Pagina 4 van 9
Re: Red Baron's Dax Rush (Seven replica)
Geplaatst: 09 jan 2010, 22:00
door Red Baron
kevin_v schreef:vraagje, moet er normaal geen bescherming rond de distributieriem zijn?
Niet dat ik weet.
Misschien dat ze daar minder op letten bij een oldtimer...
Re: Red Baron's Dax Rush (Seven replica)
Geplaatst: 09 jan 2010, 22:20
door kevin_v
gewoon, stel dat er iets tussen vliegt? kan niet goed zijn voor de motor

Re: Red Baron's Dax Rush (Seven replica)
Geplaatst: 10 jan 2010, 21:09
door black beauty
yeplahoi ,
vraagje voor wat dient da computerke voor de passagier eigenlijk ???
ziet er leuk uit ????
Re: Red Baron's Dax Rush (Seven replica)
Geplaatst: 10 jan 2010, 21:23
door ovi
Red Baron schreef:ovi schreef:Zet eens wat fotokes van de motor!
Vandaag eens de tijd gehad om enkele foto's te nemen:
Toch altijd een lekker blokje gevonden!
Da ding zal wel vooruitgaan met zo'n motor!!!

Re: Red Baron's Dax Rush (Seven replica)
Geplaatst: 10 jan 2010, 21:27
door Frederik
black beauty schreef:vraagje voor wat dient da computerke voor de passagier eigenlijk ???
Dat is om tijden en afstanden te nemen als je navigatieritten doet.
Re: Red Baron's Dax Rush (Seven replica)
Geplaatst: 20 apr 2010, 14:46
door Red Baron
Aangezien de Ypres Lotus Day al binnen een maand is heb mij dringend eens in een hogere versnelling geplaatst om m'n werkzaamheden aan m'n Dax af te werken.
Twee weken geleden eens nen zaterdag achter de draaibank doorgebracht en een nieuwe pook geconstrueerd volledig uit één stukske aluminium.
Eerst nog de staaf uit m'n boite moeten halen zodat ik daar iets van af kon draaien naar een deftige diameter zodat ik er draad kon op trekken.
Sorry voor de crappy gsm pics maar had niet anders bij op't moment.
Ook nog enkele kleinigheden verandert zoals nieuwe slotjes voor m'n motordeksel, houder voor m'n koelvloeistof verbetert, versteviging onder m'n stoelen ipv op een blikken plaat te rusten, bagagenetje aangebracht bij de copiloot,...
Dash is gemaakt en wordt nu door een bevriende schrijnwerker iets verder bijgefreesd voor de afwerking. Normaalgezien heb ik deze tegen 't weekend terug en dan kan ik beginnen overtrekken met alcantara...
Re: Red Baron's Dax Rush (Seven replica)
Geplaatst: 20 apr 2010, 14:52
door FastEleven
kevin_v schreef:
vraagje, moet er normaal geen bescherming rond de distributieriem zijn?
Niet dat ik weet.
Misschien dat ze daar minder op letten bij een oldtimer...
Ik ken iemand die de motor van z'n Caterham in de soep heeft gedraaid doordat de opgehoopte sneeuw veranderde in een grote ijsblok en de boel blokkeerde na een paar uurtjes stoeien met de Caterham in de sneeuw. Misschien toch maar een beschermkapje plaatsen ...

Re: Red Baron's Dax Rush (Seven replica)
Geplaatst: 20 apr 2010, 14:56
door Red Baron
FastEleven schreef:Ik ken iemand die de motor van z'n Caterham in de soep heeft gedraaid doordat de opgehoopte sneeuw veranderde in een grote ijsblok en de boel blokkeerde na een paar uurtjes stoeien met de Caterham in de sneeuw. Misschien toch maar een beschermkapje plaatsen ...

Ben nu niet direct van plan om in de sneeuw te gaan crossen
Is misschien wel beter/veiliger maar moest er sneeuw tegen m'n motorblok terechtkomen zal dit eerder resulteren in een plas water onder m'n wagen want onder die alumotorkap is het gloeiend heet.

Re: Red Baron's Dax Rush (Seven replica)
Geplaatst: 20 apr 2010, 17:11
door ovi
De kans is veel groter dat door al het vuil dat er binnenkomt één van uw rollen het vroeger dan verwacht opgeeft en vastloopt!
Ik ga mijn lievelingswoord hier nog is effe gebruiken zie!
Zo'n open distributie is allemaal goed voor bimbo's maar om echt te rijden en niet op zo'n beurs te staan met uw motorkap open waar er zo'n heel nest van die gasten rondloopt zou ik er toch zeker terug een beschermkap plaatsen.
Heb hier nog een Opel Corsa 1400cc 16v van een zoon van een kennis gehad en die heeft dat dus voorgehad met zijn "koele open distributie".
Bij Opel had hij 2500 euro kosten wand daar steken ze ineens een volledig nieuwe cilinderkop.

Ik heb het dan voor hem gemaakt aangezien ze juist een huis gekocht hadden en die daar bijna stond te blijten en als er nu iets is waar ik helemaal niet tegen kan is het nen blijtende Bimbo!
9 kleppen scheef en één giet gebarsten die ze nog kunnen herstellen hebben bij het bedrijf waar ik mijn cilinderkoppen laat vlakken.
Dus goede raad!
Terug bescherming plaatsen! 
Re: Red Baron's Dax Rush (Seven replica)
Geplaatst: 20 apr 2010, 21:41
door Red Baron
ovi schreef:Dus goede raad!
Terug bescherming plaatsen! 
't Is niet om den ...bimbo... uit te hangen dat m'n riem bloot ligt.
Toen ik hem kocht zat er zelfs geen bescherming op dus 'k zou niet weten waar ik die zou moeten halen.
Hieronder een foto van zo'n motor in de originele wagen (Lancia Delta Monte Carlo) en daar zit standaard ook geen beschermingskap op.