http://lotusespritaddiction.unblog.fr/2 ... lotus-cars Een 2CV-Lotus met deze aandrijving


Lotus makes greencars ..... funcars!!
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: 2CV Concept
De huidige C3 en zeker de C3 pluriel hadden wat mij betreft al genoeg 2CV karakter.
De nieuwe Nemo ook (in de trant van de 2CV delivery van).
Maar dit ? Zo flets als VW's new beetle en Chryslers would-be hot rod.
(Dan is inderdaad zelfs de Citroën Visa leuker, zelfs in zijn brave originele vorm zonder Lotus ingrepen).
Dat paarse geval lijkt een uit de hand gelopen design grap.
Alweer meer retro trend ?
Dan is het stilletjes tijd dat de seventies ook worden geherwaardeerd.
Some retro-futuristic cool wedges, please.
Sublime modernism.
En dan nog liefst in zijn meest pure vorm, niet zoals de recente M1-remake.
No compromises.
Terug naar de Lotus S1-vorm of nog strakker zoals deze Carabo.
Daar kunnen New Beetle & Co nog eens een punt aan zuigen.
De nieuwe Nemo ook (in de trant van de 2CV delivery van).
Maar dit ? Zo flets als VW's new beetle en Chryslers would-be hot rod.
(Dan is inderdaad zelfs de Citroën Visa leuker, zelfs in zijn brave originele vorm zonder Lotus ingrepen).
Dat paarse geval lijkt een uit de hand gelopen design grap.

Alweer meer retro trend ?

Dan is het stilletjes tijd dat de seventies ook worden geherwaardeerd.
Some retro-futuristic cool wedges, please.

Sublime modernism.

En dan nog liefst in zijn meest pure vorm, niet zoals de recente M1-remake.
No compromises.

Terug naar de Lotus S1-vorm of nog strakker zoals deze Carabo.
Daar kunnen New Beetle & Co nog eens een punt aan zuigen.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: 2CV Concept
De citroën C4 en C6 hadden beiden al meer futurisme in zich dan we de laatste jaren van citroën gewoon waren. Het leek wel een nieuw elan. De moderne vooruitstrevende spirit van de jaren van de DS en deels nog de CX. Zonder te vervalen in echte retro, maar bewust eigentijdse vormgeving.
Maar dit ?
Ik ben benieuwd. Maar ik vrees het ergste.
Persoonlijk kijk ik vooral uit naar de Loremo en of er ooit een productieversie van komt. Dat is nog eens mobiliteit met een pioniersmentaliteit. Design is niet het sausje dat er over gegoten wordt, maar het concept valt qua vorm & inhoud op alle vlakken mooi samen. Downsizing in zijn puurste vorm.
Verwacht echter geen flitsende prestaties zoals in een Lotus.
http://www.loremo.com/
In "GT"-versie een top van 220 km/h en een verbruik van 3L/100km.
Duurt wel even voor dat je er bent, met een bescheiden 60 pk
.
http://www.loremo.com/02der02_varianten.htm
Maar dit ?
Ik ben benieuwd. Maar ik vrees het ergste.
Persoonlijk kijk ik vooral uit naar de Loremo en of er ooit een productieversie van komt. Dat is nog eens mobiliteit met een pioniersmentaliteit. Design is niet het sausje dat er over gegoten wordt, maar het concept valt qua vorm & inhoud op alle vlakken mooi samen. Downsizing in zijn puurste vorm.
Verwacht echter geen flitsende prestaties zoals in een Lotus.
http://www.loremo.com/
In "GT"-versie een top van 220 km/h en een verbruik van 3L/100km.
Duurt wel even voor dat je er bent, met een bescheiden 60 pk

