Welke uitlaat voor Exige S?
-
- Naam: Kristof
- Auto: 2 elf
Re: Welke uitlaat voor Exige S?
Heeft er hier iemand een stage2 steken op zijn NA Exige (geen S dus) om eens te komen luisteren? Ben van Lier, dus liefst iemand in provincie A'pen... thx
to add speed add lightness
- Dim
- Auto: Exige S 240
als ge B-Art zijnen 2bular op zijn Exige NA hoort, gaat ge geen Stage 2 meer willen. Machtigen sound !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Heeft er iemand ervaring met een Stage 3 uitlaat onder een Exige S op Francorchamps ?! Geluidslimiet is daar 107 db en die wordt door sommige organisatoren individueel gemeten. Geen idee of de Stage 3 die geluidstest passeert en ik ben momenteel even te lui om de Stage 1 te monteren. Graag uw advies ...
FastEleven heeft wel de dafalgan tegen de hoofdpijn al klaarliggen, want een dagje blazen met een Stage 3 is niet bevorderlijk voor de rust in het hoofd
FastEleven heeft wel de dafalgan tegen de hoofdpijn al klaarliggen, want een dagje blazen met een Stage 3 is niet bevorderlijk voor de rust in het hoofd

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Dim
Ik denk dat dat behoorlijk gaat tegenvallen. Na een dagje 2bular op Elise R, zonder kap had ik er behoorlijk genoeg van, en was het ritje naar huis allerminst prettig....en dat is die 2bular qua geluidsniveau vergelijkbaar met een Stage 2.
107dB (ik dacht dat het 105dB was, maar bon), is ZEER luid, dus ik denk wel dat je door de keuring geraakt, maar of je dat wilt, is een andere zaak...
107dB (ik dacht dat het 105dB was, maar bon), is ZEER luid, dus ik denk wel dat je door de keuring geraakt, maar of je dat wilt, is een andere zaak...
-
- Auto: Elise S1
Heb vorige zondag de Exige met de Stage 3 voor eerst sinds lang uit de garage gehaald. Ik was toch vergeten hoe luid hij wel is. Na een ritje van een 30 km had ik hoofdpijn...en ik moest dan nog terug naar huis.
Soit, hij blijft erop staan, maar voor Francorchamps rij ik wel degelijk met oordopjes. Die constante dreun op de autosnelweg is er wat te veel aan.
Wim
Soit, hij blijft erop staan, maar voor Francorchamps rij ik wel degelijk met oordopjes. Die constante dreun op de autosnelweg is er wat te veel aan.
Wim
- Mr.E
- Auto: Syntax Error
FastEleven schreef: FastEleven heeft wel de dafalgan tegen de hoofdpijn al klaarliggen, want een dagje blazen met een Stage 3 is niet bevorderlijk voor de rust in het hoofd
Dim schreef:Na een dagje 2bular op Elise R, zonder kap had ik er behoorlijk genoeg van, en was het ritje naar huis allerminst prettig....
Ik ga mijn Stage 1 voorlopig maar niet vervangen met een luider exemplaar als ik dat zo lees...WimC schreef:Heb vorige zondag de Exige met de Stage 3 voor eerst sinds lang uit de garage gehaald. Ik was toch vergeten hoe luid hij wel is. Na een ritje van een 30 km had ik hoofdpijn...

Sometimes too much is just enough.
- Dim
Stage 1 + TRD airbox = perfect voor mij... En in de Exige S net 89dB...
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Voor mij ook Dim, maar de Stage 3 zit er nog op en FastEleven is zo lui 

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Dim
45min werk.
-
- Auto: Elise S1
Stage3: Bij volgas schakelen van 2de naar 3de knalt hij steeds. Onlangs in de Kennedytunnel bijna ongeluk veroorzaakt, oud dametje voor mij verschoot zo hard, dat ze plots begon te slingeren
...is toch lang hoor.
KoenC heeft ook een Stage 1 besteld.
Ik vind die 2 pijpjes toch wel lullig (lees als: niet zo mooi) ivg met de originele uitlaat.
Wim

45 min
...is toch lang hoor.
KoenC heeft ook een Stage 1 besteld.
Ik vind die 2 pijpjes toch wel lullig (lees als: niet zo mooi) ivg met de originele uitlaat.
...de hele tijd precies een zwerm wespen die achter u aan zitten.TRD Box
Wim