Optische tuning Exige

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: Optische tuning Exige

Bericht door Frederik »

quincy schreef:
Maar ik zoek inderdaad een trackday auto.

-knip-

Mijn eerste idee was om mijn a5 te verkopen (staat op mijn zaak) en mij 2de hands een porsche 997s te kopen, een wagen die zowel voor circuit als autosnelweg geschikt is om voluit te gaan. Maar dat plan heeft Di Rupo met zijn vaa aan flarden geschoten, dus hou ik de a5 op mijn zaak voor dagelijks gebruik en zoek ik binnen een kleiner budget een auto om in het weekend eens volluit mee te kunnen gaan en om op maandbasis eens een trackday van enkele uurtjes mee te rijden.

Binnen een budget van 25.000 tot max 30.000 EUR zoek ik dus een heel sportieve wagen die snel kan, die voldoende remcapaciteiten heeft en er ook liefst goed uitziet. Interieur ook liefst basic met kuipstoelen en waar je zonder probleem jaarlijks mee door de keuring kan. Dus bv een oude bmw M3 laten ombouwen met Bremo remschijven is geen optie want geen zin om die jaarlijks met de originele te switchen :-)

Dus zo bij Lotus terecht gekomen.

-knip-
Zover ben je al, nu nog kleur kiezen :)

Al es gaan kijken voor een Elise? evt een SC of Elan M100? Mits wat aanpassingen best circuitwaardig (zie maar naar de mijne) én je kan er lekker comfortabel +150km/u mee cruisen op de autobahn ... & kost je maar wat zakgeld tov een Exige. :)

Misschien niet meer de mooiste of modernste Lotus op de markt, maar best potent en veelzijdig als weekend-fun-circuit-rondritten speeltje.
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Binnen een budget van 25.000 tot max 30.000 EUR zoek ik dus een heel sportieve wagen die snel kan, die voldoende remcapaciteiten heeft en er ook liefst goed uitziet. Interieur ook liefst basic met kuipstoelen en waar je zonder probleem jaarlijks mee door de keuring kan
Voor een recente, goede en vooral trackday klare Exige, zal je budget toch aan de krappe kant zijn, zelfs als je kiest voor een Exige 192 pk (zonder compressor). Reken toch minstens op 35.000 tot 40.000 € voor een auto in LHD met weinig kilometers. Er staan momenteel wel enkele mooie Elise SC's met 220 pk te koop, maar ook die zitten boven de 35.000 €.

Een 997S is beslist een betere auto dan de Exige, maar is beslist geen betere trackauto, tenzij je natuurlijk kiest voor de GT3, maar dan heb je ook een trackbudget nodig dat driemaal zo groot is als van een Exige S ... :? :? :?

Als je budget het toelaat, kies ik een Exige S voor jou, in LHD, voorzien van sport en performance pack, regelbare ophanging, airco, .... , en liefst in het rood, want dat zijn de snelsten .... :oops: :oops: :oops:

Ik ben trouwens benieuwd op welke dag in de week jij er in slaagt om van Oost Vlaanderen naar Zolder te rijden aan snelheden boven de 120 km/u : eerst aanschuiven voor de Kennedy tunnel, dan aanschuiven op de ring, dan aanschuiven op de E313, en wanneer je dan kunt doorrijden word je geflitst aan het tankstation een beetje voor de afrit Zolder .... :twisted: :twisted: :twisted:
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
quincy
Naam: Quincy Steveninck
Auto: geen

Bericht door quincy »

Frederik schreef:Gent - Zolder : 130km
Als je 150km/u rijdt ipv 120km/u dan win je amper 15min
(120 : 1u04min59sec - 150 : 51min59sec)

Is dat kwartiertje u 250€ waard? (boete)

Om misverstanden te vermijden ... ik rij soms ook wel es sneller dan toegelaten, én durf soms wel es over de 150km/u te gaan... uw reden vind ik maar een povertjes eigenlijk.
Dat is natuurlijk een andere discussie, ik heb toch altijd het gevoel tijd te winnen door iets sneller te rijden. Je moet niet alleen die 15 minuten bekijken maar ook het feit dat je soms door ergens 15 min sneller te zijn net een file kan vermijden. Van gent naar zolder reken ik echt uit welk uur ik best vertrek en welk uur ik zeker in zolder terug moet vertrekken om files te vermijden. Anyway, met mijn audi rij ik dan meestal 160/170 dus dan scheelt het toch weer een 10 tal minuten meer hé ;)
quincy

Bericht door quincy »

FastEleven schreef:
Binnen een budget van 25.000 tot max 30.000 EUR zoek ik dus een heel sportieve wagen die snel kan, die voldoende remcapaciteiten heeft en er ook liefst goed uitziet. Interieur ook liefst basic met kuipstoelen en waar je zonder probleem jaarlijks mee door de keuring kan
Voor een recente, goede en vooral trackday klare Exige, zal je budget toch aan de krappe kant zijn, zelfs als je kiest voor een Exige 192 pk (zonder compressor). Reken toch minstens op 35.000 tot 40.000 € voor een auto in LHD met weinig kilometers. Er staan momenteel wel enkele mooie Elise SC's met 220 pk te koop, maar ook die zitten boven de 35.000 €.

Een 997S is beslist een betere auto dan de Exige, maar is beslist geen betere trackauto, tenzij je natuurlijk kiest voor de GT3, maar dan heb je ook een trackbudget nodig dat driemaal zo groot is als van een Exige S ... :? :? :?

