Kenteken probleem

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Coen
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S

Re: Kenteken probleem

Bericht door Coen »

Er zijn wel autobedrijven die 'm er ongezien doorheen gooien ;)
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Black111R
Auto: Elise 111R

Bericht door Black111R »

Ik heb me laten vertellen dat er tegenwoordig geen duplicaat 1-tje meer op je kenteken komt als je een nieuwe aanvraagt vanwege kwijtraken maar dat er alleen in je kentekenbewijs een aantekening komt.........

Nu op feiten onderzoek.
- het is alleen onmogelijk totdat iemand het gedaan heeft -
Coen

Bericht door Coen »

Black111R schreef:Ik heb me laten vertellen dat er tegenwoordig geen duplicaat 1-tje meer op je kenteken komt als je een nieuwe aanvraagt vanwege kwijtraken maar dat er alleen in je kentekenbewijs een aantekening komt.........

Nu op feiten onderzoek.
Nou, dat sluit dus weer aan bij wat ik zei :) Ik hoop het echt voor je! In de onwetende volksmond staat een 1'tje heel vaak gelijk aan een schadebak.
Black111R

Bericht door Black111R »

Kan voorlopig alleen dit vinden, daar schiet ik dus niks mee op:

Om voertuigeigenaren kosten en tijd te besparen zijn sinds 22 september 2008 de procedures rondom de vermissing van kentekenbewijs en kentekenplaten gewijzigd.
Sinds deze datum krijgen de kentekenplaten en het kentekenbewijs elk afzonderlijk een eigen duplicaatcode. Dit houdt in dat als de klant zijn kentekenplaat kwijt is, hij niet eerst nieuwe kentekenpapieren hoeft aan te vragen, zoals dat wel het geval is. Andersom geldt dit ook: Als de klant zijn kentekenpapieren kwijt is, hoeft hij geen nieuwe kentekenplaten aan te schaffen met een opgehoogde duplicaatcode.
tdekort
Naam: Toine
Auto: Elise S2

Bericht door tdekort »

Volgens mij staat het hier correct beschreven:

http://www.autoweetjes.com/kentekenplaa ... angen.html

Ik heb vrijdag een vervangende kentekenplaat laten maken zonder duplicaatcode na tonen van legitimatie en kenteken - de oude plaat is daarbij ingenomen om vernietigd te worden. Als je geen originele kentekenplaat hebt om in te leveren vrees ik dat je inderdaad alleen een nieuwe plaat met duplicaatcode kunt krijgen.
Black111R

Bericht door Black111R »

En we zijn weer terug bij af :shock:
Googolplex
Auto: Elise S2 K-Series

Bericht door Googolplex »

Hoe is bovenstaande afgelopen? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem als die vorige eigenaar van jou, die kentekenplaat sleept zomaar over een heuveltje of greppeltje. Heb je in de buurt een garage kunnen vinden die je plaat APK waardig vond? Zo ja, hoe kom ik aan zo'n plaat? :twisted:
Black111R

Bericht door Black111R »

Mijn probleem is nog niet opgelost. Tenzij ik iemand vind die de Elise goed wil keuren op de gok dat er geen steekproef plaatsvind kom ik zo niet door de APK en wordt het een duplicaat code.... Als ik het originele kenteken er nog bij zou hebben en in de auto zou leggen bij de keuring was het geen probleem. Het kleinere kenteken zul je zelf moeten (laten) maken of gewoon een kleine kenteken sticker plakken zoals vele anderen. Zolang je het originele kenteken hebt is er niets aan de hand.
Coen

Bericht door Coen »

Klopt, ik ben 'm gisteren zo ook door de APK gekregen met de grote kentekenplaat in de kofferbak.

Ik heb het nog aan iemand anders nagevraagd die bij een garage werkt en hij zei ook al, 'dat 1tje is tegenwoordig toch niet meer bij verlies van een kenteken?' Je ziet het ook steeds minder op de weg. Heb je er al eens een telefoontje aan gewaagd richting de de RDW?

Een keurigsstation die 'm er zo doorheen drukt die zijn er wel ;) Zou je best kunnen doen als je zeker weet dat de rest wel goed is, of je laat 'm als nog keuren bij een andere garage maar dan als fake APK.
Black111R

Bericht door Black111R »

RDW zegt dat in geval van verlies van autopapieren er geen nieuw kenteken meer aangevraagd hoeft te worden maar er een aantekening in de nieuwe papieren komt. Ben je echter je kentekenplaat kwijt moet je een nieuwe set platen aanvragen met duplicaatcode....

Mocht het zover komen dan is de vraag waar je de duplicaatcode makkelijker af kunt halen, plaat met standaard cijfers en letters of met opgelegde (dikke) cijfers en letters :roll:

Wat bedoel je met een fake APK Coen? Ik heb nog geen garage gevonden die m zo even goed wil keuren. Als je belt zeggen ze sowieso allemaal nee natuurlijk dus je moet er langsrijden en dan met je auto leuren tot iemand het wil doen... Elise zelf is in perfecte staat en komt moeiteloos door keuring.
Plaats reactie