Zeker 24 uur geen luchtvaart boven België door megawolk...

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Plaats reactie
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Re: Zeker 24 uur geen luchtvaart boven België door megawolk...

Bericht door Bzguy »

laatste update :

UPDATES VOLCANIC ASH -------------------- . AIRSPACE LONDON FIR/UIR CLOSED UNTIL 17TH-1200Z EGCC AVAILABLE FROM 17TH-0300 TILL 17TH-0900 FOR: WESTBOUND DEPARTURES, EASTBOUND ARRIVALS NORTHBOUND DEPARTURES, SOUTHBOUND ARRIVALS ONLY AFTER PRIOR COORDINATION WITH FMP. OUTSIDE THE AFOREMENTIONED PERIOD, 17TH-0300-17TH-0900, EGCC IS CLOSED. EGNM, EGGP, EGNT ARE AVAILABLE. SCOTTISH AIRSPACE IS AVAILABLE. . INFO FROM VAAC-LONDON CONTINUOUS STEAM ERUPTION UP TO FL240. . FMD/BRUSSELS
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Deze morgen dit artikel bij ontbijt gelezen...doet me toch efkens 2 keer slikken aan mijn koffieke....

De privéjet-luchtvaartmaatschappij Flyinggroup, die onder meer actief is op de luchthaven van Antwerpen, verzet zich tegen de ongefundeerde beslissing van de Europese luchtverkeersleiding om het luchtruim te sluiten.

Paniek
Volgens ceo Bernard Van Milders is de beslissing zuivere paniekvoetbal. "Bij een vulkaanuitbarsting zijn alle schadelijke vaste deeltjes reeds na een paar 100 km uit de aswolk verdwenen. Hierna blijven er enkel nog onschadelijk minuscule deeltjes en waterdamp over die het vliegverkeer amper zullen storen. Op het aardoppervlak is er geen enkel spoor van enige neerslag van schadelijk stof te vinden. Wij vermoeden dan ook dat deze beslissing is genomen door een Europese ambtenaar zonder zich te baseren op enig wetenschappelijk bewijs en dit vinden wij niet acceptabel."

Duizenden euro's
De ceo betreurt dan ook dat zijn maatschappij getroffen wordt door deze beslissing. "Onze maatschappij leidt duizenden euro's verlies op dit moment. Als deze maatregel het hele weekend van kracht blijft, loopt het verlies nog meer op. En wat als de vulkaan weken actief blijft?", aldus Van Milders. Momenteel bespreekt de maatschappij of er gegronde redenen bestaan om schadevergoedingen te eisen van de Europese en Belgische beslissingsnemers. (belga/ep)
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

even ter verduidelijking :

Eurocontrol is slechts uitvoerend orgaan wat betreft het sluiten van het luchtruim ! Beslissingen hangen af van de nationale overheden ;)

Feit is : dit kost Europa handenvol geld !
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

@ Hans... zijn er dan nog nooit studies hieromtrent gedaan...? als ik de vorige incidenten zie die eerder in de jaren 80 gebeurt hebben, waren die telkens ergens ook maar een paar honderd km van de eigenlijke eruptie plaats... ik kan dat niet geloven dat iemand zulke beslissingen neemt zonder gegronde studies eerder over dit fenomeen... t'moet toch te doen zijn om met een weerballon air-partikels naar beneden te halen op verschillende afstanden en levels van de eruptieplaats en deze dan te onderzoeken wat er allemaal van schadelijke dingen nog inzitten..... indien niet... dan zou dat een miljarden put zijn die meschien wel nodeloos gegraven werd....ik kan dat echter niet geloven dat dit zou kunnen gebeuren..
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Ze hadden donderdag nog heel gemakkelijk de luchthavens in België kunnen openhouden volgens de mensen die ik mee gesproken heb. :roll:
En dan gaan die Franse ook nog wat zorgen dat er bijna geen treinen rijden!
We zijn goe bezig! :evil:
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

Precies, Gewoon een paar weerballonnen de lucht in voor monstername en particle density metingen. dat is echt niet zo spannend hoor!

