Pagina 5 van 5
Re: Schuim / pasta-vorming reservoir koelvloeistof
Geplaatst: 08 feb 2012, 12:40
door billie
een goedwerkende dop op het expansievat kan zorgen dat de overdruk weg kan en kost 5 euri's
waarom er gezegd wordt dat de radiateur het na 7 jaar begeeft snap ik niet helemaal zal toch wel van meerdere factoren afhangen waaronder kilometers
zou ik in de verkoop zitten dan zou ik ook adviseren om te vernieuwen

omzet is winst
extra capaciteit radiator daar kan ik in meegaan
HJ2 schreef:Radiateur is een listige qua voorspelling
Gaat hij nu stuk van ouderdom, of door een beginnend lek in de koppakking waardoor de druk hoger is als nomaal?

Re: Schuim / pasta-vorming reservoir koelvloeistof
Geplaatst: 08 feb 2012, 20:02
door Emiel
Billie :
Sommige dingen zijn bewezen door rijders, niet door verkopers.
Het wiel opnieuw uit vinden kan hoor , maar is mij slecht bevallen
Radiateur met plastic uit einden geeft problemen op hele warme dagen na de jaren. Bij mij spoot het ook over de voorraam long time ago.
HGF bij k-series is een bekend en erkend probleem. Sommige motorblokken hebben het erger, misschien door materialen , misschien door eigenaars onkunde.
Het zelfde bij de elise zijn de toelinks, de bouten van de draag arm naar de hub, steering rack, etc.
Iedere auto heeft zijn problemen, dat moet je weten als je sinds 1977 in het vak zit

Re: Schuim / pasta-vorming reservoir koelvloeistof
Geplaatst: 02 mar 2012, 10:27
door Mario
Is het inmiddels al duidelijk hoe dit is afgelopen (Werendfried

) Witse?
Re: Schuim / pasta-vorming reservoir koelvloeistof
Geplaatst: 02 mar 2012, 17:11
door Witse
Ik heb ondertussen al veel informatie ingewonnen (via manuals, internet en leden van het forum) om te zien hoe ik de vervanging van de cilinderkoppakking eventueel zelf kan uitvoeren.
Ik zou het graag zelf doen omdat het 1/ leerzaam is en 2/ minder zwaar voor de portomonnee
Als iemand me trouwens nog kan zeggen waar ik aan ARP studs kan geraken... Ik had al enkele links doorgekregen van nederlandse bedrijven maar die reageren niet...
Greetz
Re: Schuim / pasta-vorming reservoir koelvloeistof
Geplaatst: 02 mar 2012, 20:04
door HJ2
Witse schreef:
Als iemand me trouwens nog kan zeggen waar ik aan ARP studs kan geraken... Ik had al enkele links doorgekregen van nederlandse bedrijven maar die reageren niet...
Greetz
"wegens rijkdom gesloten" denken we dan maar

Re: Schuim / pasta-vorming reservoir koelvloeistof
Geplaatst: 02 mar 2012, 21:21
door kevin_v
pm eens ovi hier op het forum, die heeft veel ervaring met rover motors
Re: Schuim / pasta-vorming reservoir koelvloeistof
Geplaatst: 30 mar 2012, 13:09
door Witse
Bij deze een klein update:
- heb de achterste clam er ondertussen af gehaald
- uitlaatcollector en inlaatcollector gedemonteerd
'mayonaise' te zien aan inlaatspruitstuk aan de cilinder van distributiekant
Nu verder demonteren en daarna onderdelen bestellen
Re: Schuim / pasta-vorming reservoir koelvloeistof
Geplaatst: 30 mar 2012, 13:27
door HJ2
Alles lekker doorspoelen voordat de koelvloeistof er weer in gaat!
En, is het een leuke klus om zelf te doen? (leerzaam is het ongetwijfeld
Let straks bij assemblage goed op de juiste aanhaalmomenten en of de bouten droog of gesmeerd moeten zijn.
Ik weet niet o de manual nog iets zegt over natrekken (denk van niet) Maar zo nee: niet vergeten!
Re: Schuim / pasta-vorming reservoir koelvloeistof
Geplaatst: 30 mar 2012, 18:56
door Witse
Ik vind het wel leuk om zelf te sleutelen aan de wagen ja en tot nu toe loopt alles goed. Gelukkig heb ik voldoende plaats in de garage en heb ik al veel info gekregen van Billie (hartelijk dank daarvoor!!). Ik zou wel graag wat meer tijd hebben om ermee bezig te zijn maar ja, een mens moet ook nog gaan werken in de week hé
En het is zeker leerzaam. Je leert de wagen beter kennen en ziet hoe alles in elkaar zit. So far so good.
Qua natrekken: kopbouten moeten op moment gezet worden en daarna 2 maal 180° vastdraaien volgens de manual dus dit moet voldoende zijn.
ARP studs ga ik niet gebruiken. Gewoon nieuwe origninele bouten. Na veel surfen op het net heb ik info gevonden die het gebruik van zulke bouten afraad omdat dit niet strookt met het concept van de motor.
Ik ben wel nog aan het nadenken over de remote thermostat. Sommigen raden dit aan, anderen zien er het voordeel niet van. Dus ik moet het nog eens bekijken.
To be continued...