Zeer mooie vergelijking
De hamvraag is:
waarom ?
Moest Steve Crijns de zolder eens goed opruimen van Mr. Kimberley ? En kwam die daar toch een nog bruikbare mal van een voorruit tegen zeker. Direct naar zijn maten op de design-afdeling: kom mannen, happy hour kan beginnen, we hoeven niet over te werken de komende weken ...
(kan dit niet geconfirmeerd worden via een inside-link ?)
Nee, alle gekheid op een stokje. Dat hebben ze zeer goed ontworpen. Ook in de details: dat dashboard is gewoon een referentie aan het dashboard van de 1ste Elite, zonder retro te zijn, wel in tegendeel. De achterspoiler heeft ook wel iets van de Elan II, zij het iets minder discreet. De zijflanken met hun uitsproken wielkasten en de insnoering of taille ter hoogte van de deuren refereren direct naar het recente HotWheels concept met het 'coke-bottle-design', zij het iets minder extreem. En ga zo maar door.
Maar het beste van alles is dat de Evora toch niet een samenraapsel is van een hoop ideeën en vormen, maar lijkt over te komen als een mooi vloeiend geheel.
Zeer sterk. 't Wordt tijd dat ik dat ding eens ergens in het echt ga zien
(of beter nog : rijden ?).
Van mij mag Steve Crijns dadelijk in het kransje der allergrootste designers opgenomen worden (Raymond Loewy, Flaminio Bertoni, Paul Bracq, Claus Luthe, Robert Opron, Marcello Gandini, F. A. Porsche, Sixten Sason, Tom Karen, ...)