Pagina 3 van 17

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Geplaatst: 19 jan 2011, 00:07
door Didier
Frederik schreef:...Nu vind ik dat toch een beetje storend ...
Idd, vind ik ook .. was ik van plan te doen :)

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Geplaatst: 19 jan 2011, 00:09
door Frederik
Didier schreef:
Frederik schreef:...Nu vind ik dat toch een beetje storend ...
Idd, vind ik ook .. was ik van plan te doen :)
thumbs_up.jpg
thumbs_up.jpg (105.28 KiB) 4743 keer bekeken

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Geplaatst: 19 jan 2011, 00:12
door Didier
Frederik schreef: Volgens mij voor een oldtimer geen enkel probleem :)

Niet oldtimer : http://www.how2tune.be/main.php?cat=7&subcat=1
Is aangemeld als auto voor dagelijks gebruik ...
maar met die link kom ik op de hoofdbladzijde van de webpage ... 'k zal ff moeten zoeken

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Geplaatst: 19 jan 2011, 00:18
door Frederik
Didier schreef:
Frederik schreef: Volgens mij voor een oldtimer geen enkel probleem :)

Niet oldtimer : http://www.how2tune.be/main.php?cat=7&subcat=1
Is aangemeld als auto voor dagelijks gebruik ...
maar met die link kom ik op de hoofdbladzijde van de webpage ... 'k zal ff moeten zoeken
Ophanging en wielen -> verlaging

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Geplaatst: 19 jan 2011, 00:18
door Didier
gevonden :!:

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Geplaatst: 19 jan 2011, 15:44
door vasseur
Waw Didier,
jij laat er ook geen gras over groeien :lol:

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Geplaatst: 19 jan 2011, 18:16
door Didier
'tja Pascal ... oat in min kop zit é ... 8-)

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Geplaatst: 19 jan 2011, 20:51
door Hugo
mooi, maar veel werk, heb je een gedacht wanneer de Lotus terug picobello zal/moet zijn?

ge ziet duidelijk dat de Lotus Elan ( die er eerst was ) familie is van de Lotus Europa, het centrale kokerchassis is bijna hetzelfde, staat wel bij de Europa achterstevoren, maak je het chassis nog verder kaal of laat je dit zo en hou je het bij reinigen en opnieuw in de verf zetten?, het ziet er voor zover ik kan zien nog in zeer goede staat uit.


ik had voor de body van mijn Europa een houten staketsel met 4 wieltjes onder gemaakt, waarop de body vastgeschroefd was, hij stond dan op een gemakkelijke werkhoogte en kon gemakkelijk door één man verplaats worden, maar aan mijn Europabody moest wel veel meer gebeuren omdat de voorkant na beschadiging slecht hersteld was en helemaal opnieuw moest worden gemaakt


dat ik een beetje jaloers zal zijn op uw motor die ge in Engeland laat reviseren en optunen zult ge wel verstaan hé, mijn Twin Cam motor voor de Europa heeft trouwens afgelopen weekend voor het eerst een paar minuten gedraaid, dit weekend grote test gepland, mijn schoonzoon gaat dat op video opnemen het resultaat zal te zien zijn op mijn draadje

ik zou zeggen "keep up the good work"

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Geplaatst: 19 jan 2011, 21:22
door Didier
Hugo,
Het chassis ziet er idd goed uit.
Het volstaat gewoon af te schuren en te schilderen.
Wat ik van plan te doen ben, zijn alle rubbers en trillingsdempers e.d. in het onderstel te vernieuwen.
De versnellingsbak en differentieelhuis moet ff terug volledig gedicht worden.
Nu de boel toch van elkaar gescheiden is, lijkt me dat logisch.

Fijn te horen dat de motor van de Europa draait.
De vele onderdelen van Triumph hebben de Elan en de Europe idd gemeen. Alsook de CARELLO achterlichten (zoals op de Alfa Romeo Giulia Sprint GT) later vervangen door deze Lucas uit de Jaguar E-Type :).
Het chassis met centrale balk werd, gezien z'n uitstekende stijfheid, op alle modellen van de oudere generatie, van de Elan tot de Esprit gebruikt.

Als alles meevalt zal ie in 3 maanden weer in orde moeten zijn.
Het langste is de passage in de spuiterij.
Na de demontage zij toch heel veel scheuren en barsten tevoorschijn gekomen in het koetswerk.
Meestal hele kleintjes, maar toch moet er naar gekeken worden.
Om het de carrosserie zelf te doen, heb ik jammer genoeg geen logistieke middelen, gezien de garage 400m van het huis is en er niets van nutsvoorzieningen zijn.
Vandaar dat ik die weggebracht heb.
Er zijn mensen die dat sowieso beter kunnen dan ik :oops:

Het interieur en het dakje laat ik volgend jaar vernieuwen ...
M'n spaarpot zal tegen dan wellicht wel terug op adem gekomen zijn.

:mrgreen:

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Geplaatst: 01 feb 2011, 20:22
door Didier
Spatborden achteraan zijn gebarsten. Ze worden met matten verstevigd. Om de druk op de kont te verminderen, zullen platen gemaakt worden en ingewerkt worden in de koffer.
schuren (2).JPG
Spatborden vooraan moeten tot op de polyester weg geschuurd worden. Barsten en scheuren moeten worden weggewerkt.
schuren (3).JPG
Het gat van de antenne zal worden dicht gemaakt
schuren (6).JPG
De ligplaats voor de uitlaat is volledig doorgescheurd. Door de verstevigingen in de koffer zal dit probleem zich niet meer voordoen.
schuren (7).JPG
De deuren vertonen barstjes ter hoogte van de handvaten
schuren (8).JPG
De blaasjes worden weggeschuurd tot op de polyester.
schuren.JPG
Herstellingswerken van een vorig ongeval moeten hersteld worden
schuren (5).JPG
De ligplaatsen voor de koplampen moeten verstevigd worden.
schuren (4).JPG