28/06/2009: A la découverte du Luxembourg [foto's & comment]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

28/06/2009: A la découverte du Luxembourg [foto's & comment]

Bericht door Frederik »

voorbehouden voor foto's en commentaren...
fred2602
Naam: Frederic
Auto: Exige S RHD 2007

Re: 28/06/2009: A la découverte du Luxembourg [foto's & comment]

Bericht door fred2602 »

Een prachtig dag met 34 wagen! Ik heb eindelijk kennis gemaakt met Herman/Ludo/Arthur, en ik heb genoeg advies van Herman gekregen om te werken voor de volgende rit :)

Meer verhaal een beetje later... een beetje rust is nu nodig

Foto's zal nog komen in de volgende dagen

Een beetje alleen op de parking maar het heeft niet lang geduurd!

Ah ja... het weer???? Prachtig, 2 druppels regen rond 14h30 en het heeft 2 minuten en half geduurd!!! echt! Lessons learned..
Bijlagen
img3712l.jpg
imgp4872.jpg
img1008fbj.jpg
Knowledge is nothing if you don't share it...
Afbeelding
JDV
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Contacteer:

Bericht door JDV »

fred2602 schreef:Een prachtig dag met 34 wagen! Ik heb eindelijk kennis gemaakt met Herman/Ludo/Arthur, en ik heb genoeg advies van Herman gekregen om te werken voor de volgende rit :)

Meer verhaal een beetje later... een beetje rust is nu nodig

Foto's zal nog komen in de volgende dagen

Een beetje alleen op de parking maar het heeft niet lang geduurd!

Ah ja... het weer???? Prachtig, 2 druppels regen rond 14h30 en het heeft 2 minuten en half geduurd!!! echt! Lessons learned..
Tof tof, meer foto's graag :mrgreen:
Back in action :-)
fred2602

Bericht door fred2602 »

Kleine resolutie eerste
Bijlagen
IMG_0997.JPG
IMG_0997.JPG (71.25 KiB) 3175 keer bekeken
IMG_0949.JPG
IMG_0949.JPG (73.18 KiB) 3175 keer bekeken
IMG_0948.JPG
IMG_0948.JPG (75.51 KiB) 3175 keer bekeken
Afbeelding
fred2602

Bericht door fred2602 »

nog
Bijlagen
IMG_0937.JPG
IMG_0937.JPG (49.45 KiB) 3174 keer bekeken
IMG_0996.jpg
IMG_0996.jpg (22.61 KiB) 3174 keer bekeken
IMG_1058.JPG
IMG_1058.JPG (86.49 KiB) 3174 keer bekeken
Afbeelding
fred2602

Bericht door fred2602 »

Afbeelding
fred2602

Bericht door fred2602 »

