Elise 1.6 in combinatie met stage II Janspeed

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
billie
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S

Re: Elise 1.6 in combinatie met stage II Janspeed

Bericht door billie »

waar haal je de kennis (wijsheid ) vandaan om te zeggen dat de eliseparts de beste is :?: :?: :?:

je gaat met een elise met standaard uitlaat de testbank op ,plaatst vervolgens een ander uitlaatsysteem ,weer de testbank op en doe dit met nog meerdere uitlaten en dan kun je zeggen welke de beste is ,maar ik denk dat wij niet in staat zijn om dit te doen €€€€€€€€€€€€€€ ;)
Sander schreef:Technisch gezien is de Eliseparts de beste. Dit is in ieder geval zo voor de K-serie. Iedere bestelling die ik daar deed was in een paar dagen binnen. Ze zijn enkel niet de goedkoopste.
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Jonas.
Naam: Jonas
Auto: Ex-Elise

Bericht door Jonas. »

Ik wil gerust geloven dat ze kwalitatief het beste zijn. Maar mij gaat het voornamelijk om de klank.

Ik denk dat ik voorlopig gewoon een luchtfilter ga steken en dan als er weer wat in mn spaarvarken zit, kijken voor een uitlaat.

(Of maakt een luchfilter op zich geen verschil voor het geluid?)
Martin
Auto: Elise S2

Bericht door Martin »

Met een luchtfilter zal er zeker meer geluid komen, hoewel dit ook uitmaakt wat voor filter er gekozen wordt. Als er in de bestaande behuizing een ander element gelegd wordt zal er geen verschil in geluid zijn, maar als je het gehele traject vervangt met een "open" filter dan zal dit zeker anders gaan klinken. Maar ik weet niet welke mogelijkheden er zijn voor de 1.6.

Mbt de uitlaat: ik zou ook Seloc en marktplaats in de gaten houden. Ik kwam op marktplaats een Janspeed tegen van een schadeauto, dus die kon ik voor een heel mooi prijsje overnemen!
Sander
Naam: Sander
Auto: S1 Elise

Bericht door Sander »

billie schreef:waar haal je de kennis (wijsheid ) vandaan om te zeggen dat de eliseparts de beste is :?: :?: :?:
*Technisch* is het de beste *voor de Elise met de K-serie*. De afmetingen kloppen (diameters en bij het spruitstuk ook de lengte van de primaries en de secondaries. (zo ook de EBD, VGK en de 2bular, i.t.t. de Larini, Piper en Janspeed) De buizen zijn mooi equal length en de buigradius is zo gunstig mogelijk. (uniek)
I.t.t. de piper en de EBD scheurt de EP veel minder snel door de toepassing van slip-joints. De flenzen zijn zo dun mogelijk en de "flapjes" zijn ligt gebogen om de juiste afsluiting te krijgen. De toleratie op de boutgaten is enkel in een boog om het centrum van de pijp wat een miss-match voorkomt. (Piper hierin echt waardeloos)

Dan zijn de lasnaden van de EP zeer goed wat betreft "klodders" aan de binnenkant op de lasnaad.

De Origineel, Piper, Janspeed, Larini (voor zover bij mij bekend) en 2bular zijn 2,25" en de VGK, EP en EBD zijn (zeker weten) 2,5" diameter. Je toekomstige potentiele 4-2-1 keus bepaald daarmee de demper keus van nu. Beste overal dezelfde diameter en als dat (even) niet kan liever een grotere diameter demper dan een kleinere.
Building >200BHP K-series
Jonas.

Bericht door Jonas. »

Na 700 km autostrade heb ik besloten dat de standaard uitlaat, voorlopig voldoende is :shock:

Amaai mn oren! En al een geluk dat ik een 6de vitesse had, anders wast nog slechter!
Coen
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S

Bericht door Coen »

Weet je dan wel zeker dat je er de standaard uitlaat onder hebt zitten?
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Jonas.

Bericht door Jonas. »

Thoh, ik heb hem nog niet echt van dicht bekeken, maar ik denk het wel...

Ik denk dat ik niet veel gewoon ben ;-)
Martin
Auto: Elise S2

Bericht door Martin »

Dan denk ik inderdaad dat het geen standaard uitlaat is die eronder zit. Of is het vooral het rijgeluid/windgeluid wat je hoort, want dat is natuurlijk ook goed hoorbaar in een elise! :D
Jonas.

Bericht door Jonas. »

Nee het is wel degelijk het motorgeluid. Maar in het begin vond ik dat het best wel meeviel. Maar na een ganse dag autostrade begint het serieus door te wegen.

Het is geen auto om lange afstanden mee te rijden natuurlijk.

Al staan er morgen weer 400 km op het programma.
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Oordopjes/plastieken zijn echt een must.

Reden dat ik met zachte muziek op rijd via oordopjes en geen radio meer heb in de Lotus zelf.
Plaats reactie