Frederik schreef:Zijn er dan zoveel problemen met de huidige Lotussen?
Zelfs mijn '92 Elan dewelke bijna 20j oud is vind ik toch redelijk 'build quality' hebben, OK het is geen Mercedes/BMW/Audi, maar voor 20 jaar oud te zijn & design van dik 25j dan vind ik het redelijk meevallen. In die tijd was het bij M/B&A ook een pak minder.
Heeft de Evora dan veel kinderziektes?
Als ik zie welk volk er van Ferrari, Porsche, Aston naar Lotus is gekomen, dan denk ik wel dat de build quality van Lotus er toch op vooruit zal gaan.
De huidige Lotus Elise en Exige (RIP) gaan dan ook al vele jaren mee, de kinderziektes mogen er nu wel uit zijn.
Maar van mijn Exige van 2005 (weliswaar volledig geüpgrade naar 240R specificaties) kan ik toch wel wat opnoemen hoor... disposable gearbox & clutch. Vorige week nog een uur zitten sukkelen met een domme rubberen ring die te kort is tussen de luchthapper van het dak en de intercooler. Soms haperen bij 7500 rpm vanaf 4e versnelling. Allemaal op te lossen, maar voor mijn plezier ben ik daar niet mee bezig...
Kinderziektes van de Evora, geen idee, want ik ken niemand met een Evora, maar het interieur mag toch beter, vind je niet? En de versnellingsbak is nu ook niet de meest soepele in zijn prijsklasse...
Feit is dat autoliefhebbers dikwijls fouten door de vingers zien van hun geliefde merk (en ik behoor tot die autoliefhebbers

), maar als je het objectief bekijkt, moet het gewoon perfect zijn als je die prijzen betaalt die Lotus denkt te gaan vragen.