nog
Bijlagen
P1010642.JPG
P1010622.JPG
P1010607.JPG
Afbeelding
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Hallo, gisterenavond maandag 29/6 terug thuis gekomen, nog steeds veel miserie om mijn e mail posts op te halen door de recente pc crasch :cry: ...
ik post morgen wel een mailtje hoe we het gemaakt hebben, ik moet nu al zeggen "t'was een fantastisch week-end"... met vele mooie weggetjes... in luxemburg, duitsland en onze belgische ardennen... k'heb ook nog fotos... de clou is dat ik nu direkt straks terug naar luxembourg vertrek voor de zaak... tot hoors..
herman.
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Zoals beloofd hier wat fotokes en wa repliek van deze mooie zondag 28/6...
Kortrijk 06.10 zondagmorgen... start naar de Luxemburg tour run... naar Martelange centrum... parking Maison Rouge... beetje mistig vanaf Doornik maar ..dat kwam goed uit want dan kon mijn vrouw de km teller niet zo goed zien... ;) in Neufchateau de snelweg verlaten en een 30 tal laatste kms op gewone mooie weggetjes afgereden.,getankt en.. aankomst 08.20 hr... Den Fréderic is daar al op de parking als enige... kennis gemaakt enzvt.. hij bezit een bloedmooie orange Exige... het weer was nog steeds niet helder en ietwat nevelig bewolkt... koffieke gaan drinken in de pattiserie er tegenover met den Ludo en Odette die ook zijn gearriveerd intussen.... plots komt er een toevloed van alle kanten van Lotussen aan , in totaal denk ik een 34 tal wagens.. wat echt opviel er waren véél wagens met rechts stuur, ik heb er nog nooit zovéél gezien op een run.. :?: .. den Tuur ( gele sterrekens Esprit) is intussen ook gearriveerd, en de briefing wordt gedaan rond zijn wagen (is de enige deelnemende esprit en ook maar één europa ?) parking staat vol vol.....dan uitdeling der roadboeks en wagen nummers. Start omstreeks 10.00 hr. maar na 30 km in het dorpje Wiltz wordt er in file colonne gestopt ad wegkant voor het groeperen van de wagens , deze worden verdeeld in 4 groepen met elks een leider .. elke groep start met een interval van 3 minuten.. Onze groep was met een wagen of 6 of 7 denk ik ,waaronder den Tuur, LudoV, en een stel die nog maar pas hun s2 rhd blauw had (ook vlamingen) en nog enkele anderen.. wij starten als laatste ( groep 4).. intussen was het dan al tegen 11 hr .. eerste segmenten in het roadboek waren leesbaar en verstaanbaar.. maar na een tijdje was dat helemaal "niet" meer het geval en klopten de kms niet echt met de realiteit, en zagen we zelfs andere groepen ons in tegengestelde richting ons voorbijrijden...mooie landschappen en superb. klimmen in de haarspeldbochten, maar.. weinig "echt" bolleke pijlke werk.. om niet te zeggen bijna onbestaande... we hebben met onze groep een paar keer moeten stoppen en dan samen overlegd ,hoe wat waar...en zijn dan toch "zonder" misrijden tenslotte te Vianden geraakt... mooie locatie...oh ..wat ik vergeet is ..,dat vanaf de start het gewoon zonnebrand was ,en prachtig weer...verders goede lekkere lunch ,mooie locatie ,mooi terras, vriendelijke bediening... er was eerder s'morgens gezorgd voor een omhaling voor een klein cadeauke voor den Fréderic die alles maar dan ook alles belangeloos gedaan had ,chapeau zeg ...een klein burnt orange Exigeke die bijna even mooi was als zijn eigen echte bloedmooie exige werd hem na de lunch overhandigt.. iets na 14 hr begonnen de cumuluswolken echter een donkere kleur aan te nemen en begon het voor exact 3 minuten te regenen. :D . en dan fini, nog ietwat duister weer,en dan terug voor de rest vd dag zonnebrand en warm warm pf pf... terug als groep 4 aangezet ditmaal richting Duitsland.. richting Dasburg... met een éérste indicatie op de roadboek "volg richting dasburg" ??? na vertrek nergens géén indicatie van Dasburg tot we plots in het centrum ad rivier een richtingsaanwijzer zagen van een dorpje "tussen" Vianden en Dasburg... we waren goed op weg... na een aantal kms plots terug een hergroepering ,? waarom ,,we waren zo goed op weg... dan terug een start met telkens die 3 minuten wachten tussen de diverse groepen... in Dasburg.. Duitstsland binnen ,en na 2 dorpjes doorgefietst te hebben plots "gesperrt" wegenwerken,.. :( we zijn dan langs een paralellweg tenslotte toch op de goede weg weer geraakt.... mooie