svendekoster schreef:Vreemd toch?
Soit, ik ga daar vanavond/dit weekend 's proberen naar te kijken.
Een fusibelke is het niet, want die heb ik daar ter plaatse snel gecheckt (toen zij in hun computer aan het checken waren of mijn banden wel conform waren), dus volgens mij moet het het contactje aan de rempedaal zélf zijn? (aangezien ik mij niet kan inbeelden dat mijn twee lampjes plots samen stuk gegaan zijn).
Te checken dus!
Sven
Misschien de schakalaar op het rempedaal ??
Da stond er al hé!
Zie anders ook uw massa is na!
Laatst gewijzigd door Frederik op 03 feb 2011, 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden:quote's gecorrigeerd
Intussen er trouwens achter dat het inderdaad het remlicht-contact is dat wat dwars doet. Ik heb een nieuw besteld, daarmee moet dat ook opgelost zijn.
Maar weeral: het kan toch niet de bedoeling zijn dat je voor ALLES bij de Elise de handen moet hebben van een vierjarig indisch meisje??
Hoe wordt ik nu in godsnaam verondersteld om mijn handen daar overal tussen te krijgen?
Soit, het is wél gelukt...wat misschien iets wil zeggen over mijn mannelijke handen... maar toch.
Als je een elise MK1 hebt kan je denk ik de alternator van een MG-f nemen. Heb je voor geen geld bij een afbraak. Ok hij is dan wel niet nieuw maar scheelt een hoop geld. Toen mijn starter vastzat vroegen ze bij het revisiebedrijf 190 euro terwijl ik er bij de afbraak eentje had voor 20. Werkt nog steeds uitstekend !
Intussen zijn we anderhalf jaar verder en de problemen van het 'brandend batterijlichtje' steken weer de kop op.
Een dik half jaar heb ik een nieuwe alternator laten zetten (mijn andere was stuk gegaan omdat het hitteschild tussen de uitlaatcollector en de alternator ontbrak, en dat is dus nefast voor de alternator, maar dat is nu dus allemaal geregeld).
En sindsdien heb ik geen problemen meer gehad...tot dit weekend.
Het probleem: bij plankgas optrekken brandt het lichtje van de batterij terug even, slaat het temperatuur-aanduiding + benzinereserve totaal door en heb ik de indruk dat ik 'iets' ruik (iets metalig).
Dit is dus énkel het geval als ik hem volledig plankgas trap (zelfs niet bij 4/5 gas geven).
En dan nog het vreemdste: ik dénk dat mijn verstralers aan gaan, op hetzelfde moment dat het lichtje van de batterij brandt. Hoe vreemd is dat?
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Trekt de batterij het niet meer? Vraag ik teveel stroom voor wat er geleverd kan worden?