Pagina 14 van 17
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Geplaatst: 06 apr 2012, 12:31
door vasseur
Alles is dus klaar voor paasmaandag of kan je niet mee rijden?
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Geplaatst: 06 apr 2012, 12:33
door Didier
Kan paasmaandag helaas niet meerijden, Pascal.

Re: De Mid Life Update van de Plus2
Geplaatst: 21 apr 2012, 15:27
door Hugo
didier,
ik lees net op een andere topic dat de inlaatcollector van uw Lotus Twin Cam motor gebarsten is, ge schrijft dat dat op een moeilijk bereikbare plaats is om te lassen, bedoel je dat je die wil laten lassen als die nog op het blok en in de auto zit?
is natuurlijk veel werk om de kop eraf te halen, maar dan kan die kop wel veel beter geïnspecteerd en beter gelast worden, van onderdelen heb je normaal alleen een nieuwe cylinderkoppakking ( joint de culasse) nodig
om aan een aluminium culasse te lassen wordt normaal wel de kop eerst helemaal verwarmt ( ik dacht tot 120°C) om te vermijden dat de plaatselijke grote warmte van het lassen de kop doet scheuren of vervormen
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Geplaatst: 21 apr 2012, 16:19
door Didier
Nee hoor, ik heb de cilinderkop deze morgen afgebouwd.
Is trouwens ook nog geen 2u werk om deze af te bouwen
Met moeilijk te bereiken bedoel ik dat de barst in de luchtkanaal zit.
Een kleine verduidelijking aan de hand van onderstaande tekening.

- barst.jpg (91.43 KiB) 6308 keer bekeken
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Geplaatst: 25 apr 2012, 18:34
door Didier
hm ...
Ziet er slecht uit, heel slecht.
Was vandaag bij
Cilinderkopcenter Huyghe met de cilinderkop.
Volgens hem is het niet meer herstelbaar; de scheur is te groot en op een heel slechte plek
Morgen rij ik nog enkele bedrijven af om naar hun bevindingen te luisteren.
Ben ondertussen alvast al op zoek naar een gebruikte cilinderkop, maar die zijn zo goed als niet bestaande
Nieuwe cilinderkoppen worden terug gemaakt, maar ze kosten stukken van mensen.
Om en bij de £3500 bij
Burton Power, da zijn €4300,-
En da's de prijs voor een naakte cilinderkop, dus zonder klepgeleiders, kleppen, veren, klepzittingen, e.d. ...
Ben nu ook niet bepaald van plan een nier te verkopen voor een stuk aluminium

Re: De Mid Life Update van de Plus2
Geplaatst: 25 apr 2012, 20:09
door X-ian
Dat is wel tegenslag zeg.

Re: De Mid Life Update van de Plus2
Geplaatst: 25 apr 2012, 20:11
door Frederik
Ja, dat is geen goed nieuws Didier. Hopelijk vind je een economische oplossing en kan je de Plus2 Cab snel weer op de baan krijgen.
Wat ik me afvraag ... hebben ze dat niet opgemerkt bij het tunen van je motor in Engeland? Kan toch niet zomaar uit het niets zijn gekomen, of toch?
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Geplaatst: 25 apr 2012, 20:31
door thiva
Frederik schreef:Wat ik me afvraag ... hebben ze dat niet opgemerkt bij het tunen van je motor in Engeland? Kan toch niet zomaar uit het niets zijn gekomen, of toch?
In alle eerlijkheid. Vorig jaar tijdens de YLD was die wagen al geen pretje om achter te rijden. Op een bepaald moment zijn we er voorbij gegaan omdat Fie en ik echt misselijk werden van de geur.
Natuurlijk altijd zonde om te horen en spijtig dat de onderdelen zo moeilijk te vinden zijn.

Re: De Mid Life Update van de Plus2
Geplaatst: 25 apr 2012, 20:41
door Didier
De cilinderkop is ooit gelast/hersteld geweest.
'k Weet alleen niet wie dit gedaan heeft en waarom.
Vermoedelijk zal er al een scheur in zijn.
De klepveerzitting werd volledig vernieuwd of hersteld.
Wat ik wel weet is dat de scheur net onder die ligplaats zit, dat die tot aan de klepgeleider komt en dat het zo'n 3 cm lang is.
Heb gebeld naar Frank (FVH). Ie zal kijken af hij een ouwe, nog bruikbare kop liggen heeft.
Morgen bel ik ff naar Verhiest en naar FKM. Je weet nooit wat die daar nog hebben rondslingeren?
Thierry, YLD is m'n benzinetank gedeeltelijk leeggelopen door een vergetelheid mijnentwege. Ook wij waren misselijk van de geur.
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Geplaatst: 25 apr 2012, 20:47
door Hugo
Didier,
ik heb nog wel een TwinCam-cylinderkop maar die is voor Strombergcarbs, kunt ge dus niks mee doen, tenzij ge aan Strombergs kunt geraken en overschakelen
maar heb twee jaar terug hier bij mij in de omgeving wel nog een goede kop gezien, hij vroeg er toen dacht ik 1000 EUR voor,( ik kon er niks mee doen want de Europa heeft een iets aangepaste culasse voor de langere inlaatnokkenas) was wel helemaal gedemonteerd, maar ik denk dat alles ( kleppen, nokkenassen) er nog wel bij waren, maar feitelijk hebt ge die niet nodig want normaal kan alles toch over gebouwd worden van uw culasse
toen ik 3,5 jaar terug een geschikte cilinderkop zocht voor Webercarbs voor mijn Europa vond ik er één in het Antwerpse en die had toen nog zeker TIEN!!! culasses voor een Twin Cam liggen, als het weer morgen goed is ga ik een testritje doen met mijn Europa, zal dan eens bij deze mensen langsgaan om te zien wat ze nog hebben