M'n Dbilas turbo speedster

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
tibby
Naam: Andre
Auto: speedster powerrrrrrrrr

Re: M'n Dbilas turbo speedster

Bericht door tibby »

Place to be blijkbaar voor 'moeilijke gevallen' :lol:
Zo'n elise sc, iemand ervaring delen met me qua accelleratie?
Ik voor de sc gekozen omdat dit de hoogste versie is qua vermogen in de elise. Als ik het vergelijk met m'n speedy 270pk/350nm 870kg en de elise sc 220 pk/210nm en 900 kg vind ik de elise toch maar wat 'magertjes' overkomen. Ik heb begrepen dat dit een charger zonder cooler is die erin zit.
Het accellereren zou pas voluit van 4000 tr/min tot 8500??? gaan. Bij dit toerental (4000) zit de vvt op z'n grens. Onder doet de standaard nok zijn werk en boven dit tikt de scherpere de kleppen open.
DUS DE VRAAG IS:::: HEB JE ECHT HET GEVOEL VAN , FUCK MAN, DIT DING GAAT HARD
Jammer dat de exige geen open dakje heeft.......
Grtz
F.Janssen z20let tuning ;)
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

tibby schreef:Place to be blijkbaar voor 'moeilijke gevallen' :lol:
Zo'n elise sc, iemand ervaring delen met me qua accelleratie?
Ik voor de sc gekozen omdat dit de hoogste versie is qua vermogen in de elise. Als ik het vergelijk met m'n speedy 270pk/350nm 870kg en de elise sc 220 pk/210nm en 900 kg vind ik de elise toch maar wat 'magertjes' overkomen. Ik heb begrepen dat dit een charger zonder cooler is die erin zit.
Het accellereren zou pas voluit van 4000 tr/min tot 8500??? gaan. Bij dit toerental (4000) zit de vvt op z'n grens. Onder doet de standaard nok zijn werk en boven dit tikt de scherpere de kleppen open.
DUS DE VRAAG IS:::: HEB JE ECHT HET GEVOEL VAN , FUCK MAN, DIT DING GAAT HARD
220 - 270 dat is 50pk verschil ... dat voel je.
Maar een Elise SC is wel 100% streetlegal & is best snel. Je mag een turbo niet vergelijken met een compressor. Met de compressor heb je over het volledige toerentalbereik voordeel, terwijl bij de turbo dat pas is als deze genoeg toeren maakt. De kick van de turbo is wel weg (de duw in je rug na het turbogat) maar door de compressor heb je gewoon vanaf 1.000tr/min al je extra power en dat lijkt gewoon minder extreem.
tibby schreef: Jammer dat de exige geen open dakje heeft.......
Grtz
De Exige heeft WELdegelijk een open dak.
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

tibby schreef: Zo'n elise sc, iemand ervaring delen met me qua accelleratie?
Ik voor de sc gekozen omdat dit de hoogste versie is qua vermogen in de elise. Als ik het vergelijk met m'n speedy 270pk/350nm 870kg en de elise sc 220 pk/210nm en 900 kg vind ik de elise toch maar wat 'magertjes' overkomen.
Grtz
tibby schreef: The Duke 4,46 2,2 NA met Dbilas turbokit 260pk
Spider 4,47 2,2 NA met Dbilas turbokit 300pk
Smiley 4,68 2,2 NA met Eaton supercharger 256 pk
Maarten 4,8 2,2 NA met Eaton supercharger 245 pk
Elise SC (vorige generatie): 0-100 in 4,6 met 220 pk. Dat staat toch mooi tussen die Speedsters met meer vermogen... ;)
Zeg trouwens nooit nog SC tegen de nieuwe supercharged Elise, want vanaf nu gaat hij door het leven als Elise S. Zeer verwarrend, voorheen was een S de minste motorisatie in de Elise, nu de strafste... maar wel in lijn met Evora S, Exige S.
Volgens Lotus heeft hij 250 nm koppel ipv 210 zoals jij opgeeft, maar ik vind geen 0-100 tijden... zou hij te vet staan? :mrgreen:
Sometimes too much is just enough.
tibby

