Echte grote nadelen zie ik niet, want in race zie je dat heel frequent. Ok je nummerplaat hangt daar dan wel echt lullig
Waarom ik het niet zou doen is het feit dat je in België met zeer strenge geluidsnormen zit en je dus een "grasmachine" uitlaat moet steken om het circuit op te mogen.
Je zou dan dus twee uitlaten moeten hebben met gelijkaardige looks en een totaal andere sound.....
Maar technisch zie ik niet direct problemen voor de rest.
Molleke en XEG hebben deze setup, meen ik me te herinneren.
Je kan ook de zijkanten openwerken en de geperforeerde plaat van de 2-11 gebruiken als nummerbordhouder. Dat is ook knap.
De achterkant openwerken heeft 1 groot nadeel volgens mij. Je ziet de volledige uitlaat en ophanging zitten. Als deze niet proper zijn komt dat allemaal wat rommelig over. Als je draagarmen dan ook nog eens verroest zijn trekt het al helemaal op niets.
Meer kuiswerk dus. Voor mij niet echt een probleem. Ik kuis mijn draagarmen ook mee bij een poetsbeurt.
Piccies met 2-11 nummerbordhouder.
Laatst gewijzigd door thiva op 14 sep 2010, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien ook nadelig voor de technische controle als je (zoals ieder van ons ...) niet met een standaard uitlaat rijdt : op de Stage 1, 2 en 3 staat duidelijk vermeld dat deze niet toegelaten is voor straatgebruik.
Ik kan wel eens moeten nakijken (rij zelf met Stage 1, maar heb ook nog een Stage 3 liggen) waar de tekst precies staat, maar als dit leesbaar wordt door het weglaten van de afdekplaat achteraan kun je het weer proberen uitleggen bij de technische controle (als je auto 4 jaar oud is, dan toch ...)
By the way : mijn Exige S240 met Stage 1 en 211 airbox haalt in Zolder geen 90 db. Stage 3 zou ik eens moeten testen op een goedkope trackday.
Laatst gewijzigd door FastEleven op 14 sep 2010, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Moest er ergens iets zichtbaar worden ivm niet toegelaten is zoiets wel snel overplakt of terug onzichtbaar te maken, dus voor technische controle zou ik geen schrik hebben.. extra kuiswerk vind ik ook geen nadeel
Ik was aan't kijken naar uitlaten van 2bular, die man maakt als ik het goed voorheb ze op maat & wens van individuele klant.. dus compromis dB-toch luid genoeg is wel mogelijk........ nadeel is dan weer dat ik het zelf zou moeten steken en daar noch het verstand noch het materiaal voor heb
ik was beter dit filmpje niet tegengekomen
Laatst gewijzigd door Yves op 14 sep 2010, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Film zichtbaar gemaakt
Moest er ergens iets zichtbaar worden ivm niet toegelaten is zoiets wel snel overplakt of terug onzichtbaar te maken, dus voor technische controle zou ik geen schrik hebben
Daarstraks even mijn Lotus Stage 3 uitlaat bekeken : geen enkele tekst of vermelding te zien ...
heb op men exige een stage 2, zoals gezegd op zolder wel een probleem (als je niet van je gas wilt op sommige stukken) maar eenvoudig en goedkoop op te lossen met een silencer
Heb je ook effectieve geluidsmetingen van Zolder met je Stage 2 ?!
Zo, die 2bular klinkt goed zeg! Erg mooi hoe hij rochelt bij het schakelen ook.
Hebben jullie hier wel eens van EPS gehoord? Da's een NL-firma waar ze uitlaten met de hand bouwen naar jouw smaak en inzicht. Je kunt écht de sound zelf samenstellen. Zie hier: EPS uitlaten.
Erg in de buurt is het trouwens niet (Groningen), maar je moet er wat voor over hebben toch?