Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gesloten
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door Herman »

Frederik schreef:Ik heb ook een nieuwe Merc B-class besteld een model dat pas uitkomt in nov/2011....
Frederik ,dat is toch een auto voor wat oudere gepensioneerde mensen :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Frederik op 08 okt 2010, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote in orde gemaakt
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Zo'n 850, of eventeel de 840, is toch wel iets anders dan de eerder banale SL.
Wel een beetje miskend, maar ongeloofelijk mooi die 8-reeks.
Is dringend terug toe aan een herwaardering (al is dat op de 2de/3de/4de...-hands-markt). Maar het aantal goed onderhouden exemplaren is niet dik gezaaid.

En Mercedes B staat inderdaad voor ...

... Bompa-klasse. :D

Al zie ik er ook regelmatig dertigers en veertigers mee rondtoeren.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Herman schreef:
Frederik schreef:Ik heb ook een nieuwe Merc B-class besteld een model dat pas uitkomt in nov/2011....
Frederik ,dat is toch een auto voor wat oudere gepensioneerde mensen :lol: :lol: :lol:
De huidige B vindt ik een vrij mooie wagen en vooral handige familiewagen. Met mijn nakende gezinsuitbreiding, is dit voor ons de beste keuze als daily.

't is een ruime wagen dewelke kwaliteitsvol is en tevens nog goed rijdt ook. Ja, er bestaan mooiere wagens, maar dit is voor mij dé familiecruiser bij uitstek. Echte volumewagens vind ik niet mooi, en een B zit eigenlijk tussen een berline en een volumewagen.

Hoe het nieuwe model eruit zal zien weet ik nog niet... vanzodra de eerste foto's uitlekken (of in sept/2011 (verkoopsvrijgave)) trek ik mijn bestelbon in én bestel ik nog een huidig model OF ga ik mijn bestelbon effectief gaan tekenen. (zit wel al in de portefeuille om bij de eerste leveringen te zijn)
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

perfekt beschreven en verwoord me dunkt..die wagen met nog een lotusken in de garage is ideaal..
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

jokke_vlo schreef:
Frederik schreef:Volgens mij zijn de tijden van serieuze problemen ook wel al lang voorbij, dat er mankementen kunnen opduiken ga ik zeker niet tegenspreken, maar echte blijvende en oplosbare problemen ... neen dat denk ik niet.
Ik ga hier niet mee akkoord en kan ook bij andere merken getuigen van kinderziektes. Natuurlijk zijn die oplosbaar, maar het is wel één lange lijdensweg :( ook bij wagens van meer dan 100k.
'k Denk er net zo over, laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze zo'n auto kunnen bouwen zonder grote mankementen, en met de nodige afwerking van het interieur. Niet vergeten dat dit onbekend terrein is voor hun...
Als echte Lotusliefhebber hoop ik uiteraard dat ze een auto kunnen bouwen met de bouwkwaliteit en duurzaamheid van een Porsche 911, de snelheid van een Ferrari, en de rijdynamiek van een echte Lotus... :mrgreen:
Sometimes too much is just enough.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Zijn er dan zoveel problemen met de huidige Lotussen?

Zelfs mijn '92 Elan dewelke bijna 20j oud is vind ik toch redelijk 'build quality' hebben, OK het is geen Mercedes/BMW/Audi, maar voor 20 jaar oud te zijn & design van dik 25j dan vind ik het redelijk meevallen. In die tijd was het bij M/B&A ook een pak minder.

Heeft de Evora dan veel kinderziektes?

Als ik zie welk volk er van Ferrari, Porsche, Aston naar Lotus is gekomen, dan denk ik wel dat de build quality van Lotus er toch op vooruit zal gaan.
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Bij een Lotus zijn er, naar mijn ervaring, toch altijd wel kleine of grote problemen.

Bovendien stel je vast dat er toch heel wat gekende mankementen zijn die maar niet opgelost raken.

Ondanks mijn liefde voor Lotus (en mogelijk koop ik ook wel een nieuw model, maar met heel veel schrik voor deze zaken) stel ik toch vast dat dat met andere wagens minder is.

