Pagina 2 van 2

Re: Radiator lek

Geplaatst: 04 mar 2015, 15:58
door spidermonkey
Is dat eerst onder druk beleden noodzakelijk?
Aantal mensen hebben me hun ervaring uitgewisseld op elise s1 alleen te bleeden met draaiende motor.

Re: Radiator lek

Geplaatst: 04 mar 2015, 17:38
door Erwin
spidermonkey schreef:Is dat eerst onder druk beleden noodzakelijk?
Aantal mensen hebben me hun ervaring uitgewisseld op elise s1 alleen te bleeden met draaiende motor.
Ik heb vorig jaar de koelvloeistof van mijn S1 vervangen zonder probleem.
Om alle lucgtbellen eruit te krijgen, moet je echt je tijd nemen en liever 4 keer ontluchten dan 2 keer zoals ze omschrijven in de handleiding.

Ik heb het zelf met een handpompje gedaan om het systeem op druk te houden, nadien warmdraaien, ontluchten en dan alles nog eens opnieuw.

Let op, je hebt ook een bleed nipple aan de zijkant van de motor.

Als je trouwens de liner in de wielkast eruit haalt en de platiek kap rond de radiator (rivetten) weghaalt, kan je gemakkelijk de spanband van de hose vervangen zonder de clam eraf te halen.

Re: Radiator lek

Geplaatst: 08 mar 2015, 16:41
door spidermonkey
Heb besloten om het zelf maar eens te proberen.
Ik laat hier wel weten of het gelukt is :)

Re: Radiator lek

Geplaatst: 04 apr 2015, 15:16
door spidermonkey
Verdomme,

ben bij mijn onderdelen plastik rivetten vergeten bestellen voor als er een afbreekt bij verwijderen van clam en/of wheel liners.
Iemand een idee waar ik daar nog snel kan aangeraken?

Re: Radiator lek

Geplaatst: 04 apr 2015, 15:29
door Frederik
Een dealer in de buurt?