Welke uitlaat voor Exige S?
- Dim
- Auto: Exige S 240
Re: Welke uitlaat voor Exige S?
die uitlaat heeft er dus een goeie 14d op gezeten. Dan maar eraf gehaald en verkocht. Toch met wat spijt, want het geluid was on-ge-loof-lijk !!
))

Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- Dim
interessant om weten :
"Just fitted the 2bular 8x22 and was noise tested at Oulton on Friday last week.
6500 rpm was 93 dec.
On my previous trackday at Oulton with the stage 3 on it was 97 dec at the same revs with the same tester & equipment"
"
I was on a trackday at the weekend in France and due to the clamp down on noise my 06 Exige S with a stage 3 exhaust was too loud to go on track. Maximum allowed was 95 decibels at 75% throttle (static). Mine recorded 100 decibels"
"
Mine with the GT3 is low 90s or high 80s as there is no load, I always fail on drive by noise limits"
De metingen van Zolder aan 95dB zijn drive by. Statisch geeft zo'n auto veel minder dB dan op drive by !
"Just fitted the 2bular 8x22 and was noise tested at Oulton on Friday last week.
6500 rpm was 93 dec.
On my previous trackday at Oulton with the stage 3 on it was 97 dec at the same revs with the same tester & equipment"
"
I was on a trackday at the weekend in France and due to the clamp down on noise my 06 Exige S with a stage 3 exhaust was too loud to go on track. Maximum allowed was 95 decibels at 75% throttle (static). Mine recorded 100 decibels"
"
Mine with the GT3 is low 90s or high 80s as there is no load, I always fail on drive by noise limits"
De metingen van Zolder aan 95dB zijn drive by. Statisch geeft zo'n auto veel minder dB dan op drive by !
-
- Naam: Kristof
- Auto: 2 elf
denk dat het dan misschien best is geen decat er extra bij te bestellen..
to add speed add lightness
-
heeft er hier iemand misschien het gsm nr van die Jim Valentine want 1week+ & 4 mails later nog steeds geen reactie gehad 

to add speed add lightness
- Dim
sorry, geen gsm nummer. enkel mail...kan zijn dat hij in verlof is ?
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Je kan die man blijkbaar best bellen wegens te druk bezet om mails te beantwoorden. Zijn nummer heb ik je gestuurd via pb.Dogzilla schreef:heeft er hier iemand misschien het gsm nr van die Jim Valentine want 1week+ & 4 mails later nog steeds geen reactie gehad
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
-
- claudevdvd
- Auto: Exige v6 LF1
Mag ik deze topic even van onder het stof halen en hier nog eens waarschijnlijk voor de zoveelste keer jullie mening vragen.
Ik heb het gevoel dat er heel weinig mensen kiezen voor de stage 1 uitlaat.
Ook op youtube vindt je veel minder filmpjes met stage1 dan stage 2 of 3.
Graag wil ik gewoon wat meer karakter geven aan de exige zonder elke dag de buren wakker te brullen wanneer ik ga werken.
Dus is de stage 1 zijn centen waard?
Ik heb het gevoel dat er heel weinig mensen kiezen voor de stage 1 uitlaat.
Ook op youtube vindt je veel minder filmpjes met stage1 dan stage 2 of 3.
Graag wil ik gewoon wat meer karakter geven aan de exige zonder elke dag de buren wakker te brullen wanneer ik ga werken.
Dus is de stage 1 zijn centen waard?
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Yep, Stage 1 maakt dat de auto wat sportiever gaat klinken, zonder dat de ramen uit de muren trillen. Voldoende discreet, maar ook sportiever geluid. Bij een Exige S blijft het gefluit van de compressor (2-11 airbox) meer hoorbaar dan de uitlaat, dat vind ik persoonlijk jammer. Blijft wel netjes onder de 95db voor trackdays in Zolder, Zandvoort en Mettet.
Daarnaast heb ik nog een Larine Sport (stage 3 type), maar die gebruik ik weinig. Bij montage van deze uitlaat is het beslist de uitlaat die kabaal maakt, de compressor is niet meer hoorbaar en als je onder een brug rijdt lijkt het alsof je in een F1 zit. Ook de buren kunnen er niet mee lachen, tenzij je op ralenti vertrekt .... Belangrijk voordeel : ze weten thuis wanneer je gaat thuis komen als je nog meer dan 2 km verwijderd bent ....
Beiden hebben hun charme, maar mijn auto rijdt toch 10 maanden per jaar met de Stage 1 ...
Daarnaast heb ik nog een Larine Sport (stage 3 type), maar die gebruik ik weinig. Bij montage van deze uitlaat is het beslist de uitlaat die kabaal maakt, de compressor is niet meer hoorbaar en als je onder een brug rijdt lijkt het alsof je in een F1 zit. Ook de buren kunnen er niet mee lachen, tenzij je op ralenti vertrekt .... Belangrijk voordeel : ze weten thuis wanneer je gaat thuis komen als je nog meer dan 2 km verwijderd bent ....

Beiden hebben hun charme, maar mijn auto rijdt toch 10 maanden per jaar met de Stage 1 ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- zeldzame kanarie
- Naam: Tino
- Auto: Exige RGB
- Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart
ik ben ondertussen al zo doof van die stage3 dat ik de stage 1 en 2 niet meer fansoenlijk horen kan
wel ideale oefening om te leren doseren met het gaspedaal. te diep intrappen= oorpijn.. heb oorstopkes gaan halen maar versta dan weer niks van de radio
één ding is wel cool alle kinderen van de wijk staan me op te wachten als ze me horen afkomen vanop 5 kilometer 

touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.