Misschien ben ik niet objectief door mijn persoonlijke ervaring.

Maar het is de afwerkingskwaliteit en betrouwbaarheid die me net afschrikt. Anders had ik, bij wijze van spreke, al besteld.
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Er wordt over niks meer gelogen dan over de kwailteit van 's mans favoriete speelgoedwagen. :roll: Porsche is zognaamd de allerbeste in dat segment, wel ik ken 4 mensen met een carrera 4s, geen ENKELE van de 4 heeft meer dan 40.000km gedaan met hun eerste motor!!!! En GEEN garantie he. Zij geven het toe eerlijk toe, maar de meesten zwijgen als de dood.
Of is het normaal dat wanneer je 2 uur in de file terecht komt dat je gelijk de depanneur kan bellen om je Lamborghini zonder koppeling te laten ophalen? :?
En zo ken ik nog evenzeer een aantal Fezza liefhebbers, als je die mensen hoor praten, dan is dat het beste van het beste, als ik dan per ongeluk op bezoek ben in de garage, hun auto er met nrplaat op en de motor+boite compleet naast de wagen zie liggen, en achteraf eens een visje uitgooi. Dan krijg je als antwoord dat de auto net een onderhoudje (met nadruk op JE) heeft gehad... :roll:
Ik wil maar zeggen: het is maar wat je jezelf voor houdt! Als het tegenwoordig al standaard onderhoud is dat je een piston en cilinderbussen laat vervangen, tja dan is een Lotus in verhouding onderhoudsvrij :lol: :lol:
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

Frederik schreef:Zijn er dan zoveel problemen met de huidige Lotussen?

Zelfs mijn '92 Elan dewelke bijna 20j oud is vind ik toch redelijk 'build quality' hebben, OK het is geen Mercedes/BMW/Audi, maar voor 20 jaar oud te zijn & design van dik 25j dan vind ik het redelijk meevallen. In die tijd was het bij M/B&A ook een pak minder.

Heeft de Evora dan veel kinderziektes?

Als ik zie welk volk er van Ferrari, Porsche, Aston naar Lotus is gekomen, dan denk ik wel dat de build quality van Lotus er toch op vooruit zal gaan.
De huidige Lotus Elise en Exige (RIP) gaan dan ook al vele jaren mee, de kinderziektes mogen er nu wel uit zijn.
Maar van mijn Exige van 2005 (weliswaar volledig geüpgrade naar 240R specificaties) kan ik toch wel wat opnoemen hoor... disposable gearbox & clutch. Vorige week nog een uur zitten sukkelen met een domme rubberen ring die te kort is tussen de luchthapper van het dak en de intercooler. Soms haperen bij 7500 rpm vanaf 4e versnelling. Allemaal op te lossen, maar voor mijn plezier ben ik daar niet mee bezig... :evil:

Kinderziektes van de Evora, geen idee, want ik ken niemand met een Evora, maar het interieur mag toch beter, vind je niet? En de versnellingsbak is nu ook niet de meest soepele in zijn prijsklasse... :lol:

Feit is dat autoliefhebbers dikwijls fouten door de vingers zien van hun geliefde merk (en ik behoor tot die autoliefhebbers 8-) ), maar als je het objectief bekijkt, moet het gewoon perfect zijn als je die prijzen betaalt die Lotus denkt te gaan vragen.
Sometimes too much is just enough.
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

jokke_vlo schreef:Bij een Lotus zijn er, naar mijn ervaring, toch altijd wel kleine of grote problemen.
Je geheugen is zeer kort Jokke_vlo, ik herinner mij nog iemand wiens Panamera het na een paar (of was het 1?) trackday de geest al gaf!!!! En nu heb je links en rechts problemen maar van de pakweg 10.000km op je Exige heb je 90% op circuit gereden... Ik denk dat je verwachtingen tehoog zijn, met GEEN ENKELE auto kan je meer trackday doen, en minder miserie hebben, daar ben ik rotsvast van overtuigd!!!! Steek allemaal nu spontaan je hand op als je het eens bent met mij ;) :lol:
Gesloten