Welke uitlaat voor Exige S?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
claudevdvd
Auto: Exige v6 LF1

Re: Welke uitlaat voor Exige S?

Bericht door claudevdvd »

zeldzame kanarie schreef:ik ben ondertussen al zo doof van die stage3 dat ik de stage 1 en 2 niet meer fansoenlijk horen kan :lol: wel ideale oefening om te leren doseren met het gaspedaal. te diep intrappen= oorpijn.. heb oorstopkes gaan halen maar versta dan weer niks van de radio :? één ding is wel cool alle kinderen van de wijk staan me op te wachten als ze me horen afkomen vanop 5 kilometer 8-)
Dat is nu wat ik absoluut niet wil.
Toch wil ik ook geen centen uitgeven voor een uitlaat die bijna niet verschilt tov de standaard uitlaat.
raven14
Auto: Exige Brit GT SE-997GT3

Bericht door raven14 »

Via je dealer kan je pakket 'Stage 1 + TRD airbox' aanschaffen voor een vrij democratische prijs. Toen ik mijn Exige kocht had die een Stage 2, vond ik veel te luid en dus dat bovenstaand pakket laten installeren bij FKM.

De sound is nu meer dan sportief genoeg, de supercharger whine wordt wat benadrukt door de combo wat ik ook sportief klinken vind (bij de stage 2 hoorde je die totaal niet) en resonanties zijn er een pak minder.

Ook is dit een goeie basisupgrade (in combo met de airbox) om naar software tuning toe net iets meer extra ruimte te creeren.

Als je eens wil beluisteren moet je maar een seintje geven.
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Stage 2 is bedoeld voor Toyota motoren zonder compressor.
Stage 3 is bedoeld voor Toyota motoren met compressor.

Geluid van beiden zou gelijk moeten zijn, maar of er ook echt een verschil bestaat tussen beide uitlaten weet ik niet.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
raven14

Bericht door raven14 »

FastEleven schreef:Stage 2 is bedoeld voor Toyota motoren zonder compressor.
Stage 3 is bedoeld voor Toyota motoren met compressor.

Geluid van beiden zou gelijk moeten zijn, maar of er ook echt een verschil bestaat tussen beide uitlaten weet ik niet.
Die zijn zeker anders. Dubbele eindpijp voor stage 2, enkel voor stage 3
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Accoord, maar ik bedoel binnenin ?
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
KevinH
Naam: Kevin
Auto: '10 Elise SC

Bericht door KevinH »

ik rij met een larini track system rond. Heel tevreden van en absoluut een groot verschil met standaard.
Zou qua geluidsniveau gelijk zijn met stage 1...
raven14

Bericht door raven14 »

FastEleven schreef:
Accoord, maar ik bedoel binnenin ?
Lees en huiver - maar wel duidelijk dat het niet dezelfde uitlaten zijn:
http://www.lotustalk.com/forums/f154/ex ... ndex2.html
claudevdvd
Auto: Exige v6 LF1

Bericht door claudevdvd »

Dat is nu precies wat ik bedoel met mijn eerste vraag!
Er wordt maar een regeltje uitleg gegeven over de stage 1 en dan een hele bloemlezing over de stage 2 en stage 3.
Ik wil dus niet starten met een stage 1 om dan na enkele weken deze te koop stellen hier op het forum en te eindigen met een stage 3.
zeldzame kanarie
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Bericht door zeldzame kanarie »

claudevdvd schreef:Dat is nu precies wat ik bedoel met mijn eerste vraag!
Er wordt maar een regeltje uitleg gegeven over de stage 1 en dan een hele bloemlezing over de stage 2 en stage 3.
Ik wil dus niet starten met een stage 1 om dan na enkele weken deze te koop stellen hier op het forum en te eindigen met een stage 3.
3 jaar geleden liet ik een stage1 onder mijn elise R monteren bij de Thierry.
ik vond dat het geluid niet echt het waauw efect had, enkel dat stofzuiger geluid was weg en hij klonk ietsje voller. mischien is een 2bular meer iets voor u Claude.
heb horen zeggen dat die ergens tussen een stage2 en stage3 moet zitten qua decibels. larini track zou ook geen slechte keuze zijn, dan hoef je je geen zorgen te maken voor de zwarte vlag op een trackday. heb geen spijt van de stage3 als je onder de 5000tmin blijft valt het best mee. en trouwens wie vandaag de dag met een bom als de exige op de openbare weg de 8500toeren op zoekt krijgt het plaatje straat racer op zijn voorhoofd geplakt van de maatschapij. maar de oorstopkes liggen wel klaar int geval ik niet wil afgaan tegen een GTI johnny 8-)
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

2bular : die uitlaten kunnen à la carte gemaakt worden. Je kan met Jim Valentine, die man achter 2bular erover discuteren, en hem vragen te maken wat jij wil....als je geduld hebt...
Dit kan gaan van een iets luidere uitlaat dan de Stage 1, maar dan met meer plofjes over een luidere uitlaat dan een Stage 2 met echte knallen tot een waanzinnige brulkikker (zoals hieronder)
Allemaal eventjes leuk, maar uiteindelijk maken ze de wagen niet rapper ;-) !

http://www.youtube.com/watch?v=65c0GJLd ... g&index=70
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Plaats reactie