Lotus Classics (Oldtimers)
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: Lotus Classics (Oldtimers)
Wat weegt zo'n Alpine?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Net geen 1.000 kg Frederik dus...Frederik schreef:Wat weegt zo'n Alpine?

- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
idd ....... FUN!ovi schreef:Net geen 1.000 kg Frederik dus...Frederik schreef:Wat weegt zo'n Alpine?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Dirk510
- Naam: Kestelyn Dirk
- Auto: geen
Graag wil ik even reageren op de "post reply" van Lotusbert, te lezen op negen reply's hier voor.
Bert schreef
" 1x deelgenomen aan Kemmel Historic van jullie en het is een beetje tegen gevallen. Te veel volk en te traag"
Op zondag 29 april 2007, mochten we inderdaad Bert, als deelnemer verwelkomen.
Op zondag 27 april 2008 was Bert niet bij de deelnemers.
Tijdens het Lotus evenement op maandag 12 mei 2008, zaten we met zes personen aan tafel van het restaurant nabij de Nürburgring. (Gerrit, David, Rudi, Dirk, Bert en zijn zoontje). Daar vertelde Bert me, dat hij veertien dagen geleden, niet heeft kunnen deelnemen aan de Kemmel Historic Tour, om familiale redenen.
Nu, moet ik lezen op een openbaar en druk bezocht forum, dat "het een beetje tegen gevallen was".??
Niet echt een "lovende reclame" aan het adres van die mensen die met goeie bedoelingen, Lotusforum vrienden die in het bezit zijn van een wagen van voor 1983 proberen uit te nodigen en te verwelkomen op hun organisatie !
"Te veel volk" : Inderdaad, maar er is "vrije start" vanaf 9u00 tot 10u15.
"Te traag" : Als parcoursbouwer hou ik er rekening mee, dat na elke 4 à 7 kilometer "landelijke wegen" steeds 2 à 4 kilometer " twee vakken wegen" te kunnen plaatsen, zodat "snelle" rijders, langzamere deelnemers, voorbij kunnen.
Onze cameraman "Sohier", weet dat "De Lotus" bij mij in de bovenste la ligt.
Daar er tijdens de editie 2007, zes Lotussen deelnamen, probeerde hij (om mij te plezieren) deze wagens zoveel mogelijk in beeld te brengen, wat hem aardig gelukt is.
Gek, heel gek, de "Bruin Witte Elan" komt maar liefst vijf maal in beeld op deze KHC dvd.
En raar maar waar, die reed steeds "op kop".??
Bert schreef
" 1x deelgenomen aan Kemmel Historic van jullie en het is een beetje tegen gevallen. Te veel volk en te traag"
Op zondag 29 april 2007, mochten we inderdaad Bert, als deelnemer verwelkomen.
Op zondag 27 april 2008 was Bert niet bij de deelnemers.
Tijdens het Lotus evenement op maandag 12 mei 2008, zaten we met zes personen aan tafel van het restaurant nabij de Nürburgring. (Gerrit, David, Rudi, Dirk, Bert en zijn zoontje). Daar vertelde Bert me, dat hij veertien dagen geleden, niet heeft kunnen deelnemen aan de Kemmel Historic Tour, om familiale redenen.
Nu, moet ik lezen op een openbaar en druk bezocht forum, dat "het een beetje tegen gevallen was".??
Niet echt een "lovende reclame" aan het adres van die mensen die met goeie bedoelingen, Lotusforum vrienden die in het bezit zijn van een wagen van voor 1983 proberen uit te nodigen en te verwelkomen op hun organisatie !
"Te veel volk" : Inderdaad, maar er is "vrije start" vanaf 9u00 tot 10u15.
"Te traag" : Als parcoursbouwer hou ik er rekening mee, dat na elke 4 à 7 kilometer "landelijke wegen" steeds 2 à 4 kilometer " twee vakken wegen" te kunnen plaatsen, zodat "snelle" rijders, langzamere deelnemers, voorbij kunnen.
Onze cameraman "Sohier", weet dat "De Lotus" bij mij in de bovenste la ligt.
Daar er tijdens de editie 2007, zes Lotussen deelnamen, probeerde hij (om mij te plezieren) deze wagens zoveel mogelijk in beeld te brengen, wat hem aardig gelukt is.
Gek, heel gek, de "Bruin Witte Elan" komt maar liefst vijf maal in beeld op deze KHC dvd.
En raar maar waar, die reed steeds "op kop".??
- ovi
Te traag en te veel volk?
Laatste oldtimermeeting in Mechelen waren we met 110 wagens!
Mijn vriend was ook met zijn A310 en wij hebben heel de rit lekker zitten scheuren op de veldwegjes waar het veilig kon en dan iedere keer terug wa bekomen op de openbare wegen waar we ons mooi aan de snelheden hielden.
Ik denk dat ge het altijd zelf zo plezant kunt maken als ge zelf wilt en ieder mag toch zijn eigen tempo rijden!
Als ik de Alpine in elkaar heb tegen de rit mag den Bert met ons meerijden hoor!
Laatste oldtimermeeting in Mechelen waren we met 110 wagens!