Als je budget het toelaat, kies ik een Exige S voor jou, in LHD, voorzien van sport en performance pack, regelbare ophanging, airco, .... , en liefst in het rood, want dat zijn de snelsten .... :oops: :oops: :oops:

Ik ben trouwens benieuwd op welke dag in de week jij er in slaagt om van Oost Vlaanderen naar Zolder te rijden aan snelheden boven de 120 km/u : eerst aanschuiven voor de Kennedy tunnel, dan aanschuiven op de ring, dan aanschuiven op de E313, en wanneer je dan kunt doorrijden word je geflitst aan het tankstation een beetje voor de afrit Zolder .... :twisted: :twisted: :twisted:
Op autoscout staan er toch een aantal Exiges te koop voor 25.000 à 30.000 EUR
Heb mij vooral daarop gebaseerd. Nu ja, op enkele 1000den euro's komt het niet, maar hoe hoger ik ga hoe dichter bij de mogelijkheid om een 997 aan te schaffen, en dan komt terug de twijfel :-)

Wel ik vertrek meestal rond 11h, tuss 12h en 14h lukt het mij meestal om enkele uurtjes fun te hebben, om 14h30 probeer ik ten laatste terug huiswaarts te keren. Het is trouwens ook niet altijd Zolder dat ik doe hoor, soms ook Mettet bv, nooit file in die richting.
FastEleven

Op autoscout staan er toch een aantal Exiges te koop voor 25.000 à 30.000 EUR. Heb mij vooral daarop gebaseerd. Nu ja, op enkele 1000den euro's komt het niet, maar hoe hoger ik ga hoe dichter bij de mogelijkheid om een 997 aan te schaffen, en dan komt terug de twijfel
Wedden dat dit allemaal 192 pk versies met het stuur aan de rechterkant ...

En ik herhaal : vergeet bij zo'n Poxsche dat niet alleen je aankoopprijs hoger ligt, maar vooral dat je trackkosten driemaal zo groot zijn (banden, remblokken, remschijven, ...) !!
Afbeelding
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

FastEleven schreef:Ik ben trouwens benieuwd op welke dag in de week jij er in slaagt om van Oost Vlaanderen naar Zolder te rijden aan snelheden boven de 120 km/u : eerst aanschuiven voor de Kennedy tunnel, dan aanschuiven op de ring, dan aanschuiven op de E313, en wanneer je dan kunt doorrijden word je geflitst aan het tankstation een beetje voor de afrit Zolder .... :twisted: :twisted: :twisted:
Niet alle wegen lopen via Antwerpen :mrgreen: :mrgreen: , sommige mensen ;) nemen ook de E40, over Brussel, Leuven, en zo naar Zolder... 8-)
Brussel kent ook z'n files, maar dikwijls toch vlotter dan via A'pen...
quincy schreef:Anyway, met mijn audi rij ik dan meestal 160/170 dus dan scheelt het toch weer een 10 tal minuten meer hé ;)
That's the spirit ;)

Verder denk ik ook wel dat je budget net iets te krap is, tenzij je wilt gaan voor een RHD, op zich is daar niks mis mee als je enkel circuit doet. Maar misschien eerst gewoon eens kijken of een Exige iets voor jou is, en daarna beslissen of je LHD of RHD wilt gaan, 192-220-240-260 pk. :)

1 ding is zeker: de Exige is fantastisch speelgoed waar ik nog elke keer een adrenalineshot van krijg als ik er mee gereden heb.
Sometimes too much is just enough.
quincy

Bericht door quincy »

Idd jullie hebben gelijk, allemaal hebben ze stuur aan de rechterkant, behalve deze:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=210246291

Is dat echt een probleem op de openbare weg? Want zo groot zijn die auto's nu niet. Of vragen om problemen als je elke dag gaat afwisselen tuss links in de audi en rechts in de lotus? :P
FastEleven

Quincy,

Dit lijkt geen verkeerde auto voor die prijs.

Echter, voor trackgebruik :
- dit is 'maar' een 192 pk, dus zonder compressor en intercooler (er zijn dus snellere Exiges, al gaat deze ook in zo'n 5 seconden naar 100 ...)
- heeft geen sportpack (dus geen kuipstoelen en bar voor 4 puntsgordels)
- geen airco (wat in de uitlooprondes na een uurtje rijden niet zo verkeerd is om even op te kunnen zetten ...)

Wel interessant :
- softtop optie kost al gauw 800 € voor een 2e hands dakje
- stage 1 sportuitlaat is prettig meegenomen
Afbeelding
quincy

Bericht door quincy »

Bedankt! Op airco had ik nog niet gelet.
Kuipstoelen is makkelijk zelf aan te passen, dus daarvoor zou ik hem niet laten staan.

Maar ik weet nog een andere Exige te koop staan voor 25.000 EUR, tevens met stuur aan linker kant, airco en stage one. De wagen staat niet op internet maar het is wel de wagen waar ik volgende week mee gaan testen, is tevens een gekende wagen op autoforum en als ik daarop voortga een goeie deal. Ik ben benieuwd !
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Indien mogelijk en acceptabel ( vermogen, etc ) zou ik auto kopen met stuur aan "onze" kant.

Als je het geen probleem vind om met stuur aan de andere kant te zitten, en de auto bij verkoop terug te verkopen aan een handelaar in de UK ( Will Blackham bijv, is erg interresant ) , en wat extra verlies te nemen, dan is dit bijv. ook een optie , Zit alles op en aan :

http://pistonheads.com/sales/3702723.htm
Plaats reactie