Beneden gekomen de samenstelling bepalen (OK kan een dag, max. 2 dagen duren) en de metingen correleren met (grond) radar beelden en satelliet footage van wat enviroment satellieten (daar hebben we vanuit mijn werk o.a. prachtige sprectrometers ingebouwd die dit perfect moeten kunnen meten.)

Ik vreet mijn Lotus op als dit niet al gedaan is trouwens, maar dat er niemand is die beslissingen durft te nemen. Liever 100% zeker geen vliegtuig naar beneden als gevolg van as, dan wel een vliegtuig naar beneden (ondanks metingen en goede voorspelbaarheid waar de as-dichtheid te hoog wordt voor vliegen) met 0.0001% kans dat het door as komt (je hoort de media al smullen)

Gevolg: Angsthazerij en afwachtende houding als gevolg van de afrekencultuur (of ben ik nu wat te kort door de bocht)

Overigens voor wie nog mocht twijfelen aan de corrosieve eigenschappen van as: Wist je dat je met sigarettenas je koplampen weer mooi helder kunt polijsten en krassen uit je CD's kunt polijsten? En dat is nog maar plantaardige rommel... Kun je nagaan wat vulkanisch gesteente doet...

Ik ben zeer benieuwd hoe de politiek, de pers en de wetenschap nu over elkaar heen gaan rollen als dit grapje lang gaat duren (laten we open dat het snel regent)

Ivo, is je dochter nu al thuis?
If you always do what you always did, you always get what you always got.
co-driver
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two

Bericht door co-driver »

Top Gear oorzaak van vulkaan uitbarsting :roll: :roll:
T' zal je maar overkomen , in het midden van een opname als eerste 'getuige' zijn van een ' historische' gebeurtenis :o
gallery_toyota_hilux_volcano_02.jpg
gallery_toyota_hilux_volcano_02.jpg (7.23 KiB) 2309 keer bekeken
gallery_toyota_hilux_volcano_03.jpg
gallery_toyota_hilux_volcano_03.jpg (6.31 KiB) 2309 keer bekeken
gallery_toyota_hilux_volcano_04.jpg
gallery_toyota_hilux_volcano_04.jpg (6.32 KiB) 2309 keer bekeken
500x_toyota_hilux_volcano_05.jpg
500x_toyota_hilux_volcano_05.jpg (55.67 KiB) 2310 keer bekeken
500x_toyota_hilux_volcano_06.jpg
Laatst gewijzigd door co-driver op 17 apr 2010, 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Lotus makes greencars ..... funcars!!
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Nee,maar ik ben hier al effe bezig en da zal niet zo simpel zijn vrees ik!
Gisteren is het daar dikke ambras geweest door al de stress en heb ik gezegd dat ze eerst eens allemaal goed moeten uitslapen! ;)
Ze proberen dus met de trein thuis te geraken of toch al tot in Frankrijk en ik ben hier de camper alvast aan het klaarmaken voor een tripje tot daar wand ik vrees dat dat de enige oplossing gaat worden.
In het treinstation stond gisteren om 23H00 ongeveer 500 mensen aan te schuiven aan 3 lokketten!!!! :evil: Ze waren in het hotel dan voor een huurwagen aant kijken of een bus enz. maar natuurlijk was dat gisteren allemaal volgeboekt dus beter tot vandaag even wachten tot de eerste groep weg is.
Juist eens naar onze noekel Herman getelefoneerd en hij heeft als ervaringdeskundige wat goede tips gegeven wat ze nog allemaal kunnen doen dus we zien wel.
Ik vertrek nu even naar "oracle cars" en i.p.v. daarna de boot in Nederland in anti-fouling gaan te zetten zal het een reisje richting Italië worden vrees ik. :cry:
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

Bloody hell!

Waar zit ze in Italië?
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

In vergelijking met gisteren is er een pak minder luchtverkeer ... ik merk wel 2 vliegtuigen in Frankrijk midden in de aswolk.

Via de spects kan ik zien dat deze toestellen minder dan 200km/u (ground speed) gaan, zijn dit dan kleinere vliegtuigen dat "onder" de aswolk door vliegen?

Mensen die es willen meekijken : www.radarvirtuel.com
closed-air3.jpg
Plaats reactie