http://www.loremo.com/02der02_varianten.htm
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: 2CV Concept
Nie lachen met een Citroen Visa hé!
Ik reed vroeger rond met een Citroen Visa GTI - 115 Pk (standaard).
Da ding dat reed fantastisch!
Zeer veel plezier aan beleefd, maar moeten wegdoen omdat de voortrein van de rest van de wagen aan het afscheuren was.
Ik reed vroeger rond met een Citroen Visa GTI - 115 Pk (standaard).
Da ding dat reed fantastisch!
Zeer veel plezier aan beleefd, maar moeten wegdoen omdat de voortrein van de rest van de wagen aan het afscheuren was.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: 2CV Concept
... Ik reed een Visa Leader (2 cylinder, iets van 30 PK)
Mijn allereerste wagen. Na een half jaar deed ik de motorkap open (ik had in het geheel geen interesse voor auto's, dat heb ik pas vanaf mijn 30e ontwikkeld
Bleek de gaskabel 5 cm te lang afgesteld. Strak gesteld (mijn 1e sleutelervaring)... man man ik had ineens een Ferrari (bijna dan
)
Perfecte wagen, voor 150 Euro gekocht, 2 jaar in gedaan wat god verboden heeft (1 voorbeeldje: Zo rap mogelijk van 100 naar 0 zonder de rem te gebruiken...), en weer voor 200 verkocht. Echt een superwagen. Maar man! Wat een lelijk ding! Zeker geen design hoor. gewoon echt oer en oer lelijk
Maar de 115 PK versie moet wel als de brandweer gaan zeg!
Mijn allereerste wagen. Na een half jaar deed ik de motorkap open (ik had in het geheel geen interesse voor auto's, dat heb ik pas vanaf mijn 30e ontwikkeld
Bleek de gaskabel 5 cm te lang afgesteld. Strak gesteld (mijn 1e sleutelervaring)... man man ik had ineens een Ferrari (bijna dan

Perfecte wagen, voor 150 Euro gekocht, 2 jaar in gedaan wat god verboden heeft (1 voorbeeldje: Zo rap mogelijk van 100 naar 0 zonder de rem te gebruiken...), en weer voor 200 verkocht. Echt een superwagen. Maar man! Wat een lelijk ding! Zeker geen design hoor. gewoon echt oer en oer lelijk

Maar de 115 PK versie moet wel als de brandweer gaan zeg!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: 2CV Concept
Dat lijkt toch helemaal niet op een 2pk

Dan vind ik dit veel meer hebben


Dan vind ik dit veel meer hebben


I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: 2CV Concept
Neen, maar wel op de "Visa-Lotus" van hierboven
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: 2CV Concept
De bovengenoemde Citroën Visa Lotus, is in feite een Lotus Esprit Turbo, waarvan het koetswerk door een verbrede Visa werd vervangen.
Alle karakteristieken van de Esprit werden behouden:
stalen ruggengraat chassis, middenmotor Type 910 met 210 chevaux, versnellingsbak uit Citroën SM.
Na vele testen werd de wagen uiteindelijk nooit ingezet in de competitie, daar de bodemvrijheid veel te laag was voor het rally rijden.
Het is uiteindelijk bij het prototype gebleven. Het enige exemplaar wordt bewaard bij Citroen
______________________
Als er dan toch een nieuwe 2CV (zou) moeten komen, wat ik uiteindelijk sterk betwijfel ...
Dan voor mij deze ...
Alle karakteristieken van de Esprit werden behouden:
stalen ruggengraat chassis, middenmotor Type 910 met 210 chevaux, versnellingsbak uit Citroën SM.
Na vele testen werd de wagen uiteindelijk nooit ingezet in de competitie, daar de bodemvrijheid veel te laag was voor het rally rijden.
Het is uiteindelijk bij het prototype gebleven. Het enige exemplaar wordt bewaard bij Citroen
______________________
Als er dan toch een nieuwe 2CV (zou) moeten komen, wat ik uiteindelijk sterk betwijfel ...
Dan voor mij deze ...
- Bijlagen
-
- Citroen's 2CV 1.jpg (25.3 KiB) 2606 keer bekeken
-
- Citroen's 2CV 2.jpg (26.95 KiB) 2606 keer bekeken
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!