Bericht door tibby »

Hallo,
Juist met Thierry gebeld. De wagen heeft inderdaad 250 nm koppel. OEF, :D
Nu woensdag om 13 uur afspraak en een testrit. De ELIS S heeft blijkbaar terug een intercooler???? Dacht dat ze die eruit hadden gehaald? Niets meer dan positief dus 8-)
Ben echt eens benieuwd naar de vergelijking met de speedster.
De koppelgegevens had ik terug gevonden op TOPGEAR.NL. Blijkbaar verkeerde gegevens :lol:
Sommige lotussen bieden een performancekit aan . Is dit met de ELISE S ook het geval??? (opvoeren motor)
Grtz
tibby

Bericht door tibby »

Nog maar es terug gebeld, die man zal ondertussen wel gek zijn :lol:
Performance kit is er niet maar een andere uitlaat en airbox zouden goed zijn voor 8pk. Komt er ook op (dan is hij al wat getjoend). :mrgreen:
Het wordt dus een zwarte met de black pack. Jammie,jammie
Grtz
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

tibby schreef:Nog maar es terug gebeld, die man zal ondertussen wel gek zijn :lol:
Thierry... die was al (lotus)gek voor jij belde hoor! :lol:
Sometimes too much is just enough.
tibby

Bericht door tibby »

Hallo, iemand ervaring met KOMO-TEC?
Hebben een kit voor de elise sc. Is deze ook van toepassing voor de nieuwe elise S? Klopt het dat Verhiest ook KOMO-TEC verdeelt. Hoe zit het met de mapping dan? Kan Verhiest zelf mappen op een bank of wordt er een universeel programma van KOMO opgestuurd? (liever op de bank afstellen).
Durf eigenlijk Thierry niet meer lastig te vallen :D
Grtz
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

tibby schreef:Hallo, iemand ervaring met KOMO-TEC?
Hebben een kit voor de elise sc. Is deze ook van toepassing voor de nieuwe elise S? Klopt het dat Verhiest ook KOMO-TEC verdeelt. Hoe zit het met de mapping dan? Kan Verhiest zelf mappen op een bank of wordt er een universeel programma van KOMO opgestuurd? (liever op de bank afstellen).
Durf eigenlijk Thierry niet meer lastig te vallen :D
Grtz
KOMO-TEC (http://www.komo-tec.com) is zeer degelijke (Duitse) Lotus tuning. zijn nog een tijd sponsor geweest van het forum.

Lotus Verhiest is daar inderdaad dealer van, maar heeft zelf geen testbank. Dus ik veronderstel dat er een specifiek programma of chip wordt geladen/gemonteerd.

Afstellen op de bank is altijd beter, maar kost dan ook een pak meer.

Zoek je enkel chiptuning of wil je meer?
tibby

Bericht door tibby »

Dag Frederik. Ik heb al een mail naar Komo gestuurd gisteren voor de 20/30 pk upgrade voor de elise sc. Heb hen gevraagd of dit voor de nieuwe S dus ook beschikbaar is. Ik wil dus voor dit pakket ( spruitstuk,kat,demper,airbox,mapping) gaan omdat ik TOCH van mezelf weet dat ik het in de toekomst toch ga doen als ik het nu niet doe!!!!! Het is echt wel ideaal dat Verhiest Komo verdeelt. Dan ga ik ineens voor het totaalpakket.
Ik heb tot nu toe GEEN ervaring met Verhiest, maar ik ben ervan overtuigd dat ze het in goede banen kunnen leiden?????? :P
grtz
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Wil Verhiest niet voor de voeten lopen, maar waarom maak je er geen weekendje Duitsland van?

Koblenz is echt niet zo ver hoor ... en dan kunnen ze je wagen wel mappen op maat op hun rollenbank. Komo-Tec is amper 2u 30min vanaf Brussel. > http://g.co/maps/csx6m het kon slechter voor een Duitse firma. :)
Plaats reactie