Mijn vriend was ook met zijn A310 en wij hebben heel de rit lekker zitten scheuren op de veldwegjes waar het veilig kon en dan iedere keer terug wa bekomen op de openbare wegen waar we ons mooi aan de snelheden hielden.
Ik denk dat ge het altijd zelf zo plezant kunt maken als ge zelf wilt en ieder mag toch zijn eigen tempo rijden!

Als ik de Alpine in elkaar heb tegen de rit mag den Bert met ons meerijden hoor!

-
- Naam: Filip
- Auto: Excel
Zal proberen om aanwezig te zijn maar beroepshalve kan ik niets beloven ,maar de excel is van 1988 en mischien nog te jong om deel te nemen?
-
- Auto: Geen
Beste Filip,
Ik kan vragen aan het bestuur of jij niet als "startwagen" kan rijden (je rijdt 20 min voor iedereen uit om te kijken of er geen problemen zijn.)
De vorige edities werden door 2 Lotussen geopend. Jammer goenoeg valt er een Meeting (CTLB) op die dag.
Vincent
Ik kan vragen aan het bestuur of jij niet als "startwagen" kan rijden (je rijdt 20 min voor iedereen uit om te kijken of er geen problemen zijn.)
De vorige edities werden door 2 Lotussen geopend. Jammer goenoeg valt er een Meeting (CTLB) op die dag.
Vincent
- Dirk510
- Naam: Kestelyn Dirk
- Auto: geen
Niet tegenstaande het nog bijna twee volle maanden is eer onze 8 Gapers Historic Tour plaats zal vinden, kunnen we nu reeds 85 teams verwelkomen.
Eindelijk beginnen onze Franse buren ook intresse te vertonen voor onze organisatie.
Lieve Lotus vrienden, als jullie Lotus beantwoord aan onze 1983 limit
en jullie hebben tijd, schrijf maar in zulle.
Ik heb nog geen één Lotje die ingeschreven is
Laat me niet op mijn honger zitten hé.
En geloof me...
er zijn snelle rijders bij
Het gaat niet te traag

Eindelijk beginnen onze Franse buren ook intresse te vertonen voor onze organisatie.

Lieve Lotus vrienden, als jullie Lotus beantwoord aan onze 1983 limit
en jullie hebben tijd, schrijf maar in zulle.

Ik heb nog geen één Lotje die ingeschreven is

Laat me niet op mijn honger zitten hé.
En geloof me...
er zijn snelle rijders bij
Het gaat niet te traag

- ovi
Vant weekend de R25 V6 injectie een keer deftig laten draaien en nagekeken!
Volgende week begin ik aan het uitbouwen en ombouwen v/d motor om hem in de Alpine te krijgen.
Wordt een serieus werkje dus zal niet op tijd klaar zijn vrees ik.
Volgende week begin ik aan het uitbouwen en ombouwen v/d motor om hem in de Alpine te krijgen.

Wordt een serieus werkje dus zal niet op tijd klaar zijn vrees ik.

-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
ja ja ge werkt hij bij het leger zekers ?
onlangs gehoord dat ze hun airbus ook gaan moeten vervangen aldaar , t'spul werkt nu en dan niet meer (wie wel daar) en ze moeten er langs alle kanten plastiekskens in zetten ,en de deur en venster rubberlijsten lekken langs alle kanten in... naar het schijnt zijn deze rubbers compatible met deze van een lotus elan, en zijn ze plots onverklaarbaar vervangen door minder goede....

onlangs gehoord dat ze hun airbus ook gaan moeten vervangen aldaar , t'spul werkt nu en dan niet meer (wie wel daar) en ze moeten er langs alle kanten plastiekskens in zetten ,en de deur en venster rubberlijsten lekken langs alle kanten in... naar het schijnt zijn deze rubbers compatible met deze van een lotus elan, en zijn ze plots onverklaarbaar vervangen door minder goede....