*Technisch* is het de beste *voor de Elise met de K-serie*. De afmetingen kloppen (diameters en bij het spruitstuk ook de lengte van de primaries en de secondaries. (zo ook de EBD, VGK en de 2bular, i.t.t. de Larini, Piper en Janspeed) De buizen zijn mooi equal length en de buigradius is zo gunstig mogelijk. (uniek)
I.t.t. de piper en de EBD scheurt de EP veel minder snel door de toepassing van slip-joints. De flenzen zijn zo dun mogelijk en de "flapjes" zijn ligt gebogen om de juiste afsluiting te krijgen. De toleratie op de boutgaten is enkel in een boog om het centrum van de pijp wat een miss-match voorkomt. (Piper hierin echt waardeloos)
Dan zijn de lasnaden van de EP zeer goed wat betreft "klodders" aan de binnenkant op de lasnaad.
De Origineel, Piper, Janspeed, Larini (voor zover bij mij bekend) en 2bular zijn 2,25" en de VGK, EP en EBD zijn (zeker weten) 2,5" diameter. Je toekomstige potentiele 4-2-1 keus bepaald daarmee de demper keus van nu. Beste overal dezelfde diameter en als dat (even) niet kan liever een grotere diameter demper dan een kleinere.