landschappen, er kon echt goed doorgefietst worden, bijna géén verkeer, goede verlaten mooie wegen... maar terug die roadboek die een catastrofe was.. stoppen overleggen, de namen vergelijken want er stonden nogal wat verkeerde baan nummers in ,en misgeshreven dorpsnamen... maar mits overleg met de team groep kwamen we telkens toch goed terecht... onder Vianden terug Luxemburg binnen, daar was het drukker en veel levendiger... zoeken zoeken, op een bepaald moment hadden we het geluk dat ik voorheen de route uit de intro op het forum ietwat vergroot had op mijn pc uitgeprint en met vetstift op een landkaart aangebracht had...wel.. ad hand van deze landkaart konden we dan toch onze route vinden en verderzetten want de beschrijvinig was nul om niet zeggen below nul.... gewoon dorp x naar dorp x... maar met de intussen sterke teamspirit geraakten we er telkens wonder bij wonder weer mooi op de route, we kwamen in Luxemburg nu en dan oldtimer clubs/runs tegen, alsmede motos en ook eens een R5 turbo club waarvan er blijkbaar enkele defekt stonden... nabij Junglinster vonden we een tankstation waar we konden tanken langs de route ... 98 oct a 1.1 euro t'scheelt toch , ik zag dat de btw op de horeca ook maar 3% daar was..
Enfin bij het naderen van het afspraakpunt een plotse sms gekregen van Fréderic dat we toch samen kwam nabij hotel Alvisse ad rand van Luxemburg.. dit was maar enkel kms verder dan éérder gepland... we kwamen tot onze verassing als derde groep aan ,terwijl we normaal de laatste groep waren, en de ganse rijd hadden we bijna nooit iemand anders gezien van de andere groepen..
Dan nog een beetje de-briefing en een drink op het hotel terras... de dondervliegskes hadden intussen mijn geel lotuspoloke als een boterbloempje gezien en vielen volop aan... enfin t'was tijd om naar ons hotel te gaan die daar maar een paar kms vandaan was.... mens, "wat" een verkwikkking dat lekker badje... s'avonds in Luxemburg stad een hapken gaan eten (met een drankje erbij) s'anderendaags (maandag 29/6)na een lekker ontbijt, Luxemburg historic stad gaan verkennen via een uitgestippelde wandeling die we in de tourist office hadden gekregen... een drankje en rond de middag op weg naar La Roche voor een middagmaal, terug die paar spetters regen vlak na de middag.... verders dan, alléén maar goed warm weer, koffieke gaan drinken met een ysje in Durbuy , en dan hup naar huis via binnenweggetjes richting Namen, optstopping en files alom want het asfalt had op bepaalde plaatsen zodanig opgestoken vd hevige warmte dat er plotse onverwachte wegeniswerken waren... een beetje vermoeid thuis gekomen... maar al bij al een mooi week-end gehad--- mooie rit..mooie landschappen... de tecnische kant zoals er bij ons is ,bolleke pijleken was onbestaande, en het moet gezegd het roadboek was een klein beetje een ramp... maar met dat supergoede idee van individuele groepen was er een sterke wilskracht aanwezig en de teamspirit deed ons steeds op het rechte pad blijven... ik denk dat het text road boek een soort internet vertaling moet zijn geweest van een tom tom route die meschien als het op uwen gps paste, te volgen was... maar dat is dan in mijn ogen ook maar een lachterje en alleen meschien goed voor de alléénrijders... toch bedankt Fréderic, en chapeau voor uw ondernemingslust ,het is pas uwen 2de run zie ik ... maar ik zou toch eens een rit van de ctlb or vh forum meedoen en eens een écht roadboek goed doorlezen en bekijken... maar zoals gezegd t'was toch dik in orde qua amusement en mooiheid en goede wegen.. en iedereen heeft zich goed geamuseerd en de meteo viel reuze mee.. en mij moogt ge zekers al weer opschrijven voor volgend jaar, en t'altijd makkelijker critic te geven dan het zelf te creeren, maar ik hoop dat dit opbouwende critic mag zijn.. toch een contente Herman .
gtz Herman..
hierna enkele fotokes..

den Fréderic op zijn knieen om toch maar mooi weer af te smeken voor rit... onder het oog van Ludo ,Odette en mijn wederhelft :lol:
Bijlagen
P1010618.JPG
Laatst gewijzigd door Herman op 01 jul 2009, 08:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Hier de parking voor den start... er zaten een paar microben die het moeilijk maakten om een gepaste foto te maken (porker en bmw)
Bijlagen
034.JPG
Plaats reactie